AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #1 Skrevet 20. desember 2017 Jeg har vært i praksis på en arbeidsplass i Oslo Kommune. Sjefen hadde en juleavslutning med en litt sær form for tilbakemelding eller evaluering. Hun hadde kjøpt inn masse kort med bilder av ulike ting i butikken, og bestemt seg for å gi hver og en ansatt ett av kortene, som beskrev dem best, og en personlig julehilsen. Av de kortene så var det hummer og kanari. Noe var blomster, malerier, andre ting representerte ulike dyr. Jeg reagerte veldig på at hun startet med å si at " det er ikke meningen at det jeg gir nå skal gjøre dere lei dere, hvis dere blir lei dere, må dere komme og snakke med meg etterpå". Av de som fikk kort fra henne, så var det en som fikk en skilpadde,og en annen som fikk en sint kattepus. Jeg husker ikke helt hva hun sa om denne skilpadden bortsett fra at den var gammel og trofast, men hun så ikke spesielt glad ut hun som fikk den. En person som var veldig syrlig fikk en Chili. En som var veldig frittalende fikk bilde av en sint kattepus. Hvis det var meningen at det å være frittalende skulle være positivt, så synes jeg heller at hun burde gitt en løve istedenfor. Andre fikk bilde av en sommerfugl, eller et kunstverk, noe som hadde langt hyggeligere assosiasjoner. Jeg var ikke en del av den evalueringen men syntes det var vedig ubehagelig å være en del av det. Uansett hva sjefen har ment så er vel dette ment som en evaluering? Ellers så hadde hun vel valgt helt nøytrale ting å gi? Er dette vanlig i arbeidslivet? Anonymkode: 70607...ae0
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #3 Skrevet 20. desember 2017 Jeg tenker det var ment morsomt og hyggelig, men det er veldig lett å tråkke i salaten og trykke på menneskers svake punkt ved å gjøre det der, så det lureste er nok å la være. Det vitner litt om dårlige sosiale antenner fra sjefens side. I verste fall ønsket hun å gi folk stikk, men da vet du vel allerede at hun er en kjip person og mente det som stikk. Det kan vel ikke ha kommet som lyn fra klar himmel om hun er en kjip person Anonymkode: d943f...ea3 6
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #4 Skrevet 20. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker det var ment morsomt og hyggelig, men det er veldig lett å tråkke i salaten og trykke på menneskers svake punkt ved å gjøre det der, så det lureste er nok å la være. Det vitner litt om dårlige sosiale antenner fra sjefens side. I verste fall ønsket hun å gi folk stikk, men da vet du vel allerede at hun er en kjip person og mente det som stikk. Det kan vel ikke ha kommet som lyn fra klar himmel om hun er en kjip person Anonymkode: d943f...ea3 Enig. Anonymkode: 09186...70d
SunnivaOslo Skrevet 21. desember 2017 #5 Skrevet 21. desember 2017 Den med skilpadde kan jo forveksles med at personen er treig feks så synes det var uheldig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå