Gå til innhold

Over halve befolkningen er imot det!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare jeg som synes det er utrolig dumt at det ennå er lov med dyrefarmer i Norge når over halve befolkningen er imot pels?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pelsfarmer er høl i huet. Lovlig dyremisshandling, akkurat som sirkusdyr. 

Ei venninne prøvde å rettferdiggjøre det ved å si at «ja men vi har bedre stell på de farmene som er i Norge, fremfor feks Kina. Å hvis vi slutter med pels vil det bli større press på land hvor dyrevelferd er bånn» 

det er fortsatt ikke greit mener nå jeg. 

Anonymkode: 72591...0c2

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Pelsfarmer er høl i huet. Lovlig dyremisshandling, akkurat som sirkusdyr. 

Ei venninne prøvde å rettferdiggjøre det ved å si at «ja men vi har bedre stell på de farmene som er i Norge, fremfor feks Kina. Å hvis vi slutter med pels vil det bli større press på land hvor dyrevelferd er bånn» 

det er fortsatt ikke greit mener nå jeg. 

Anonymkode: 72591...0c2

Det er ikke bedre stell engang. 

Når 62%(tallet har steget nå, dette var i 2016) av befolkningen er imot pels, så burde ikke pelsfarmene eksistere i Norge.

Er ikke Norge et demokrati da? Burde ikke befolkningen også få stemme her? 

• Liker 2
Skrevet

Problemet er at befolkningen har stemt. De har valgt en høyre/Frp regjering, som omtrent er det minst dyrevennlige alternativet man kan finne. Regjeringen har kuttet støtte til frivillige organisasjoner (deriblant dyrevernalliansen og Noah), gitt pelsdyrnæringen 2 millioner ekstra i midler til omstilling, og de har kuttet i penger til mattilsynet, som da får mindre ressurser til å kontrollere dyreholdere. Det vil mest sannsynlig føre til færre dyretragedier som kommer ut,for ingen vil avdekke det og dyrene lider i stillhet. 

• Liker 1
Skrevet

Selv om jeg er i mot noe så betyr ikke det at jeg vil forby det. F.eks. er jeg mot røyking men vil ikke dermed forby det. Jeg er også mot kjønnsaparteid som f.eks. kjønnsdelte garderober og dusjer men mener at folk må få velge selv.

Anonymkode: f6505...266

Skrevet

I gamle dager var klær av pelsdyr nødvendig, ellers ville vi ha dødd av kulde.

Men i dagens samfunn er det strengt tatt unødvendig å bruke pels. Det brukes til en viss grad spesielt fordi at det oppleves som status å gå med pels, spesielt blant de mer velstående.

Det er klart vi ikke trenger pels i dag, og det hadde ikke vært noe problem å avskaffe pelsdyrnæringen. I dag har vi andre stoffer vi kan bruke til å lage gode varme klær av, og som ikke er dyrebasert. Men det handler nok mest om penger, og jeg vil tro at jo mere luksuriøs den og den pelsdyrarten er, jo mer penger tjener dem.

Dem kunne kanskje ventet med å ta pelsen til dyrene, når dyrene dør naturlig. Men da tjener jo ikke persdyrfarmene penger, da dyrene kan leve i 20 år kanskje, og dem er avhengig av å tjene penger hvert år for at hjulene skal gå rundt. Penger, penger.

Noe burde også blitt gjort med sminkebransjen bla., da mange dyr lider og dør bare for at vi skal se bra ut, og lukte godt. Dyrene lever et smertehelvete, som det reneste holocaust...UFF!!

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er ganske sært at man hadde blitt straffet for å behandle hunden sin på samme måte som de gjør i pelsdyrnæringen. Alle vet at de dyra ikke har det bra og at det er dyreplageri på sitt verste.

Men penger penger vet du.

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, TrekStar skrev:

I gamle dager var klær av pelsdyr nødvendig, ellers ville vi ha dødd av kulde.

Men i dagens samfunn er det strengt tatt unødvendig å bruke pels. Det brukes til en viss grad spesielt fordi at det oppleves som status å gå med pels, spesielt blant de mer velstående.

Det er klart vi ikke trenger pels i dag, og det hadde ikke vært noe problem å avskaffe pelsdyrnæringen. I dag har vi andre stoffer vi kan bruke til å lage gode varme klær av, og som ikke er dyrebasert. Men det handler nok mest om penger, og jeg vil tro at jo mere luksuriøs den og den pelsdyrarten er, jo mer penger tjener dem.

Dem kunne kanskje ventet med å ta pelsen til dyrene, når dyrene dør naturlig. Men da tjener jo ikke persdyrfarmene penger, da dyrene kan leve i 20 år kanskje, og dem er avhengig av å tjene penger hvert år for at hjulene skal gå rundt. Penger, penger.

Noe burde også blitt gjort med sminkebransjen bla., da mange dyr lider og dør bare for at vi skal se bra ut, og lukte godt. Dyrene lever et smertehelvete, som det reneste holocaust...UFF!!

Likens med med matindurstrien.

Anonymkode: a9daf...873

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om jeg er i mot noe så betyr ikke det at jeg vil forby det. F.eks. er jeg mot røyking men vil ikke dermed forby det. Jeg er også mot kjønnsaparteid som f.eks. kjønnsdelte garderober og dusjer men mener at folk må få velge selv.

Anonymkode: f6505...266

Hva vil du fram til? Hehe forsto ikke helt hva du mener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...