Fille91 Skrevet 20. desember 2017 #1 Skrevet 20. desember 2017 (endret) Om du manglet 3 poeng for å få en høyere karakter. Ville du ha klaget for en bedre karakter? ( Bachelor) Endret 20. desember 2017 av Fille91
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #2 Skrevet 20. desember 2017 "Tja". Generelt mener jeg alltid man bør klage om man er misfornøyd, så lenge man er forberedt på konsekvensene. Er du villig til å ta opp igjen faget om klagen ikke går gjennom, så har du ikke så mye å tape. I og med du oppgir "3 poeng", regner jeg med at det er snakk om en kvantitativt fag. Etter min erfaring er det safere å klage på slik fag enn mer "svevende" fag, hvor tolkninger og verbal argumentasjon er sentralt. Anonymkode: 388e6...302
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #3 Skrevet 20. desember 2017 Nå har ikke jeg studert noe der man teller poeng, men hvis du mangler tre poeng - vil du kunne få dem ved å klage? Anonymkode: 6c274...9eb 1
Marcus Halberstram Skrevet 20. desember 2017 #4 Skrevet 20. desember 2017 (endret) Klart det. Tre poengs margin er vanligvis ikke mye. Der en sensor gir nær null uttelling kan en annen sensor gi 50%. Det kan være hele forskjellen i TS sitt tilfelle. Dessuten er det ikke alle sensorer som følger karaktergrensene slavisk, så i noen tilfeller kan sensor være villig til å fravike fra de offisielle grensene, dersom det fins gode grunner for det. Endret 20. desember 2017 av Marcus Halberstram
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #5 Skrevet 20. desember 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har ikke jeg studert noe der man teller poeng, men hvis du mangler tre poeng - vil du kunne få dem ved å klage? Anonymkode: 6c274...9eb Det kan være ganske store forskjeller på poengberegning fra sensor til sensor. De poengene man har fått ved første sensur er altså ikke skrevet i stein. Anonymkode: 78429...d4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå