Gå til innhold

Stakkars dyr!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare jeg som blir sinnsykt frustrert, irritert og lei meg inni meg når jeg ser hvordan de behandler dyrene i dyrebutikken? Hvordan kan de selge så små bur? Og noe av det verste jeg ser er når foreldre lar et barn i 7-8 års alderen, ta ansvar for et lite hamster eller annet dyr. Hvordan kan folk støtte dyrebutikken med å kjøpe dyrene der? Folk kjøper dyr uten og lese lm dem først, det er jo helt sykt!

Jeg er bare 15 år, men jeg kan jo bedre enn disse foreldrene! Er helt sykt opptatt av dyrevelferden, og mener at dyrene skal bli behandlet rett.

har ikke telling på alle gangene jeg har sagt til sjefene på de forskjellige dyrebutikkene, hva de bør forbedre og at enkelte ting de gjør faktisk er dyremishandling.

hva tenker dere om dyrebutikkene?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg orker ikke gå inn i dyrebutikker pga dette, for mye lidelse rett og slett.

Anonymkode: e7371...988

• Liker 1
Skrevet

Hvordan kan folk i det hele tatt tro at de dyrene som er der ha det bra? Folk som skaffer seg dyr må jo se at de har det forferdelig!

Skrevet

Jeg klarer ikke å gå i dyrebutikker (med mindre jeg må kjøpe mat til hunden min der i stedet for hos veterinær/dyrebutikker uten dyr).

Anonymkode: 0e053...4df

• Liker 1
Skrevet

Men jeg tenker at, jo flere som går inn og snakker med sjefen om dette og peker ut hva de bør forbedre... jo større sjanse er det for at det forandrer seg? Fordi de blir vell lei av å høre på at folk alltid kommer inn og pirker på hva de børr gjøre anderledes?

jeg mener ikke at man skal gå inn og skjelle dem ut, men bare og gå inn for p si ifra om at dette ikje er greit.

Skrevet

Nå skal du kunne spørre de ansatte om dyrene og de skal kunne være kjent med mattilsynets forholdsregler for hold av dyrene. De skal ha nok kunnskap til å kunne veilede kundene.

Skal de ansatte stole på at folk sier den får gå ute av buret? De kan jo bare ta deres ord for det. 

Anonymkode: 2e490...e0b

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå skal du kunne spørre de ansatte om dyrene og de skal kunne være kjent med mattilsynets forholdsregler for hold av dyrene. De skal ha nok kunnskap til å kunne veilede kundene.

Skal de ansatte stole på at folk sier den får gå ute av buret? De kan jo bare ta deres ord for det. 

Anonymkode: 2e490...e0b

De ansatte i dyrebutikken, eller lettere sagt sjefen kan nokk ikke så mye om dyrene når:

marsvinene ofte er alene i burene, som de overhodet ikke skal på grunn av de er flokkdyr.

de fleste dyrene får ikke fersk frukt/grønnsaker, som de bør ha.

ofte i hamsterburene i dyrebutikkene har de hamsterhjul som gjør at hamsterne har lett for å knekke tærne sine.

de anbefaler bur som er alt for små, grunne til at folk kjøper de er på grunn av de ser fancy og kule ut.

de prøvde en gang og selge meg sånn bomull greier til hamseren, som faktisk gjør at de kan bli kvelt!

de anbefaker vannflaske til kaniner, når de SKAL ha vann skål( de drikker like mye som hunder, og det kommer alt for lite vann ut av den vannflaska av gangen)

når en kunde spør om noe, og de ikke vet svaret, så velger de og bare si noe de TROR er rett...

Informasjonen til de ansatte i dyrebutikkene er ofte informasjon som er "utgått" for lenge siden.

har en lengre liste på alt de gjør feil...

Skrevet

Jeg leser veldig mye om dyr, fordi det er faktisk det eneste jeg faktisk bryr meg om. Så vil si at informasjonen jeg har er MYE bedre enn informasjonen de har i dyrebutikken.

Gjest C.Tramell
Skrevet

Flott at du bryr deg! :)  Det skulle ikke vært lov å selge de minste knøtteburene. Kanskje det er mulig å få slutt på det hvis dere unge lager litt rabalder? Det lyttes mer og mer til dere når det gjelder slike ting. 

Vi får håpe og tro at de fleste som kjøper burdyr lar dem få være mye ute av buret. 

Skrevet
1 minutt siden, C.Tramell skrev:

Flott at du bryr deg! :)  Det skulle ikke vært lov å selge de minste knøtteburene. Kanskje det er mulig å få slutt på det hvis dere unge lager litt rabalder? Det lyttes mer og mer til dere når det gjelder slike ting. 

Vi får håpe og tro at de fleste som kjøper burdyr lar dem få være mye ute av buret. 

Desverre er det mange som tenker at burdyr (gnagere) er mindre verdt enn katt og hund, siden de lever mye kortere:(

det verste er vell også at de bittesmå burene er svindyre! Mye bedre og lage et bur selv som er stor nokk:)

En annen dum ting er at det ikke er mange på min alder som bryr seg like mye om de stakkars dyrene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...