Gå til innhold

Er det innafor å bli litt oppgitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er hjemme med min 6mnd gamle sønn. Samboeren min har en jobb som gjør at han ofte ikke er hjemme før rundt 17-18 enkelte dager, 21 og 23 andre dager. Noen ganger jobber han også helg, og andre dager jobber han hele natta. Har fri enkelte dager innimellom. Det første han gjør etter jobb er å komme hjem, gå på do, og så spise middag. Etter middag går han seg ofte en tur. Dette irriterer meg sånn!! Hvorfor MÅ han på død og liv gå på den jævla turen når han endelig er hjemme med oss? Jeg forstår at han vil holde seg i form, og det er kjempebra, men jeg synes heller han kan bruke tiden på gutten vår, når han er våken. Han vil heller ikke trille tur nå når det et mørkt, glatt og vått (det forstår jeg, er ikke gatelys her vi bor).

Dessuten er jeg sliten etter en dag med husarbeid, trilletur, middagslaging osv. Jeg vil også ha litt «fri» etter en lang dag. Må bli ferdig med de siste julegavene også, og det er enklere å dra på shopping uten et lite barn. 

Misforstå meg rett altså, han er kjempeflink med babyen, og jeg ser at de koser seg veldig i hverandres selskap, men hvordan kan jeg få han til å forstå hva jeg mener? Han blir bare trass og sur når jeg nevner det. Overreagerer jeg, eller er det innafor å bli litt oppgitt? 

Anonymkode: aeb9c...627

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært i lignende situasjon og jeg begynte å bare gi han babyen å gå. Dvs satt han på fanget hans å sa: "Jeg tar en dusj"   "Jeg må på posten" "Jeg har hodepine så jeg trenger en times tid i fred" han ble lettere sjokkert i begynnelsen men så ble han vant med det. Har også tatt en skikkelig prat med han og fortalt han hvordan jeg opplever hans fravær og manglende interesse. 

Det har hjulpet her så glad for at jeg tok tak i det. 

Anonymkode: 1278e...6d2

• Liker 10
Skrevet

Han har vært på jobb (ferie) og vil koble ut når han kommer hjem med tur, godteri, PlayStation, TV, Se og Hør og KG.

Anonymkode: 15f36...bf6

Skrevet

Toalettbesøk, mat og fysisk fostring er basisbehov.

Anonymkode: 603a2...0b6

• Liker 1
Skrevet

Hvor lang er gåturen da? Høres jo ut som han jobber lange dager og trenger den lille luftingen når han kommer hjem. Men en lang gåtur kan jo kortes ned, så inngår dere et kompromiss. Hadde jeg sett at mannen min hadde nytte av det og trengte det etter endt arbeidsdag så hadde jeg latt det gå, så fremt han faktisk tilbringer tid med barnet også. 

Anonymkode: 6e41d...94a

• Liker 1
Skrevet

Kan han ikke ta på seg hodelykt og trille tur? 

Anonymkode: 57ea1...9af

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Han kan gå etter ungen er lagt og du har gjort ditt.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han har vært på jobb (ferie) og vil koble ut når han kommer hjem med tur, godteri, PlayStation, TV, Se og Hør og KG.

Anonymkode: 15f36...bf6

Permisjon er jo rene ferien så det er selvfølgelig bare på sin plass at far får komme hjem for å gjøre sine ting når og hvor lenge han vil. 

Anonymkode: 0ad9a...dac

Skrevet

Er ikke ungen hans ansvar når han er hjemme? Når tar han ansvar for ungen sin da?

Gjest GoldenLioness
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Permisjon er jo rene ferien så det er selvfølgelig bare på sin plass at far får komme hjem for å gjøre sine ting når og hvor lenge han vil. 

Anonymkode: 0ad9a...dac

Er du mann? Har du født en unge og vet hvor mye det krever fysisk og psykisk å konstant være sammen med et spedbarn? 

Snakkes når du kan si at du har født, blødd, sydd, ammet, ikke sovet en natt sammenhengende på evigheter og i tillegg er sammen med en som mener at du har «ferie»

Skrevet
9 timer siden, GoldenLioness skrev:

Er du mann? Har du født en unge og vet hvor mye det krever fysisk og psykisk å konstant være sammen med et spedbarn? 

Snakkes når du kan si at du har født, blødd, sydd, ammet, ikke sovet en natt sammenhengende på evigheter og i tillegg er sammen med en som mener at du har «ferie»

Synes den perioden var ferie jeg. Er verre nå som babyen er 10 mnd og krabber. Bare det å dusje, gå på do og stelle meg om morgenen er et heldagsprosjekt. Før kunne han ligge i vippestolen mens nå er det nesten umulig å få pusset tenner uten at jeg må løpe å stoppe han for rampestreker. 

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes den perioden var ferie jeg. Er verre nå som babyen er 10 mnd og krabber. Bare det å dusje, gå på do og stelle meg om morgenen er et heldagsprosjekt. Før kunne han ligge i vippestolen mens nå er det nesten umulig å få pusset tenner uten at jeg må løpe å stoppe han for rampestreker. 

10 mnd og krabber? Mine barn hadde det travelt fra dag 1. Ville bli bært konstant, opp og kikke. Ligge stille i ei bagvogn, no way. Men de krabbet fra 5-6 mnd, og gikk (løp!) fra 10 mnd. Det skal jeg si deg var travelt! Ikke alle babyer er bedagelige og sover 20 timer i døgnet.. 

Anonymkode: af096...59c

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville blitt sur og lei meg om det var min mann. Når man er i jobb er det ikke mange timene man har sammen med barnet mens det er våkent, og da bør far utnytte det mener jeg. Her i huset foregår mosjon etter leggetid for baby på 10 mnd. Det finnes piggsko, brodder og hodelykt som mannen din kan kjøpe. 

Anonymkode: 8f14f...41f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...