Gå til innhold

Invitert alene i bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dette synes jeg hørtes rart ut. Det kunne aldri falt meg inn å ikke invitere med følge. Hadde jeg fått en sånn invitasjon hadde jeg antakeligvis bare gått med følge, så selvsagt synes jeg det er. Og IHVERTFALL når det er en god kompis!

Du mener ikke seriøst at du hadde tatt med en ekstra uinvitert gjest i et bryllup vel? :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke fornærmet eller sur eller noenting, jeg bare lurte på om det var vanlig.

Jeg håper vi får huset vi kikker på om dagen, slik at vi kan sende en felles flyttemelding til brudeparet. :rosaengel:

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg synes det er dårlig gjort å bli irritert over å ikke ha blitt invitert som et par. Alle som gifter seg må jo få lov til å ha det bryllupet DE ønsker. Det ligger sikkert mye tanker bak hvem de har invitert.

Hvis du synes det er dumt å dra uten følge, så får du vel heller la være å dra!

Jeg er enig i at de som gifter seg må få ha det bryllupet de ønsker. Men jeg er også for at gjestene skal ha en flott dag. Å invitere uten partner blir for stusselig. For meg betyr det mye at folk koser seg masse. Ikke bare at de ER der på MIN dag.

At det er "dårlig gjort" å bli irritert over å bli invitert alene sier mer om bruden enn om gjesten.

Skrevet
Men jeg er også for at gjestene skal ha en flott dag. Å invitere uten partner blir for stusselig. For meg betyr det mye at folk koser seg masse.

I ALLE bryllup jeg har vært, har jeg kjent enten familie eller andre venner av brudeparret. Klarer fint å kose meg uten en kjæreste ved min side.

Kjenner man INGEN, så skjønner jeg at det blir litt mer stusselig, men da får man jo ta stilling til om man vil dra eller ei, ikke bli snurt.

Skrevet

Jeg synes det handler om respekt.

Når noen er samboere, og man er etablert som et "vennepar", så inviterer man begge.

- Selv om man er studievenner og har vært en klikk uten samboere/ektefeller tidligere. Den klikken er tross alt oppløst, og i det vennskapet man skal ha i fremtiden hører livspartnerne med.

Har du sjekket med de andre i vennekretsen om det samme gjelder for dem?

Skrevet

Med fare for å virke svært skinnhellig her må jeg få si:

Vi skal ikke være så rask til å dømme! Vi vet ingenting om hvilke vurderinger som ligger bak. Jeg tror i alle fall at det er snakk om mer enn bare to gjester i et bryllupsfølge på 40.

Brudeparet må selv få ta de avgjørelser de mener er riktige, og de inviterte (og i alle fall vi andre!) har ikke noe med å kritisere dem.

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Skjønner om noen blir skuffet eller noe slikt men samt så synes jeg det bør respekteres. Det er tross alt min og samboers dag og vi bestemmer hele pakka!

Kan bare svare for meg selv men har ikke kommet til å bli skuffet om noen ikke inviterte meg fordi jeg ikke er så "godt" kjent i flokken. Men heller skuffet om det var bestevennina mi som giftet seg og jeg ikke var der....

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Vi inviterer hvertfall med partnere. For min egen del så synes jeg synes det er uaktuelt å be uten!

Men nå har alle det gjelder ektefeller/samboere. Vet ikke hva jeg gjør om ei av mine single venninner får seg ny kjæreste nå i vår...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...