Gjest Regn Skrevet 20. desember 2017 #2 Skrevet 20. desember 2017 Den er en sanglek og sangleker er normalt jula?
kvinneguide Skrevet 20. desember 2017 #3 Skrevet 20. desember 2017 Ja, teksten har ikke noe juleinnhold, men det er en bevegelseslek som egner seg for gang rundt treet.
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 21. desember 2017 #4 Skrevet 21. desember 2017 Jeg var ikke klar over at dette var en julesang.......................
Cata Skrevet 24. desember 2017 #5 Skrevet 24. desember 2017 Har aldri tenkt på den som en julesang selv om den var med under barndommens juletrefester.
Perelandra Skrevet 26. desember 2017 #6 Skrevet 26. desember 2017 For meg er Jeg gikk meg over sjø og land en sanglek som vi sang på barneskolen, og som jeg husker fra barne-TV programmet Lekestue. Jeg var voksen første gang jeg hørte noen synge den i forbindelse juletregang. Selv om jeg hadde hørt sangen og vært med på den mange ganger, hadde jeg aldri forbundet den med jul. Fortsatt klarer jeg ikke helt å forbinde dem med jul. For meg er den en sanglek for barn på linje med Tyven tyven skal du hete og Slå på ringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå