AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #1 Skrevet 20. desember 2017 Må spørre dere her. Hvor mye sitter barnet deres i sofaen sammen med dere i løpet av dagen/kvelden? Min ex mente at hennes barn skulle sitte hos oss hele kvelden etter middag. At å sitte på rommet kom til å skade barnet mente hun. Jeg mener hun kunne være på rommet i en periode når hun spilte på mobil/nettbrett. Eller chattet på viber/messenger osv. når jeg/vi så på tv f.eks. Så var jeg urimelig? Anonymkode: ebb2e...020
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #2 Skrevet 20. desember 2017 Jeg synes ikke man skal nekte familiemedlemmer å oppholde seg i fellesrom. Men man må ta hensyn selvsagt. Min sønn får være i stua/sofaen så mye han vil, men om han skal se på nettbrett mens vi ser på tv f.eks, så må han bruke hodetelefoner. Når de kommer litt opp i alder er det vel ikke så vanlig at de ønsker å være sammen med foreldrene hele tiden, men man kan ikke avvise dem av den grunn. Anonymkode: bc196...c05 24
Gjest NotNaomi Skrevet 20. desember 2017 #3 Skrevet 20. desember 2017 Barn skal få vel sitte med de voksne om de vil ? Å bli henvist til rommet er teit. Fellesrom er for alle familiemedlemmer.
Sirah Skrevet 20. desember 2017 #4 Skrevet 20. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke man skal nekte familiemedlemmer å oppholde seg i fellesrom. Men man må ta hensyn selvsagt. Min sønn får være i stua/sofaen så mye han vil, men om han skal se på nettbrett mens vi ser på tv f.eks, så må han bruke hodetelefoner. Når de kommer litt opp i alder er det vel ikke så vanlig at de ønsker å være sammen med foreldrene hele tiden, men man kan ikke avvise dem av den grunn. Anonymkode: bc196...c05 Det samme tenker jeg. Når jeg var liten fikk vi oppholde oss i stua så mye vi ville, men skulle vi "bråke" måtte vi være på rommet av hensyn til de andre som brukte stua. Med bråk så mener jeg videospill (i dag ipad osv), høre på musikk, leke høylydt osv osv osv. Så klart skulle vi ikke være lydløse i stuen, men det er vanskelig å lese en bok eller se på TV med noen som bråker rett ved siden av seg. 9
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #5 Skrevet 20. desember 2017 Dersom barnet vil være i stua, så får barnet lov til det. Hvis barnet skal ha på noe med lyd, må enten volumet ned eller hodetelefonene på. Stua er for alle. Anonymkode: 32dfb...7e5 11
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #6 Skrevet 20. desember 2017 Jeg mener barnet skal få være der det vil. Om barnet vil sitte i stua så kan ingen nekte barnet det, å det samme hvis barnet ønsker å være på rommet. Fellesrom er for alle, ingen skal forvises fra der Anonymkode: 68802...cd1 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #7 Skrevet 20. desember 2017 31 minutter siden, NotNaomi skrev: Barn skal få vel sitte med de voksne om de vil ? Å bli henvist til rommet er teit. Fellesrom er for alle familiemedlemmer. Det mener jeg også. Men datteren til min ex hadde sjelden hodetelefoner på. Og når hun hadde de på sang hun så høyt i stuen. Jeg mener det må være lov til å si i fra da. At hun kunne være på rommet da. TS Anonymkode: ebb2e...020 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #8 Skrevet 20. desember 2017 Det er vel litt forskjell å oppholde seg der enn å ta over fellesarealet. Vi har regler på at stua ikke er lekerom, men de får så klart se litt TV og iPad og ved spisebordet får de tegne eller tilsvarende. Av hensyn til alle i familien så er det et oppholdsrom for alle, men barn leker ikke her. Det gjør de på rommet eller ute i Hagen osv. Vi har innelyd i stua ellers blir det jo konstant bråk her. Anonymkode: d0c93...520 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #9 Skrevet 20. desember 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel litt forskjell å oppholde seg der enn å ta over fellesarealet. Vi har regler på at stua ikke er lekerom, men de får så klart se litt TV og iPad og ved spisebordet får de tegne eller tilsvarende. Av hensyn til alle i familien så er det et oppholdsrom for alle, men barn leker ikke her. Det gjør de på rommet eller ute i Hagen osv. Vi har innelyd i stua ellers blir det jo konstant bråk her. Anonymkode: d0c93...520 Jepp. Det var mitt ønske hos oss også. Men jeg ble beskyldt for å nekte barnet å være på stuen til tider. Aldri vært min hensikt det. Tror aldri et barn blir "skadet" av å være alene på sitt rom. TS Anonymkode: ebb2e...020 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #10 Skrevet 20. desember 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Det var mitt ønske hos oss også. Men jeg ble beskyldt for å nekte barnet å være på stuen til tider. Aldri vært min hensikt det. Tror aldri et barn blir "skadet" av å være alene på sitt rom. TS Anonymkode: ebb2e...020 Skjønner hva du mener Ts. Hadde samme fight i starten. Ungene fikk lov til alt uten filter. Måtte jo sette ned foten og ta noen grep. Mannen min er heldigvis lydhør til meg, men da var ikke gjort over natta. Må ennå minne på reglene. Mitt hus også så for søren meg bare mangle at jeg ikke skal bestemme. Anonymkode: d0c93...520 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #11 Skrevet 20. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Må spørre dere her. Hvor mye sitter barnet deres i sofaen sammen med dere i løpet av dagen/kvelden? Min ex mente at hennes barn skulle sitte hos oss hele kvelden etter middag. At å sitte på rommet kom til å skade barnet mente hun. Jeg mener hun kunne være på rommet i en periode når hun spilte på mobil/nettbrett. Eller chattet på viber/messenger osv. når jeg/vi så på tv f.eks. Så var jeg urimelig? Anonymkode: ebb2e...020 Ja, synes du er urimelig - er på grensen til omsorgssvikt. Anonymkode: 61c8b...d2b
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #12 Skrevet 20. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, synes du er urimelig - er på grensen til omsorgssvikt. Anonymkode: 61c8b...d2b Så da jeg var på rommet mitt og lekte/spilte spill da jeg var barn er omsorgssvikt? Jeg hadde det ganske morro jeg. Tåpelig svar! TS Anonymkode: ebb2e...020 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #13 Skrevet 20. desember 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, synes du er urimelig - er på grensen til omsorgssvikt. Anonymkode: 61c8b...d2b Det er vel snakk om respekt her for hele familien? Tror ikke Ts mener at man ikke Kan sitte stille å gjøre ting uten å bråke. Hvis man lar ungene ta over stua har man tapt mener jeg. De må respektere alle her. Hvis de vil bråke eller ha lyd på iPad osv kan de sutte på rommet. Det er jo valgtfritt det og ingen som lider noen nød av. Anonymkode: d0c93...520 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #14 Skrevet 20. desember 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så da jeg var på rommet mitt og lekte/spilte spill da jeg var barn er omsorgssvikt? Jeg hadde det ganske morro jeg. Tåpelig svar! TS Anonymkode: ebb2e...020 Bare trolling det der ts. Men for å komme til saken: det blir fort sånn når det er dine og mine barn. Er du stefar blir du beskyldt for å ha en skjult agenda selv om du bare oppfører deg som en hvilken som helst forelder. Mine barn får også beskjed om å gå på rommet selv om de helst vil underholde hele stua med youtube og skype med venner på full guffe. Jeg gidder ikke at barn skal ta over fellesarealet så jeg ikke kan føre en normal samtale med pappan deres en gang uten å rope. Så da velger de jo selv om de vil dempe seg eller gå et annet sted. Det er selvfølgelig ikke noe de tar skade av, de velger det selv. Forskjellen er at jeg har lov til å si slike ting uten å få kjeft, for jeg er moren deres. Finn deg ei dame uten barn, et godt råd. Anonymkode: 6d09f...506 6
princesse Skrevet 20. desember 2017 #15 Skrevet 20. desember 2017 Hva som er rett og galt her må være opp til hver og en. Men vi har to jenter på 14 og 17 år. Hun på 14 er på trening 4 ganger i uka og når hun først har tid til og være hjemme og i helgene så er hun på rommet sitt hele tiden. Gjør lekser,ser på data og chatter med sine venninner. Hun på 17 år er stikk motsatt. Hun vil være ilag med oss i stua om hun ikke er ute med venner. 2
Gjest GoldenLioness Skrevet 20. desember 2017 #16 Skrevet 20. desember 2017 Barnet mitt får være på stuen så mye han vil frem til han legger seg. Det er hans hjem også.
Gjest Mass Skrevet 20. desember 2017 #17 Skrevet 20. desember 2017 Jeg fikk oppholde meg hvor jeg ville når jeg var barn, men som flere påpeker, bråkte vi så måtte vi pent forlate stuen. Om vi ble sendt på rommet eller ut varierte. Det handler jo, for min del, om å lære seg å vise hensyn for andre og at det er forskjellige arenaer for forskjellige aktiviteter. Jeg foretrakk rommet mitt, jeg. Storkoste meg med både å leke, høre på høy musikk, bøker, slappe av, systematisere og litt forskjellig alt ettersom alderen jeg var på. Når jeg var lei, så gikk jeg inn i stuen og så på tv med flokken. Mine barn har det likedan.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #18 Skrevet 21. desember 2017 Vi har et stort hus med flere stuer, og den ene stuen er de hjertelig velkommen, men VI styrer fjernkontrollen her. Vi ser gjerne film sammen med ungdommene, eller de sitter her når vi ser på Dagsnytt osv. De har en annen stue de kan se akkurat hva de vil på, og rom med tv/spillkonsoll. De bruker den andre stuen (har i tillegg en spillekrok) når de har venner på besøk da vi har åpent kjøkken/stueløsning. Det funker fint for oss og de føler seg neppe avvist. To foretrekker rom/spillekrok og ser kun film med oss en sjelden gang, de bruker heller sin egen stue med venner. De sitter selvsagt der og prater med oss, men bruker ikke stua på samme måte som sistemann. De foretrekker som sagt sin egen stue der de kan ha på film med høyt volum og se litt mer skrekkfilmer enn det mora liker Sistemann foretrekker å se film sammen med oss fremfor å sitte på rommet (kan legge til at vi velger filmer sammen eller bestemmer hver sin gang) Anonymkode: 10968...49f 1
evelynn Skrevet 21. desember 2017 #19 Skrevet 21. desember 2017 (endret) De sitter ikke fordi de leker rund, men de får være med på stua så mye de vil. De har hvert sin eske og de kan ta eksen full av leker nede til stua, men når dagen er over, må de samle alt tilbake til esker og ta til sine rom. De leker en del oppe, på sine rom, eller på badet, men de får velge selv hvor og beveger seg fritt i huset. Og jeg liker å ha dem nær, spesielt når de bruker ipad, telefon osv, da kan jeg kontrolere hva de ser på. Endret 21. desember 2017 av evelynn 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #20 Skrevet 22. desember 2017 På 20.12.2017 den 18.30, AnonymBruker skrev: Det er vel litt forskjell å oppholde seg der enn å ta over fellesarealet. Vi har regler på at stua ikke er lekerom, men de får så klart se litt TV og iPad og ved spisebordet får de tegne eller tilsvarende. Av hensyn til alle i familien så er det et oppholdsrom for alle, men barn leker ikke her. Det gjør de på rommet eller ute i Hagen osv. Vi har innelyd i stua ellers blir det jo konstant bråk her. Anonymkode: d0c93...520 Så trist! Anonymkode: ef3a7...9d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå