AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #1 Skrevet 20. desember 2017 Hei:) Jeg er sykepleier på sykehus med tredelet turnus. Er veldig lei turnusliv og pleien, samt dårlig lønn... Hvor jobber dere som ikke jobber i pleien(sykehus, sykehjem, hjemmesykepleien, psyk)?? Og eventuelt hvilke tilleggsutdannelse/master har dere? Anonymkode: 96b77...92f
Sensi Skrevet 20. desember 2017 #2 Skrevet 20. desember 2017 Ta kontakt med nærmeste høgskole/NTNU og forhør deg om videreutdanninger. Du kan også vurdere å bli lærer på sykepleierutdanningen eller for fagarbeidere. Masse lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #3 Skrevet 20. desember 2017 Jeg kjenner veldig mange sykepleiere, og de eneste som har skaffet seg dagjobb uten direkte pleieoppgaver (2 stk...Ut av dusinvis...) jobber i et firma som selger helseartikler og i et forsikringsselskap. Anonymkode: 129a2...cc8 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #4 Skrevet 20. desember 2017 Jeg er operasjonssykepleier, fantastisk jobb, ingen pleie som i avdeling, mye lettere å få en anstendig turnus eller kun dagjobb (poliklinikk, dagkirurgi, privat, avdelinger uten døgnberedskap). Ikke voldsomt mye bedre lønn enn vanlig sykepleier, men du verden for en mye bedre hverdag. Bare det å slippe å ha calling i lommen som det piper på konstant er luksus. Å ha fokus på den pasienten vi har og ikke alt som skjer ellers i avdelingen er fantastisk. Sjekk ut om det finnes videreutdanninger du kan interessere deg for i nærheten av der du bor, evt på deltid i pendleravstand. Anonymkode: a2032...2a9 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #5 Skrevet 21. desember 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er operasjonssykepleier, fantastisk jobb, ingen pleie som i avdeling, mye lettere å få en anstendig turnus eller kun dagjobb (poliklinikk, dagkirurgi, privat, avdelinger uten døgnberedskap). Ikke voldsomt mye bedre lønn enn vanlig sykepleier, men du verden for en mye bedre hverdag. Bare det å slippe å ha calling i lommen som det piper på konstant er luksus. Å ha fokus på den pasienten vi har og ikke alt som skjer ellers i avdelingen er fantastisk. Sjekk ut om det finnes videreutdanninger du kan interessere deg for i nærheten av der du bor, evt på deltid i pendleravstand. Anonymkode: a2032...2a9 Har vurdert operasjon. Syns du det blir mye statisk jobbing? Typ holde instrumenter i samme stilling over lengre tid? Kan jeg spørre hvor mye du tjener i året med tilleggene? Skjønner om du ikke vil svare altså, men er nysgjerrig 😅 Syns vi tjener altfor dårlig som sykepleiere. Anonymkode: 96b77...92f
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #6 Skrevet 21. desember 2017 Jobber på legevakt. Veldig spennende. Ingen ekstra utdannelse utover sykepleien. Anonymkode: 531e6...2a6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #7 Skrevet 21. desember 2017 Fikk meg kontorjobb i byggebransjen. Pga utdannelsen fikk jeg HMS-ansvar og 150% lønn. Det beste er selvsagt å jobbe 8-16. Anonymkode: 0f15b...491
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #8 Skrevet 21. desember 2017 Vet at det går ann å bli "klinisk spesialist i psykiatrisk sykepleie" eller lignende og jobbe på psykiatriske poliklinikker med tilnærmet samme jobb som psykologer, dog vil du ikke få de vanskeligste pasientene, men pasienter med milde/moderate angst og depresjonsplager. Anonymkode: 330ed...828
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå