Gå til innhold

Inviterte god venninne på middag og hun tok med restene hjem

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ba en god venninne på mat, laget alt fra bunnen og laget mye, der tok hele dagen. Hun så fort at det var mye til overs, jeg tenkte jeg kunne ha det som middag i dagene etter besøket, men plutselig erklærer hun med et smil og største forventning "nå gleder jeg meg til du pakker ned resten til meg, dette skal jeg kose meg med til kvelds". Jeg ble veldig paff, men aa bare at jaja, jeg legger det i en boks for deg. Neste gang lager jeg bare mindre, tror jeg. 

Er det sånn at middagsbesøket man ber også kan ta med restene hjem?

Anonymkode: 7d63a...178

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min første tanke er at hun kanskje trodde du faktisk hadde tenkt dere skulle spise opp maten. Og at hun ba om restene for at du ikke skulle føle at du hadde gjort mye bortkastet arbeid.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur jeg hadde lata som om jeg trudde at hun tulla. Svart noe sånt som "Nånei, dette skal jeg ha som restemat i morra!" med et smil.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ihvertfall ikke komme og klage i etterkant når du ikke sa noe. Du kunne bare sagt "åå, men vi skal spise restene i morgen" 

Anonymkode: 2d1b1...338

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan hende hun ikke ville at noe skulle kastes eller være til overs, hun er en god venninne så jeg ber nok henne igjen, men neste gang lager bra med mat og heller mer senere. Ts.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde sagt "Haha, du får ikke med deg alt. Da skal vi eventuelt dele restene."

Anonymkode: a373f...7d0

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere, jeg klager ikke, jeg bare lurer på om siden jeg ba henne og laget mat til henne, at restene egentlig er hennes? Jeg kan ingenting om denne typen etikette. Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dere, jeg klager ikke, jeg bare lurer på om siden jeg ba henne og laget mat til henne, at restene egentlig er hennes? Jeg kan ingenting om denne typen etikette. Ts

Nei dette er frekt.

Anonymkode: a5aaf...7ad

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, restene tilhører ikke gjesten. Det er faktisk litt frekt å be om å få med restene uten at verten har tilbudt dette. 

Anonymkode: 6a2b7...ed2

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, restene tilhører ikke gjesten. Det er faktisk litt frekt å be om å få med restene uten at verten har tilbudt dette. 

Anonymkode: 6a2b7...ed2

Jeg er egentig enig med denne brukeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det ikke bare var et uttrykk for at maten var god da? Er du sikker på at hun var dønn seriøs? Du skriver jo at dere er gode venner, så jeg antar jo at dere har en løs og ledig stemning sammen. 

Anonymkode: c96e8...35c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde masse kjøttkaker, fallt tydeligvis i smak ja, koselig det. Men da vet jeg at det ikke er en selvfølge at gjester forsyner seg. Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lagde masse kjøttkaker, fallt tydeligvis i smak ja, koselig det. Men da vet jeg at det ikke er en selvfølge at gjester forsyner seg. Ts

Hun puttet restene i veska, eller?

Anonymkode: 7818d...ac5

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En selvfølge at gjester forsyner seg med rester, mener jeg selvsagt haha. Ts.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte tillater seg å være veldig ærlige eller også frekke når man er nære venner. Bare rart du ikke følte deg trygg nok på henne til et svar, men bare fant deg i det. Handler ikke om hvem som har rett på maten eller noe.

Anonymkode: 3d0f8...00a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...