AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #1 Skrevet 20. desember 2017 Har en sønn som går i 5. klasse. Og de har siden første klasse, vært en gjeng på 6-7 gutter som er gode venner, og sammen på skolen. Også på fritiden. Den ene moren har alltid virket ut som hun helst ikke vil at sønnen hennes skal hit, eller at sønnen min skal dit. Jeg har en snill rolig sønn, så er ikke noe sånt. Har vi bursdager osv, så er selvfølgelig alle guttene invitert, også denne gutten. Og sønnen min og han leker bra sammen. Nå er alle guttene invitert på julefest til de, bortsett fra min sønn. Hun har og fortalt noen av de andre foreldrene, at min sønn ikke kunne, da han skulle noe annet i dag. Som bare er løgn. Så virker ut som hun utestenger min sønn med vilje, vet at det er galt, så lyver til de andre om det. Jeg har tenkt til å sende en melding til henne, og spørre hvorfor, men jeg vil jo gjerne skrive noe bra. Nå er jeg så sint, at nå er jeg redd for at jeg blir usaklig, og skriver noe jeg ikke burde. Noen som har tips til hva jeg kan skrive? Og hva hadde dere gjort i samme situasjon. Denne moren ble og veldig sint, da 3 av guttene hadde funnet på noe gøy sammen, og ikke invitert hennes sønn. Og skrev en lang melding om hvor viktig det er å inkludere alle. Men da var det 3 ut av 7 gutter, som hadde funnet på noe sammen. Og dette var noe de hadde funnet på, ikke noe organisert av foreldre. Nå er det jo mor som inviterer 6 av 7 gutter til fest. Anonymkode: 11228...19d 10
Gjest NotNaomi Skrevet 20. desember 2017 #2 Skrevet 20. desember 2017 Jeg blir så opprørt over sånne innlegg. Kjenner liksom pulsen øker litt. For noen ufyselige mennesker som fins. Hvem ekskluderer barn ?? Så trist og stygt! Jeg aner ikke hva du kan skrive jeg altså. Kanskje bare noe sånt som at du syns det er så trist og unødvendig at hun gjør sånt ? Vet virkelig ikke , men tror jeg ville skrevet det selv. Hverken mer eller mindre.
Populært innlegg Kontormus Skrevet 20. desember 2017 Populært innlegg #3 Skrevet 20. desember 2017 "Hei xxx, jeg har forstått det slik at xxx er den eneste av guttene som ikke er invitert i selskap, og har også hørt at han er "forhindret" i å komme. Dette stemmer jo ikke, så jeg tenkte vi kanskje kunne finne ut av hva som skjer?" Fy søren, dette er dårlig altså! 56
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 Populært innlegg #4 Skrevet 20. desember 2017 Jeg tror jeg hadde spilt litt dum jeg. "Hei, hørte xxx sa du samat min sønn ikke kunne komme på julefesten. Det må være en misforståelse, for han både kan og vil gjerne komme. Jeg kan ikke se at vi har fått noen invitasjon, men går ut fra at det er en glipp. Det er jo viktig å inkludere alle". Det kan jo tenkes at det er snakk om en misforståelse eller feil dette. Og hvis ikke det er bevisst får du jo sagt fra at dette ikke er greit. Anonymkode: f23e8...a25 65
Menchit Skrevet 20. desember 2017 #5 Skrevet 20. desember 2017 Tror jeg ville ringt henne isteden. Det er veldig lett for å bli misforståelser når man tar slike ting på mld. Spesielt hvis man ikke kjenner den andre personen veldig godt. 12
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #6 Skrevet 20. desember 2017 Tror ikke jeg hadde sendt melding, men ringt. Da får hun ikke tid til å "finne på" hva hun skal svare. For noe må det jo være, siden hun lyver om at gutten din ikke kan komme. Anonymkode: 53945...10d 18
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #7 Skrevet 20. desember 2017 Eller kanskje det er gutten som har løyet til mor og sagt at han ikke kan. Anonymkode: 6425c...85e 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #8 Skrevet 20. desember 2017 Vel.. hvis gutten oppfører seg dårlig. Adferdsvansker og slike ting så kan jeg forstå. Hvis ikke er det grusomt. Anonymkode: 4f9b6...7e5 1
Sessan_ Skrevet 20. desember 2017 #9 Skrevet 20. desember 2017 Jeg tenker at det er noen årsaker her som det er viktig å ha i bakhodet når man tar kontakt. - Kanskje din sønn har sagt eller gjort noe som ikke har falt i god jord, eller generelt har en oppførsel som har gjort at mor (eller hennes sønn) ønsker å begrense kontakten? Selv om det kan se ut som om de leker fint for deg, så kan det skje mye som du som mor ikke oppfatter. - Som noen andre nevner: kanskje det er din sønns venn som har løyet til moren sin og sagt at han ikke kan? Barn kan finne på slike løgner basert på små bagateller. Som at guttene hadde en liten krangel rett før moren spurte hvem de skulle invitere for eksempel, og han akkurat i det øyeblikket egentlig var litt irritert på sønnen din og derfor fant på en løgn for å ikke invitere han. Tror det lureste du gjør er å ta kontakt med en vennlig og undrende tone. Ikke ta utgangspunkt i noe som helst før samtalen. Eventuelt kan du presentere det som at du tror kanskje det har oppstått en misforståelse, ettersom sønnen din ikke skal noe denne dagen, og gjerne vil være med. 7
minister-mio Skrevet 20. desember 2017 #10 Skrevet 20. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vel.. hvis gutten oppfører seg dårlig. Adferdsvansker og slike ting så kan jeg forstå. Hvis ikke er det grusomt. Anonymkode: 4f9b6...7e5 Mens et barn med adferdsvansker er det mindre grusomt å utestenge? 30
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #11 Skrevet 20. desember 2017 3 timer siden, Sessan84 skrev: Jeg tenker at det er noen årsaker her som det er viktig å ha i bakhodet når man tar kontakt. - Kanskje din sønn har sagt eller gjort noe som ikke har falt i god jord, eller generelt har en oppførsel som har gjort at mor (eller hennes sønn) ønsker å begrense kontakten? Selv om det kan se ut som om de leker fint for deg, så kan det skje mye som du som mor ikke oppfatter. - Som noen andre nevner: kanskje det er din sønns venn som har løyet til moren sin og sagt at han ikke kan? Barn kan finne på slike løgner basert på små bagateller. Som at guttene hadde en liten krangel rett før moren spurte hvem de skulle invitere for eksempel, og han akkurat i det øyeblikket egentlig var litt irritert på sønnen din og derfor fant på en løgn for å ikke invitere han. Tror det lureste du gjør er å ta kontakt med en vennlig og undrende tone. Ikke ta utgangspunkt i noe som helst før samtalen. Eventuelt kan du presentere det som at du tror kanskje det har oppstått en misforståelse, ettersom sønnen din ikke skal noe denne dagen, og gjerne vil være med. Jeg er helt sikker på at dårlig oppførsel er det ikke. Har en gutt som oppfører seg litt for bra, og er svært rolig. Jeg har og sagt til de andre mødrene flere ganger, at er det noe, vil jeg gjerne vite det. For skulle min sønn gjøre noe, så er det best å få vite det med en gang, så man får gjort noe med det. Det er ikke sønnen som har løyet til sin mor, da han sa til min sønn at han ville han skulle komme. en av de andre mødrene hadde spurt moren hvorfor min sønn ikke skulle komme, det var da mor sa at min sønn skulle jo på sin aktivitet den dagen. Men de går ikke på aktivitet siste uken før jul. Og flere av de andre guttene har aktiviteter den dagen og. Men de ble invitert. Her tror jeg faktisk det er så barnslig som hevn, for den aktiviteten 3 av guttene hadde gjort, min sønn var en av de, og hun tror at jeg var den som ordnet alt det. Men det var uansett 3 gutter ut av 7, og det var ikke fest eller noe sånt. Har sendt henne en melding, som overhodet ikke er anklagende. Sendte den for 3 timer siden, og får ikke svar. Anonymkode: 11228...19d 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #12 Skrevet 20. desember 2017 13 minutter siden, minister-mio skrev: Mens et barn med adferdsvansker er det mindre grusomt å utestenge? Ja. Jeg orker iallfall ikke å få ødelagt hele kvelden ungene har gledet seg til pga en bråkmaker. barnet må lære at gjentatt dårlig oppførsel har konsekvenser. Anonymkode: d1e3d...ac7 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #13 Skrevet 20. desember 2017 Nå skriver jo ts at sønnen er nærmest prima vare, men det er jo ikke sikkert at andre ser på han med likt syn. Nå må det snart bli slutt på dette maset om inkludering. Folk må få velge selv hvem de vil leke med, vi gjør jo det selv som voksne. Neste gang din sønn skal noe spesiellt så unnlater du å be denne gutten, det er ikke verre enn det. Anonymkode: 4f364...a52 2
Gjest førstedamen Skrevet 20. desember 2017 #14 Skrevet 20. desember 2017 Send meldingen hun sendte deg i retur!
Gjest Sugemerke Skrevet 20. desember 2017 #15 Skrevet 20. desember 2017 "Hei, jeg sitter her med en sønn som er trist da han ikke ble invitert i juleselskap sammen med sine gode venner. Jeg forsøker å komme på noe lurt å si til han som kan gjøre det bedre, men det er ikke lett å forklare en liten en hvorfor han ikke er ønsket, spesielt ikke når vi ikke vet hvorfor. Av meldingen du sendte da dere opplevde det samme går jeg ut i fra at du forstår oss, både meg som mor og han som et barn som blir eksludert. Jeg håper du tar denne meldingen som en invitasjon til kommunikasjon rundt dette, for jeg håper virkelig ikke dere eller vi må oppleve dette igjen. " Etterellerannet.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #16 Skrevet 20. desember 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå skriver jo ts at sønnen er nærmest prima vare, men det er jo ikke sikkert at andre ser på han med likt syn. Nå må det snart bli slutt på dette maset om inkludering. Folk må få velge selv hvem de vil leke med, vi gjør jo det selv som voksne. Neste gang din sønn skal noe spesiellt så unnlater du å be denne gutten, det er ikke verre enn det. Anonymkode: 4f364...a52 Hvorfor skal jeg ekskludere denne gutten, fordi han har en mor som ekskluderer. Jeg vet guttene er gode venner, så er moren som har gjort dette, og ikke sønnen. Og kjenner jo at jeg er ganske fortvilet nå, da de i alle år har vært denne gjengen, så skal en mor starte å stenge min sønn ute. Kan vel og legge til at etter halloween, så har hun invitert alle guttene jevnlig på besøk til de, ekstra han som er bestekompis til sønnen min. Så virker jo ut som hun virkelig går inn for å stenge min sønn ute. Kan legge til at jeg ikke er den eneste moren, som har reagert på denne morens oppførsel. Anonymkode: 11228...19d 9
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #17 Skrevet 20. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor skal jeg ekskludere denne gutten, fordi han har en mor som ekskluderer. Jeg vet guttene er gode venner, så er moren som har gjort dette, og ikke sønnen. Og kjenner jo at jeg er ganske fortvilet nå, da de i alle år har vært denne gjengen, så skal en mor starte å stenge min sønn ute. Kan vel og legge til at etter halloween, så har hun invitert alle guttene jevnlig på besøk til de, ekstra han som er bestekompis til sønnen min. Så virker jo ut som hun virkelig går inn for å stenge min sønn ute. Kan legge til at jeg ikke er den eneste moren, som har reagert på denne morens oppførsel. Anonymkode: 11228...19d Kan du få en annen forelder til å spørre mere inngående for deg, siden denne moren tydeligvis ikke ønsker å snakke med deg? Anonymkode: a6055...506 2
QueenOfTheSidewalk Skrevet 20. desember 2017 #18 Skrevet 20. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal jeg ekskludere denne gutten, fordi han har en mor som ekskluderer. Jeg vet guttene er gode venner, så er moren som har gjort dette, og ikke sønnen. Og kjenner jo at jeg er ganske fortvilet nå, da de i alle år har vært denne gjengen, så skal en mor starte å stenge min sønn ute. Kan vel og legge til at etter halloween, så har hun invitert alle guttene jevnlig på besøk til de, ekstra han som er bestekompis til sønnen min. Så virker jo ut som hun virkelig går inn for å stenge min sønn ute. Kan legge til at jeg ikke er den eneste moren, som har reagert på denne morens oppførsel. Anonymkode: 11228...19d Så kontakt henne og spør hvorfor hun driver med det, lærer sønnen sin å utestenge og mobbe. 1
barbent Skrevet 20. desember 2017 #19 Skrevet 20. desember 2017 forstår deg godt jeg, kjenner jeg blir helt varm innvendig,lurt av deg å vente til du har landet litt før du sier noe. Jeg syns det er helt utrolig at folk kan være så utrolig råtne 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #20 Skrevet 20. desember 2017 37 minutter siden, Evilposelos skrev: Så kontakt henne og spør hvorfor hun driver med det, lærer sønnen sin å utestenge og mobbe. Jeg har kontaktet henne. Men hun svarer ikke. Tror ikke jeg kan få noen andre foreldre til å spørre ut, for den moren hun har best kontakt med, er moren jeg har minst kontakt med, og de mødrene jeg har best kontakt med, er de som har minst kontakt med henne. Anonymkode: 11228...19d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå