Gå til innhold

Hvor få fargeråd? (Trondheim)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal pusse opp, og tenker å male alle rom. Jeg vet hvilke farger jeg liker, men trenger nok likevel litt hjelp til å tenke helhetlig og til å få tips om hva som passer sammen og ikke (har for eksempel hørt at det er mange veggfarger som ikke passer til ferdigmalte lister).

Vi jobber fulltid begge to og har to små barn. Tiden er altså knapp, og når jeg først drar en plass vil jeg gjerne være sikker på at jeg får gode, kvalifiserte råd - vil man få det hos alle fargeforhandlere, eller risikerer man å støte på ansatte uten særlig kunnskap? Vi skal leie inn et malerfirma til å gjøre jobben, vil de også kunne komme med råd ang fargevalg, eller gjør de kun den fysiske jobben?

Vi bor i Trondheim, så hvis noen kan anbefale en god fargeforhandler blir jeg glad :)

Anonymkode: c3ccc...cc6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger denne, er i samme situasjon. Vi hadde en maler på besøk tidligere og han ga ingen råd, noe vi var skuffet over. Skal gi beskjed om jeg kommer over noen som gir gode råd!

Anonymkode: 805b4...b3f

Skrevet

Spør maleren om råd da vel!

Anonymkode: b9335...e01

Skrevet

Jeg anbefaler Trønsdal fargehandel!

Har fått bistand og veiledning der og kjøpt maling til flere leiligheter samt hytta i denne butikken. De er proffe fagpersoner, og tips og råd derifra har kommet godt med og spart meg for endel unødvendig/bortkastet arbeid. En god gammeldags nisjebutikk:smilyblomst:

Anonymkode: c29b9...eed

• Liker 1
Skrevet

Fargerike Reinaas 😍

Anonymkode: c7c70...780

• Liker 1
Skrevet

Jeg har noe kunnskap om farger, men spør også om råd i fargehandler. Der ute er det mye rart å få som råd! Både gode og ganske dårlige råd.

Noen malere er flinke, noen er ikke. Dessuten er det jo litt øyet som ser. Det som "egentlig ikke" skal passe sammen, kan jo plutselig passe sammen i et gitt rom allikevel.

Jeg vil anbefale å skrive inn til Jotun/Lady, http://fargerad.jotun.no/ , der får du kvalifiserte råd. Såvidt jeg vet får du ikke NCS-kode på farger fra Fargerike og Flügger, så disse er vanskelige å matche med feks ferdigmalte lister. Fargen bomull er ikke den samme hos Jotun og Flügger. Butinox får du NCS-kode på.

Ellers vil jeg anbefale å holde meg til én hvitfarge i huset, gjerne den fargen dere har dører, vinduer og lister i og så velge en kald eller varm fargetone inntil. Gjerne forskjellige farger, men synes det ofte er godt å være i "varme" hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...