Gå til innhold

Katt stoppet helt å komme opp i fanget.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en katt på 2 år som helt plutselig har stoppet å komme opp i fanget, men går heller forbi og legger seg i sengen sin.

Normalt ville han ha hoppet opp og lagt seg helt opp i brystkassen for å få kos å varme. Hva er det fordi dette plutselig har skjedd? Prøver jeg å løfte katten på fanget hopper han ned eller går ut. Er jo så trist når han pleide å løpe etter meg for kos :( 

Noen tips til hva? Eller trenger han bare en lang pause fra kos?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje katten er syk? Er det en inne eller utekatt? Kan noe ha hendt katten utendørs?

Anonymkode: 5249e...c10

Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje katten er syk? Er det en inne eller utekatt? Kan noe ha hendt katten utendørs?

Kan være at han er syk, men er jo ikke noe ellers jeg har lagt merke til på han, er en 50/50 inne, utekatt så det kan ha hendt han noe, er dette noe å ringe veterinær for? Begynte nylig med veterinær tørrfôr, sånn royal

Endret av PaN
Skrevet
8 minutter siden, ExP skrev:

Kan være at han er syk, men er jo ikke noe ellers jeg har lagt merke til på han, er en 50/50 inne, utekatt så det kan ha hendt han noe, er dette noe å ringe veterinær for? Begynte nylig med veterinær tørrfôr, sånn royal

Jeg ville ringt veterinær for sikkerhets skyld, ved slik endring i oppførselen.

• Liker 1
Skrevet

Brå endring av oppførsel er ofte et varseltegn (ikke alltid, men hvorfor ta sjansen). Det kan være at den har vondt og ikke vil at noen skal komme borti han. Best å være føre var og snakke med en dyrlege :) 

Anonymkode: c5d8c...7a9

• Liker 1
Skrevet

Du har nok fornærmet den.

Anonymkode: 69b5c...fb0

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok fornærmet den.

Anonymkode: 69b5c...fb0

Ved feks at katten likte bedre det foret den fikk tidligere?

Kanskje du kan prøve å gi katten det foret den fikk før ts, og se om det skjer endring?

Skrevet

Har katten gått ute i kulda store deler av døgnet i de siste månedene? Da er det ikke rart om den distanserer seg fra deg, for katter merker når de egentlig er uønsket.

Anonymkode: 45945...58a

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har katten gått ute i kulda store deler av døgnet i de siste månedene? Da er det ikke rart om den distanserer seg fra deg, for katter merker når de egentlig er uønsket.

Sier du at Ts hiver ut katten og distanserer seg fra den? 

Rart hvordan folk skal lage sine egne versjoner her inne 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sier du at Ts hiver ut katten og distanserer seg fra den? 

Rart hvordan folk skal lage sine egne versjoner her inne 

Jeg spør. Er du ts? Og vi har en katt som har endra personlighet gående i området her. Eieren vanskjøtter den.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katten får regulere hvor mye den vil være ute igjennom kattedør med chip. Så når det er grisevær holder han seg inne sammen med meg. 

Skrevet

Da har jeg ringt å bestilt sånn total helsesjekk av katten for å se at alt er i tipp topp stand, håper på gode resultater :) 

Skrevet
Akkurat nå, ExP skrev:

Da har jeg ringt å bestilt sånn total helsesjekk av katten for å se at alt er i tipp topp stand, håper på gode resultater :) 

Fint. Lykke til :hjerte: Prøv eventuelt å gi katten det foret den fikk før, og se om dette gir endring.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fint. Lykke til :hjerte: Prøv eventuelt å gi katten det foret den fikk før, og se om dette gir endring.

Tusen hjertelig, skal prøve 1-2 dager med det gamle for å se. Men usikker på om jeg skal gjøre det før eller etter helse sjekk.

Skrevet
Akkurat nå, ExP skrev:

Tusen hjertelig, skal prøve 1-2 dager med det gamle for å se. Men usikker på om jeg skal gjøre det før eller etter helse sjekk.

Jeg ville gjort det nå.

Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville gjort det nå.

Jeg får prøve da å se :) Blir uansett å gå til timen jeg har bestilt om det var dette som var problemet, vil ha alt sjekka.

Endret av PaN
Skrevet
1 minutt siden, ExP skrev:

Jeg ville gjort det nå, bare for å sjekke om oppførselen er endret pga at katten eventuelt er fornærmet for å ikke få den maten den fikk før.

Skrevet
1 minutt siden, ExP skrev:

Jeg får prøve da å se :) Blir uansett å gå til timen jeg har bestilt om det var dette som var problemet, vil ha alt sjekka.

Det er bra at får tatt en helsjekk på katten :hjerte:

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er bra at får tatt en helsjekk på katten :hjerte:

Min lille engel skal ha det så godt som overhode mulig, er jo kun jeg og han i leiligheten :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...