mindi Skrevet 7. august 2002 #1 Skrevet 7. august 2002 Vet veldig lite om dette. Men ønsker at folk skal komme i lang kjole og dress...Hva skriver vi da i invitasjonen om antrekk?
Gjest Solskinn Skrevet 7. august 2002 #2 Skrevet 7. august 2002 Skriver du mörk dress så kan det nok hende at noen jenter kommer i kortere kjole, også smoking/mörk dress legger hovedvekt på smoking, og da vil jeg tro at jentene/damene stort sett kommer i lang kjole og mennene kommer i smoking om de har, ellers i mörk dress. Hjalp det? Ellers finner du et greit vett-og-ettikette svar her! http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=10986
Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2002 #3 Skrevet 8. august 2002 Hei! Etter å ha diskutert litt valgte vi å skrive "Festantrekk". Dette for at folk skal føle seg frie til å ha på det de selv føler seg vel i, for det er jo det viktigste. I og med at vi skal ha veldig mange venner og mange av disse er studenter er det ikke sikkert alle har/har råd til å kjøpe seg smoking.
Augustbrud02 Skrevet 8. august 2002 #5 Skrevet 8. august 2002 Vi skrev også "pent antrekk", så får folk komme i det de liker å ha på seg eller allerede har. Vil ikke at gjestene skal føle noe press om at de må ha et sånt eller sånt antrekk.
Gjest Anonymous Skrevet 8. august 2002 #6 Skrevet 8. august 2002 Det å spesifisere antrekk i invitasjonen trenger ikke innebære noe press, snarere kan det væree veldig greit som en veiledning så slipper man å lure på om man bommer på antrekket ! Det er ikke gøy å være hverken over- eller underpyntet. Skriver dere "Smoking/mørk dress" betyr det at man tar smoking hvis man har, ellers en pen mørk blå, sort eller mørk grå dress. Damene har da som regel lang kjole. Så det skulle vel passe med det dere ønsker. "Pent antrekk" er hakket mindre formelt enn dette, men kan samtidig være mer usikkert for gjestene.
diddi Skrevet 8. august 2002 #7 Skrevet 8. august 2002 Dette har ofte vært oppe i forumet. Jeg hadde tenkt til å skrive smoking/mørk dress, men så glemte jeg hele greia!! Sukk. Så nå sier jeg det til de som spør. I søstern,s bryllup tror jeg de skrev pent (eller ingenting). Da reagerte en tante(vel, sa til meg ihvertfall), fordi hun ville ha kledd seg i lang kjole om hun hadde visst at det var det folk kom i (og det gjorde de fleste). Tror hun var litt lei seg for det. Hun ville ihverfall kle seg i det i vårt bryllup sa hun. Og noen har vel en smoking de sjelden får brukt. Så jeg er spent på hva folk kommer i til vårt bryllup.
Mistyen Skrevet 8. august 2002 #8 Skrevet 8. august 2002 Vi skrev "mørk dress/ lang kjole", og det fungerte utmerket. Tror nok at mange synes det er litt artig og pynte seg litt extra når det er bryllup... :D
Charly Skrevet 8. august 2002 #9 Skrevet 8. august 2002 Mindi. Vi hadde samme ønske som deg, smoking om man har og at damene skal komme i lang kjole e.l. Altså, skikkelig pyntet. Vi skrev etter å ha lest skikk og bruk frem og tilbake... Smoking / mørk dress De som hadde smoking, de som hadde råd og lyst til å kjøpe seg en kom i det. Noen leide faktisk også. Ellers kom de i mørk dress med slips og jakke. De aller fleste damene hadde selskapskjoler. Noen hadde drakter og noen kom i bunad. Altså - i vårt bryllup var det meget vellykket tekst å føre i invitasjonene. Lykke til!
September 2002 Skrevet 9. august 2002 #10 Skrevet 9. august 2002 Jeg kan heller ikke forstå at det er noe "press" å skrive antrekk, tvert imot er min erfaring at det er mye greiere å forholde seg til. Vi damer har en del frihet likevel, i forhold til kort/lang kjole etc. Og hvis det er noen voksne menn som ikke eier en mørk dress av et eller annet slag, ja da synes jeg faktisk de snarest burde skaffe seg en ! :o
Gjest viwi- ikke pålogget Skrevet 10. august 2002 #11 Skrevet 10. august 2002 Vi skrev ikke antrekk. Vi syntes faktisk det fikk bli opp til gjestene hvordan de ville kle seg. Har selv fått innbydelse der det står bunad som antrekk- mener de da at man bare kan komme i bunad? Hva om man ikke har det da? Nei folk pynter seg uansett- i hva får bli opp til dem syns jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå