Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt - og har- ekstrem svangerskapskvalme, over halvveis inn i svangerskapet. Går på medisiner nå som gjør at jeg klarer å holde på maten, men formen er jo fortsatt elendig og jeg klarer ikke fungere. Vondt i hele kroppen, får ikke sove om natten og alt er slitsomt. Klarer ikke gå turer, men prøver å syssle litt med strikking og husarbeid når formen tillater det. Jeg vet det er lenge igjen, men trøster meg med at jeg kjenner liv hver dag, og at det forhåpentligvis kommer en frisk baby ut til oss. Noen andre som kjenner på utmattelsen og utålmodigheten så tidlig i svangerskapet og har noen tips og råd til meg? 😔

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp.. Jeg var drittlei lenge før uke 23. Og det selv om jeg ikke hadde ekstrem svangerskapskvalme, bare "vanlig" kvalme. 

Nå er jeg i uke 28, og har begynt å slite med bekkenløsning, halsbrann og sure oppstøt, og det er forferdelig å måtte bøye seg og snu seg i sengen. Og jeg er langt fra diger ennå, så hvordan det skal bli de siste 12 ukene når jeg bare blir større og større fatter jeg ikke. 

Jeg prøver fokusere på å glede meg til barnet kommer ut. Planlegge innkjøp, redebygging, og denslags, samt lese masse bøker om barnestell og slikt. 

Anonymkode: 94842...a6d

Skrevet

Her og. Og jeg er bare 20 uker. Så lei av oppkast og å ikke orke noe. Og så misunnelig på alle som nyter svangerskapet. Synes magen er veldig stor og i veien allerede :cry3:

Anonymkode: d7175...d17

Skrevet

Jeg prøver å fokusere på å kose meg med de delene jeg liker, og å huske på at det tross alt det kjipe er så utrolig verdt det :) Magen, større pupper, og ikke minst bevegelser :hjerte: Jeg holder på å spy av spyinga (høhø); 20 uker her, og hadde definitivt håpet at det skulle være over innen denne tid. Jeg hadde en veldig deppa periode mellom uke 12 og 16 da jeg syntes at HG-en "burde" begynne å bli bedre, men etter å ha begynt å kjenne bevegelser på fast basis har faktisk humøret kommet seg litt. Det betyr ikke at jeg ikke er helt gal av å være kvalm og kaste opp altså, men når jeg sammenlikner formen nå med formen i uke 12 er den faktisk litt bedre selv om jeg fremdeles kaster opp mye, så jeg prøver å holde de bedre dagene i minne og ikke tenke så hardt på de som er skikkelig krise. Her i forrige uke hadde jeg faktisk til og med en dag der jeg nesten følte meg bra - foreløpig har det blitt med den ene :fnise: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...