AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #1 Skrevet 20. desember 2017 Hei! Jeg husker jeg fikk meg en eye-opener her på KG for noen år siden da det var snakk om å takke for julegavene. Jeg er vant til å si takk til de som er der i familien, tilstede, når vi åpner gavene. Og til gamle bestefar som vi alltid ringer til utpå kvelden. Men så fikk jeg høre her inne at svært mange sendte tekstmeldinger til alle de hadde fått gave av for å takke. Det er da forferdelig mye stress på julaften? Jeg gir alltid gave igjen til de som jeg får av, så den takkingen burde i allefall gå begge veier? Eller er det bare slik at ingen gidder å takke med på sms, fordi de aldri har fått en slik melding fra meg noengang? Er jeg uhøflig når jeg ikke tar meg bryet med dette? Selvfølgelig, hvis barna har fått hjemmestrikkede ullgensere el.l. av farmor, sender jeg et bilde av dem med genseren på, og slikt, men det er kanskje ikke nok? Setter dere av tid til takking for julegaver/sms/ringer dere rundt??? Anonymkode: 16925...fd5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #2 Skrevet 20. desember 2017 Takkaadresser (Brev.) Anonymkode: 72253...9d1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #3 Skrevet 20. desember 2017 Jeg sier takk når jeg mottar gaven, altså ikke nødvendigvis når jeg åpner den. Og så takker jeg gjerne neste gang jeg treffer personen. Men jeg sitter ikke på julaften og sender takkemelding til hver eneste faen jeg har fått gave av, ei heller ønsker jeg å motta det. Jeg har ikke lyst til å sitte og knote på mobilen under juleselskapet, det er jo bare uhøflig. Anonymkode: 8ca26...33b 4
Gjest ti10 Skrevet 20. desember 2017 #4 Skrevet 20. desember 2017 Jeg er ikke så opptatt av at man absolutt MÅ takke folk med en gang man åpner gavene, men i løpet av romjula går det da an å sende en melding. Synes det er frekt å ikke takke.
Gjest Catalina Culès Skrevet 20. desember 2017 #5 Skrevet 20. desember 2017 Vel, de jeg feirer jul med er de jeg får gave av så takker når gaven er åpnet, men hadde jeg fått gave av noen som jeg ikke feiret jul med hadde jeg nok sendt en takke melding på 1 juledag.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #6 Skrevet 20. desember 2017 Det er sikkert forskjellig fra familie til familie på dette, så gjør ikke resten av familien din dette, trenger nok ikke du gjøre det heller:) Jeg gjør det, men så har jeg veldig liten familie så er jo bare 3 stk å takke, og jeg tilbringer jo julaften sammen med 2 av dem:P Anonymkode: 90769...c1e
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #7 Skrevet 20. desember 2017 Jeg syns du er uhøfelig. Jeg takker for alle gaver dagen etterpå. Jeg har flere i familien og venner som aldri takker. I år får de ingenting. Jeg bruker god tid på gaver og et lite takk burde man kunne gi. Anonymkode: f1214...bc7 1 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 20. desember 2017 #8 Skrevet 20. desember 2017 Hvis du nå plutselig begynner med sms, kommer de til å begynne å lure på om du ikke liker gaven. Fortsett som før du Bestefaren din gleder seg nok til telefonen.
Angelheart2 Skrevet 20. desember 2017 #9 Skrevet 20. desember 2017 Takker alltid for alle gaver, men ikke alltid på julaften. Vi pleier å ta en ringerunde enten på kvelden eller dagen etter for å ønske resten av slekta god jul og samtidig takke for det vi fikk. Det er da bare ren folkeskikk å takke for gavene, men hvordan man gjør det kan vel variere fra familie til familie. Gjør det slik du er vant til, du. 2
Måbarefåsiat... Skrevet 20. desember 2017 #10 Skrevet 20. desember 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Men jeg sitter ikke på julaften og sender takkemelding til hver eneste faen jeg har fått gave av, ei heller ønsker jeg å motta det. Jeg har ikke lyst til å sitte og knote på mobilen under juleselskapet, det er jo bare uhøflig. Anonymkode: 8ca26...33b Hyggelig... Nei, sitte å knote med telefon er ikke høflig. Men å takke for hver en gave, tar jeg som en selvfølge. Og jeg forventer det tilbake. Da jeg vokste opp, skrev vi takkebrev, det måtte gjøres i romjulen. I dag skriver jeg ikke brev, men ringer de som har tatt seg tid og bry med å sende meg gaver. 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #11 Skrevet 20. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg husker jeg fikk meg en eye-opener her på KG for noen år siden da det var snakk om å takke for julegavene. Jeg er vant til å si takk til de som er der i familien, tilstede, når vi åpner gavene. Og til gamle bestefar som vi alltid ringer til utpå kvelden. Men så fikk jeg høre her inne at svært mange sendte tekstmeldinger til alle de hadde fått gave av for å takke. Det er da forferdelig mye stress på julaften? Jeg gir alltid gave igjen til de som jeg får av, så den takkingen burde i allefall gå begge veier? Eller er det bare slik at ingen gidder å takke med på sms, fordi de aldri har fått en slik melding fra meg noengang? Er jeg uhøflig når jeg ikke tar meg bryet med dette? Selvfølgelig, hvis barna har fått hjemmestrikkede ullgensere el.l. av farmor, sender jeg et bilde av dem med genseren på, og slikt, men det er kanskje ikke nok? Setter dere av tid til takking for julegaver/sms/ringer dere rundt??? Anonymkode: 16925...fd5 Hvorfor er ikke gamle bestefar med på julefeiringen deres? Hvorfor blir han bare oppringt utpå kvelden? Anonymkode: da9b0...da2 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #12 Skrevet 20. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er ikke gamle bestefar med på julefeiringen deres? Hvorfor blir han bare oppringt utpå kvelden? Anonymkode: da9b0...da2 Åh hjelpes. Kan det muuuuligens hende at bestefar bor langt unna, mon tro...? Eller at bestefar feirer med noen andre? Herregud for en tåpelig kommentar. Jeg vokste opp med ett sett besteforeldre som bodde 900 km unna, og et annet sett som gikk på "rundgang" mellom sine 5 barn, og følgelig kun feiret med oss hvert femte år, helt av sin egen frie vilje. Anonymkode: 8ca26...33b 6
Gjest NotNaomi Skrevet 20. desember 2017 #13 Skrevet 20. desember 2017 Takker de som ikke er til stede i romjula eller tar det med i nyttårshilsen.
FluffyJuggernaut Skrevet 20. desember 2017 #14 Skrevet 20. desember 2017 Vi pleier å ringe eller sende melding å takke for gavene, enten på julaften eller 1 juledag. Syns det er normal folkeskikk å takke for det man får. Selvfølgelig går det begge veier, så av og til ringer eller så sender vi melding først, andre ganger er andre først ute. Men vi alle takker hverandre. Og det tar ikke lang tid, sende melding til alle tar maks 5 minutters. Og vi har ikke lange samtaler med de vi ringer heller. 2
Ullvott Skrevet 20. desember 2017 #15 Skrevet 20. desember 2017 Hvis jeg vet at jeg kommer til å treffe gavegiveren i løpet av romjula venter jeg med å takke til vi treffes. Alle andre takkes senest 1. juledag enten ved SMS eller at vi ringer hverandre. 3
Chizue Skrevet 20. desember 2017 #16 Skrevet 20. desember 2017 Er vant med å skrive i en notatblokk, eks: Tante Guri - Ullsokker Onkel Pel - Duftlys Så ringer jeg de dagen etterpå, evt sender en melding. Til den eldre garde så ringer jeg, da jeg vet at min farmor på 90år ikke har mobil, eller facebook 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #17 Skrevet 20. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg husker jeg fikk meg en eye-opener her på KG for noen år siden da det var snakk om å takke for julegavene. Jeg er vant til å si takk til de som er der i familien, tilstede, når vi åpner gavene. Og til gamle bestefar som vi alltid ringer til utpå kvelden. Men så fikk jeg høre her inne at svært mange sendte tekstmeldinger til alle de hadde fått gave av for å takke. Det er da forferdelig mye stress på julaften? Jeg gir alltid gave igjen til de som jeg får av, så den takkingen burde i allefall gå begge veier? Eller er det bare slik at ingen gidder å takke med på sms, fordi de aldri har fått en slik melding fra meg noengang? Er jeg uhøflig når jeg ikke tar meg bryet med dette? Selvfølgelig, hvis barna har fått hjemmestrikkede ullgensere el.l. av farmor, sender jeg et bilde av dem med genseren på, og slikt, men det er kanskje ikke nok? Setter dere av tid til takking for julegaver/sms/ringer dere rundt??? Anonymkode: 16925...fd5 Desverre en tradisjon som dør ut. Tror mange er skuffet over å ikke få en takk. Mange legger nye arbeide i julegaver. Så får de en tekstmelding? Er det mye jobb å ringe til folk eks 1 juledag? Ser foreldre sender tmld på vegne av store barn også. Jeg satt et år og strikket til 2 små. Mye jobb, dyrt garn, tok mye tid. Det var bukse, gensere,lue, sokker og votter. Var jo fryktelig spent på hva de syns, farger osv. Den eldste fikk teknolego. Kom tekstmld: takk for gavene! Anonymkode: 85dbe...eff 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #18 Skrevet 20. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Desverre en tradisjon som dør ut. Tror mange er skuffet over å ikke få en takk. Mange legger nye arbeide i julegaver. Så får de en tekstmelding? Er det mye jobb å ringe til folk eks 1 juledag? Ser foreldre sender tmld på vegne av store barn også. Jeg satt et år og strikket til 2 små. Mye jobb, dyrt garn, tok mye tid. Det var bukse, gensere,lue, sokker og votter. Var jo fryktelig spent på hva de syns, farger osv. Den eldste fikk teknolego. Kom tekstmld: takk for gavene! Anonymkode: 85dbe...eff Så du gir altså ikke gaver for å glede andre, men for å få ros og skryt? Da synes jeg det er du som er uhøflig. Anonymkode: 8ca26...33b
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #19 Skrevet 20. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Desverre en tradisjon som dør ut. Tror mange er skuffet over å ikke få en takk. Mange legger nye arbeide i julegaver. Så får de en tekstmelding? Er det mye jobb å ringe til folk eks 1 juledag? Ser foreldre sender tmld på vegne av store barn også. Jeg satt et år og strikket til 2 små. Mye jobb, dyrt garn, tok mye tid. Det var bukse, gensere,lue, sokker og votter. Var jo fryktelig spent på hva de syns, farger osv. Den eldste fikk teknolego. Kom tekstmld: takk for gavene! Anonymkode: 85dbe...eff Så utrolig utakknemlig. Gaver som det ligger så mye omtanke bak burde man virkelig takket ordentlig for. Hadde jeg fått så fine gaver til mine barn, hadde jeg blitt både rørt og veldig glad. Anonymkode: da9b0...da2 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #20 Skrevet 20. desember 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du gir altså ikke gaver for å glede andre, men for å få ros og skryt? Da synes jeg det er du som er uhøflig. Anonymkode: 8ca26...33b Tror neppe hun hadde sittet og strikket så mye hvis det ikke var for å glede andre. Snakk om å snu opp ned på innlegget hennes. Anonymkode: da9b0...da2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå