Gå til innhold

Bruker du mer på julegaver enn det du får tilbake?

113 stemmer

1. 1. Bruker du mer på julegaver enn det du får tilbake?

• Gir mer enn jeg får
      60
    • Får mer enn jeg gir
      28
    • Går omtrent opp i opp
      23
    • Hverken gir eller får gaver
      0
    • Feirer ikke jul
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymkode: ae39f...bfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er klart jeg bruker mer enn jeg får! Mange av dem jeg gir til er barn, og det hadde da vært merkelig å forvente at de skulle gi like mye tilbake. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg gir helt klart mer enn jeg får, ja. Vi har ikke barn selv ennå, men takket være at vi begge er attpåklatter har vi til sammen 11 tante/onkelbarn å gi gaver til. Og av de ungene får vi jo ikke noe i retur, ei heller kompenserer foreldrene deres med å gi oss dyrere gave enn hva vi gir til dem. 

Anonymkode: 7760a...ef4

• Liker 1
Skrevet

Det aner jeg ikke. Har aldri regnet på det, og aldri tenkt på å gjøre det.

• Liker 5
Skrevet

Ja, gir mye mer enn jeg får. Gir til et stort antall barn/unge i familien.

Anonymkode: 12102...1ed

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet (endret)

Vet ikke

Endret av Balian de Ibelin
Skrevet

De fleste voksne med barn i familien gir nok mer enn de får. Med glede.

• Liker 1
Skrevet

Ja, har mange barn i familien. 

Skrevet

Ja, men jeg har 2 barn, så selvfølgelig gir jeg mye mer enn jeg får. I år får jeg ikke en eneste julegave. Men gir og kun til barna mine, og en nevø. 

Anonymkode: 83f4f...391

Skrevet

til de som er yngre enn meg, gir jeg mer enn jeg får. Til de som er jevnaldrende er det likt. Fra de som er eldre enn meg, får jeg mer enn jeg gir.

Anonymkode: cfb4f...71b

• Liker 1
Skrevet

Kun et barn i familien, med søsken er det ganske likt, fra foreldre får jeg mer enn jeg gir.

Skrevet

Jeg gir julegaver pga jeg har lyst å gi de en oppmerksomhet. Når ellers i året, husker vi på familien med noe. Noen gir ikke gave, om de ikke får noe tilbake. Noen får vondt i magen av utgiften, selv om de har råd.

Vi har veldig mange barn. Onkel og tantebarn. Siden kontakten er god med alle, så kjøper vi til de. Kan bli litt mye, så er det deres foreldre også. Jeg har fått mine, og er veldig lite. Familien spleiser på en. Vet at det ikke er kompensert for hvor mange de er. Fikk i fjor fellesgave fra 6 stk. Jeg kjøpte samme gave til en venninne.Så jeg vet at de måtte legge i 20 kr hver. Jeg syns gaven var fin,men sitter med ønskelisten fra de nå, og skal på shopping. Ikke en gave er på under 200 kr på listen. Jeg gir det folk ønsker seg, julen yter jeg mer. 

Anonymkode: b467c...c66

• Liker 1
Skrevet

Ja, men det er ikke så merkelig. Jeg er enslig, mens søsteren min har mann og to barn. Da sier det seg selv at jeg bruker mer penger på presanger til dem enn det de gjør til meg...

Skrevet

Jeg regner med de aller fleste voksne som har barn eller barn i familien gir for mer enn de får. Jeg og mannen min bruker langt mer på julegaver enn det vi får igjen, men det er selvfølgelig helt grei, poenget med julegaver er jo en byttering hvor alle skal gå i null.

Skrevet

Vært på besøk hos en gamneltante. En som husker på alle. Har bare pensjon osv. Hun starter allerede ved julesalget.  Jeg har kjørt henne mange ganger Hun har barn, barnebarn, oldebarn.De har menn, samboer , kjærester osv. Hun mener at alle skal huskes på.

Alle får en ting. De minste får mye hjemmestrikk osv. En fantastisk pakkehaug når året nærmer seg. I år som før, har jeg bringe henne på posten. Utrolig dyrt for henne. 

Desverre bor noen av barnebarna langt fra sin far; og vært lite kontakt. De henter ut pakken hvert år.Hun hører hverken takk, eller om de likte det. 

Barnebarn i nærheten, stikker innom. Aldri gitt henne  noe. Foreldrene kan gi henne et gavekort,en konfekteske i siste liten. Ikke en gave som er gjennomtenkt osv. Nå er jeg nabo med et av barna hennes. Jeg vet hvilke styr de gjør med julegaver på ene siden av familien.  Hva som får folk til dette.? Hun er vår gamneltante,  og vi inviterer hver jul . Skal hun få treffe de andre, må hun invitere. De inviterer ikke. Står frem som folk skal bare ha. Tror ikke hun ser dette, men vi andre gjør det. Hun er så takknemmelig. 

I julen serien virkelig hva som rører seg i folk. 

• Liker 6
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vært på besøk hos en gamneltante. En som husker på alle. Har bare pensjon osv. Hun starter allerede ved julesalget.  Jeg har kjørt henne mange ganger Hun har barn, barnebarn, oldebarn.De har menn, samboer , kjærester osv. Hun mener at alle skal huskes på.

Alle får en ting. De minste får mye hjemmestrikk osv. En fantastisk pakkehaug når året nærmer seg. I år som før, har jeg bringe henne på posten. Utrolig dyrt for henne. 

Desverre bor noen av barnebarna langt fra sin far; og vært lite kontakt. De henter ut pakken hvert år.Hun hører hverken takk, eller om de likte det. 

Barnebarn i nærheten, stikker innom. Aldri gitt henne  noe. Foreldrene kan gi henne et gavekort,en konfekteske i siste liten. Ikke en gave som er gjennomtenkt osv. Nå er jeg nabo med et av barna hennes. Jeg vet hvilke styr de gjør med julegaver på ene siden av familien.  Hva som får folk til dette.? Hun er vår gamneltante,  og vi inviterer hver jul . Skal hun få treffe de andre, må hun invitere. De inviterer ikke. Står frem som folk skal bare ha. Tror ikke hun ser dette, men vi andre gjør det. Hun er så takknemmelig. 

Så enig i dette.

har SÅ lyst å sende henne et julekort og en gave.

Anonymkode: bd63b...b5c

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun sier nok ikke noe men tror nok hun tenker på de som ikke sier takk. Eldre folk er oppdratt høfligere enn hva vi er i dag dessverre. Hadde de ikke takket for en gave før i tiden ville man blitt sett veeeldig rart på, nå virker det som at hos noen er normal høflighet helt ukjent. 

Anonymkode: 4e002...1ed

• Liker 1
Skrevet

Gir mer. Pga barn, jeg er i den alderen og familien vår er midt i den tida nå. 

Jeg ser det har begynt å balansere seg ut for mine foreldre, for de får av sine barn og barnebarn og barna ordner gaver fra barnebarn som er for små. :)

Anonymkode: 8541f...afc

• Liker 1
Skrevet

Dette er et spørsmål jeg har vært redd for at folk skal stille seg selv siden november.

Anonymkode: 8786e...54d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...