AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #1 Skrevet 20. desember 2017 Hva synes du om du får en anonym gave. Det er sikkert enklere å forholde seg til når det står navn siden du evt kan gi en gave tilbake. Men hva om du får noe fint og i tillegg noen gode ord. Enten som privatperson eller i jobbsammenheng. Du har jo som oftest en liten mistanke om hvem som står bak. Grunnen til at jeg spør er at jeg vurderer å gi en anonym gave. Vi har sett mange historier på at noen mener at bhg kanskje favoriserer de foreldrene som gir gave (vet selvfølgelig at det ikke er tilfelle). Derfor vil jeg gjerne gi en liten ting uten at jeg vil lage noe stort ut av det. For eksempel barnehagen har jeg fortalt opptil flere ganger at jeg synes de gjør en utrolig god jobb. Hva hadde du som ansatt sagt hvis du fant en gave i f. eks posten? Av noen som er fornøyd med dere. Dere lurer muligens på hvem som står bak, men dere har en såkalt hemmelig "beundrer". Anonymkode: ef525...06e
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #2 Skrevet 20. desember 2017 Jeg syns ikke noe om det, syns heller ikke noe om å gi noe til hver enkelt i barnehagen. Gi heller en blomst, en pose twist eller noe felles og si takk for i år. Det beste er vel hvis foreldregruppa går sammen om å kjøpe noe felles til de ansatte. Å favorisere noen som gir gave er uprofft. Anonymkode: 4d5ba...2db 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #3 Skrevet 20. desember 2017 Nå jobber ikke jeg i barnehage, men i helsevesenet. Og vi er også så heldig at noen gir oss en oppmerksomhet til jul. Men hadde jeg plutselig fått en gave i min private postkasse av en pårørende, hadde jeg blitt mer skremt, selv om jeg forstår intensjonen er god. Men det å oppsøke noen i sitt private hjem blir for meg veldig spesielt og jeg ønsker å skille jobb og hjem. Gi heller en liten oppmerksomhet felles til avdelingen. Anonymkode: 13181...a76 8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #4 Skrevet 20. desember 2017 Jeg skal i år gi en anonmym tullegave til en venninne jeg ikke er så nær, grunnen er en fleip på fest med felles venner og det er en både søt og morsom gave (dog av lav verdi) og venninnen min skjønner at det er en hilsen fra meg. Jeg hadde aldri gitt anonym gave til ansatte i barnehage uten at det ble levert på avdeling med hilsen fra feks fornøyd og takknemlig mamma. Hadde aldri levert anonym gave til feks noen i helsevesenet privat. Å sende en takknemlig hilsen til et kontor/avdeling er noe annet. Anonymkode: 80153...643 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #5 Skrevet 20. desember 2017 Vel, jeg mente i barnehagens postkasse, ikke hjemme hos de ansatte privat. Med privat lurte jeg på om dere hadde lignende historier som privatpersoner. Men takk for svar. Ts Anonymkode: ef525...06e
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #6 Skrevet 20. desember 2017 De favoriserer ikke foreldre som gir gave, så det trenger du ikke tenke på. Hos oss er det vanlig at foreldrene gir en felles gave til hver ansatt. Av og til har jeg i tillegg gitt en konfekteske til pauserommet feks. Anonymkode: 43160...ef0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå