AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #1 Skrevet 20. desember 2017 Hei jeg har bestilt billetter til ett arrangement som jeg skal gi til en jeg dater. Er ett arrangement han har hatt veldig lyst til å reise på. Billettene til dette var veldig billige, men arrangementet er i utlandet(Praha). Jeg har tenkt til å bestille hotell til han også siden billettene var såpass billige. Men ser at prisene for en natt ligger på rundt 1000kr. hadde egentlig tenkt til å bestille for 2 netter da arrangementet er på en fredag, slik at han kunne få en weekendtur. Men føler det fort kan bli litt i overkant mye å gi en gave på 2500kr til en jeg kun dater. Kan det fremstå som gjerrig å kun bestille hotell for en natt ? Hva ville du gjort ? Har ikke tenkt til å bestille flybilletter da han får bedre priser på det enn hva jeg gjør. jeg skal ikke være med på turen hvis det skulle ha noe å si, ønsker at han skal reise på guttetur. Anonymkode: cc7c2...bbd
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #3 Skrevet 20. desember 2017 Jeg gir aldri gaver som medfører at mottageren får utlegg selv. Synes det er ufint. Anonymkode: 58dc3...172 12
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #4 Skrevet 20. desember 2017 Hvor lenge har dere datet? Og vet du at han i det hele tatt kan reise denne dagen og får fri fra jobb osv, og har råd til andre utgifter som fly, mat, drikke osv? Jeg ville ikke gitt noe annet enn billettene, og ville gitt de på en uformell og uforpliktende måte "jeg kom over et sted hvor billettene var så billige så jeg kjøpte de jeg, tilfelle du får muligheten til å dra kanskje , her " og ikke som noe wow sjekk gaven jeg har kjøpt til deg greie. Det vil føles ydmykende og too much ut med hotell og hele pakka så dyr gave når dere kun dater, og han vil føle seg forplikta til å fortsette å date deg kun pga det, hvis han egentlig har tenkt til å avslutte datingen, så tror du at dere snart er sammen så dumper han deg senere. Anonymkode: 8db8a...8ec 3
Leo Skrevet 20. desember 2017 #5 Skrevet 20. desember 2017 Hørtes ut som en merkelig gave når mottakeren må ut med mange ganger gavens verdi for å kunne ha glede av den 8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #6 Skrevet 20. desember 2017 Merkelig gave... Hadde selv blitt rimelig ukomfortabel av en slik gave. 😕 Anonymkode: a1304...166 4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #7 Skrevet 20. desember 2017 Tanken er god, TS. Men jeg tror det kan bli litt feil å gi billetter til noe som medfører såpass mye ekstra utgifter. Hvis du vet at han både kan og vil betale selv det som kommer utenom og at han faktisk har mulighet til å dra på det tidspunktet arrangementet er på så er det greit å gi. Hvis han skal dra med venner så er han avhengig at dato osv klaffer for dem også. Anonymkode: 0df4a...484
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #8 Skrevet 20. desember 2017 Hvis der var billetter til en konser e.l i nabobyen, OK. Men et arrangement i utlandet? Da ville jeg vært 110% sikker på at mottaker kom til å reise dit selv om han ikke fikk billetter i gave. Anonymkode: 86b08...454
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #9 Skrevet 20. desember 2017 Har du snakket med kompisene hans og vet at de også skal på dette arrangementet? Slik at du vet at det blir en guttetur der han har planlagt å delta? I så fall er det en bra gave. Anonymkode: 18c80...a9e
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #10 Skrevet 20. desember 2017 TS her! Takk for alle tilbakemeldinger. Har vært litt usikker på gaven selv så er godt å få noen andre synspunkter. Vi har datet i 1 år. Grunnen til at jeg ville gi gaven er fordi at det er favoritt artisten hans som opptrer på arrangementet. Og han er skjeldent på denne siden av verden.derfor tenkte jeg at det kanskje ville være en fin ting å gi, men ser hva dere mener. Grunnen til at jeg ikke så vitsen i å kjøpe flybilletter er fordi at han får de omtrent gratis. Og etter hva jeg vet så har han fri disse datoene. Men ja, nå ble jeg veldig usikker. Dumme meg, hva skal jeg kjøpe istedefor nå da😱 Vil jo ikke at han skal sitte med en dårlig følelse pågrunn av gaven min... eller føle seg forpliktet til å date meg.. men nei har ikke snakket med kompisen han sin ang det, men tror jeg dropper det da hele greia kanskje ble litt for dumt. Anonymkode: cc7c2...bbd
Gjest NotNaomi Skrevet 20. desember 2017 #11 Skrevet 20. desember 2017 Men må du bestille hotell for to døgn ?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #12 Skrevet 20. desember 2017 Ts:Nei, var det jeg lurte på. Hvis jeg bestiller for 1 døgn så blir jo gaven i en helt grei prisklasse. Og jeg vet jo han får utrolig billige flybilletter. Men nå så revurderer jeg hele gaven, vil jo ikke at mannen skal føle noe negativt rundt gaven min. Anonymkode: cc7c2...bbd
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #13 Skrevet 20. desember 2017 Så kjipe folk er. Om dette er for mye eller ikke, avhenger av hvor store gaver dere har kjøpt til hverandre før. Om det er innafor, og han ikke har dårlig økonomi (sånn at taxi, mat etc blir en belastning): Dobbeltsjekk om han har fri, finn en kamerat som har lyst til å bli med, og sørg for at du kan bli med som back up. Betal hotell for en natt, men sørg for mulig refund i tilfelle han vil bytte hotell. Anonymkode: 8b429...4c7 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #14 Skrevet 20. desember 2017 Ja nei gaven virker nok kanskje dyrere enn den er. Men billetter og opphold på hotell for 2 stk er på 1500kr(for ett døgn). Til bursdagen fikk han en gave til rundt 800kr. Hva min gave kostet vet jeg ikke, men det var ikke så lenge etter at vi hadde møttes. Tenkte å bestille hotellet med sånn refundering ja hvis jeg velger å gi dette. Mer litt det at han må ut med flybilletter selv, men hadde følt at det ville vært for mye om jeg skulle betalt for dem også. Da jeg opp i ett par tusen og han får de for noen hundrelapper. men hvis jeg skulle finne på å gi gaven, burde jeg si noe om at jeg håper han kan reise, og om han ikke kan så har jeg refundering på hotellet ? Anonymkode: cc7c2...bbd 1
Majott Skrevet 20. desember 2017 #15 Skrevet 20. desember 2017 Jeg synes det er en flott gave fra deg! Det viser at du bryr deg om han og hans smak i musikk, og at du unner han en opplevelse som få andre vil få del i. 4
Majott Skrevet 20. desember 2017 #16 Skrevet 20. desember 2017 1 minutt siden, Majott said: Jeg synes det er en flott gave fra deg! Det viser at du bryr deg om han og hans smak i musikk, og at du unner han en opplevelse som få andre vil få del i. Og nei, det er ikke gjerrig å bestille kun en natt på hotell. Bare det at du betaler billetter så han kan være med på det med en kompis er mer enn mange andre ville gjort. Du er topp!
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #17 Skrevet 20. desember 2017 Ts her! Ja etter mye tenking og en meget stressende tur på kjøpesenteret så blir det til at jeg gir gaven jeg allerede har planlagt. Så får jeg bare krysse fingrene for at den blir godt mottatt. Og jeg bestilte kun en natt på hotell, skal sies at det er ett over gjennomsnittet greit hotell. Og tusen takk for oppmuntrende ord Majott! Det hjalp litt på den usikre følelsen jeg har i magen. Anonymkode: cc7c2...bbd 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2017 #18 Skrevet 21. desember 2017 Jeg hadde blitt kjempe glad for en sånn gave selv om jeg måtte betalt endel selv. Viser jo at du bryr deg om han og ikke bare finner noe rask i siste liten. Anonymkode: 9e32d...4ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå