Gjest mandag Skrevet 2. februar 2005 #1 Del Skrevet 2. februar 2005 Folkens,nå går det på helsa løs her.Jeg er inn i en periode hvor jeg har ekstremt mye å gjøre/tenke på.Det er bare det at jeg ikke får sove om nettene.De siste dagene har det blitt maks 4 timer per natt,og det er altfor lite for å dekke mitt søvnbehov.Noen som har tips til innsovning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 2. februar 2005 #2 Del Skrevet 2. februar 2005 Ikke tren timene før du legger deg, ikke spis masse mat/vær sulten. Pass på at du slapper av i alle muskler i gjeset, og ha et kjølig soverom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bhsiltsk Skrevet 2. februar 2005 #3 Del Skrevet 2. februar 2005 Ja, til innsovning har jeg et tips som har fungert uten unntak for meg i over ti år. Du legger deg under dyna og lukker øynene. Slapp av i kroppen, og konsentrer deg litt om pusten. At du puster rolig inn og ut i et behagelig tempo. Deretter prøver du å mane fram bildet av et lerret med tallet 99 på. Med jevne mellomrom tikker tallet nedover. 98, 97, 96 o.s.v. For meg ser det ut som den lille nedtellingsekvensen man kunne se på kino før. Konsentrer deg om tallene. Se lerretet og tallene hele veien. Du skal se lerretet og tallet før du teller videre. Noen ganger ser jeg en lærer som skriver tallene på tavla for så å viske dem vekk igjen. Dette vil fungere bedre og bedre for hver gang, og for min del kommer jeg sjeldent lenger enn 80 før jeg Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 2. februar 2005 #4 Del Skrevet 2. februar 2005 Ikke bruk senga/soverommet til annet enn søvn (og sex). Ikke les, studer, jobb med noe i senga, kroppen må assosiere sengen med søvn. Ikke spis tung mat de siste timene før du legger deg. Ro deg ned den siste tiden, ikke se på TV eller spill PC-spill, ta deg et bad, les litt eller gå en rolig tur. Ikke bli liggende søvnløs i sengen for lenge, får du ikke sove i løpet av en halv time, stå opp og gjør noe annet en stund før du prøver igjen. En kopp varm drikke (ikke kaffe/svart te) kan også hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå