Gå til innhold

Tips til mindre smerte ved epilering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en epilator og testet ut for første gang i går både på ben, under armer og intimområdet. 

Jeg tror jeg må ha veldig lav smerteterskel, for det var virkelig omtrent ikke mulig for meg å dra epilatoren sakte nok over noen områder til å nappe alle hårene ordentlig ut. De fleste ble revet av eller ble igjen. 

Jeg syntes opplevelsen føltes som 1000 små skalpeller som stakk meg om og om igjen.. 

Hadde "gledet meg" til å slippe å barbere underlivet annenhver dag og måtte kjøpe dyre barberblader stadig vekk.

Klarer dere å barbere underlivet uten uhåndterlige smerter? I så tilfelle hvordan? 

Anonymkode: 1aca2...364

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min anbefaling basert på min personlige experience er å vokse høna (hos en proff) ihvertfall to ganger. Når hårene begynner vokse ut igjen (3-4 dager her) så kan du gå over med epilator. Jeg gjør det helst én gang i uken. To uker, ok. Tre uker? Ikke så veldig vondt men mer vanskelig. 4 uker+? Enten drikke meg full først eller tilbake til proffen :)  jeg har prøvd to typer epilatorer og min absolutte favoritt er de som har slikt hode: https://www.power.no/skjoennhet-og-velvaere/haarfjerning/epilator/philips-hp642000-satinelle-epilator/p-212585/

De andre typene biter seg lett fast i huden det gjør aldri denne. 

Anonymkode: 21789...55d

Skrevet

Jeg bruker aldri epilator i underlivet eller under armene hvor huden er tynn  er veldig utsatt for irritasjon! Hvis du ikke vil bruke høvel, bør du gjøre dette hos en profesjonell

Anonymkode: f1318...614

Gjest GoldenLioness
Skrevet
På 20.12.2017 den 0.42, AnonymBruker skrev:

Har kjøpt en epilator og testet ut for første gang i går både på ben, under armer og intimområdet. 

Jeg tror jeg må ha veldig lav smerteterskel, for det var virkelig omtrent ikke mulig for meg å dra epilatoren sakte nok over noen områder til å nappe alle hårene ordentlig ut. De fleste ble revet av eller ble igjen. 

Jeg syntes opplevelsen føltes som 1000 små skalpeller som stakk meg om og om igjen.. 

Hadde "gledet meg" til å slippe å barbere underlivet annenhver dag og måtte kjøpe dyre barberblader stadig vekk.

Klarer dere å barbere underlivet uten uhåndterlige smerter? I så tilfelle hvordan? 

Anonymkode: 1aca2...364

Tid. Etterhvert så blir hårene tynnere og røttene sitter ikke like hardt. Jeg har epilert i flere år og nå kjenner jeg like lite som når jeg barberer. Det er som med brynsnappping, etterhvert føler en ingenting.

Epilatoren er også veldig viktig. Den beste jeg har vært borti er Braun slik epil 9

https://www.netonnet.no/art/helse-og-personlig-pleie/kroppspleie-kvinner/epilator/braun-silk-pil99-558wetdry/216537.11337/?gclid=EAIaIQobChMInYPPqMOf2AIVxw8YCh1j7QGLEAQYAyABEgJCfPD_BwE

Skrevet

Bruker den kun på leggene,men synes det hjalp å bruke høvel først og epilator når hårene er blitt noen millimeter lange. Hvilken type epilator det er kan også ha noe å si.Jeg har Braun Silk epil 9 som anbefales over her,og den er helt super.Hadde en annen før og den var mye vondere å bruke.

Skrevet

Haha, jeg synes spesielt under armene er til å besvime av!! Mye lettere og mye mindre vondt å vokse under armene!

Enig med dem over, du kan ikke ha ‘alt’ utvokst når du bruker epilator. Voks først og hold det ved like med epilatoren heller.

Anonymkode: 3e092...06d

Skrevet

Jeg evner ikke å bruke epilator i underlivet. Det gjør for vondt. Ben og under armene er til å leve med hvis jeg sørger for å vedlikeholde. Er det lenge siden sist blir det like begredelig vondt igjen.

Anonymkode: c5a5a...07d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...