*Heidi* Skrevet 2. februar 2005 #1 Skrevet 2. februar 2005 Hvis du skulle lage noe kjempe godt til middag i dag, hva hadde det vært?
Mulle7 Skrevet 2. februar 2005 #2 Skrevet 2. februar 2005 Noe enkelt og veldig godt: Kylling Tikka Masala - med ferdig saus fra Uncle Ben's eller kit fra Knorr!!! Du trenger ellers kyllingfilet og god ris (Jasmin eller Basmati er godt). Mais og agurkbiter er godt tilbehør.
Arkana Skrevet 2. februar 2005 #4 Skrevet 2. februar 2005 Jeg holder akkurat på å lage noe kjempegodt. Kylling kiev. Man tar kyllingfileter og banker dem flate. Legg på en kule hvitløkssmør og pakk sammen. Ha klart tre boller, en med mel blandet med salt og pepper, en med vispet egg og en med ferske loffsmuler. Dypp først i mel, så i egg og så i loffsmulene. Sett kaldt 15 minutter. Dypp en gang til og sett kaldt 15 minutter. Brun i panne og etterstek i ovn ved 190 grader i 30 minutter. I mellomtiden råsteker jeg potetskiver med hvitløk og revet sitronskall og serverer med grønnsaker (i dag tynne skiver av squash, gulrøtter, purre og hvitløk stekt raskt sammen). Kyllingen blir sprø og fin utenpå og saftig inni, og når du skjærer i den renner det herlig smeltet hvitløkssmør ut.
LilleBille Skrevet 2. februar 2005 #5 Skrevet 2. februar 2005 Kan jeg få komme til middag til deg Arkana? .. det hørtes bare sååååå godt ut...
Tosca Skrevet 2. februar 2005 #6 Skrevet 2. februar 2005 Jeg laget Russisk laksesuppe i dag. Den inneholder poteter, gulerøtter, stangselleri, purre og laks. Koker alt i vann, fiskebuljong, tomatpure, timian pepper og salt. Tilsetter laksen og fløte til slutt. Det er en kjempegod suppe med masse mat i. Jeg pleier alltid lage så mye at jeg kan fryse ned en del. Da har vi en middag til en annen dag som er klar på no time. Nam, nam.
nessi Skrevet 3. februar 2005 #7 Skrevet 3. februar 2005 Roastbiff form- Lager en "saus" av stekt sopp, løk, hvitløk, et par skjeer tomatpurre, litt buljong og masse fløte (kokes sammen). Legger "sausen" og roastbiffskiver lagvis i en ildfastform med litt ost imellom lagene og ost på toppen. Gratiner i ovnen. Server med grønnsaker og ris eller poteter av et eller annet slag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå