LillePeanøtt Skrevet 19. desember 2017 #1 Skrevet 19. desember 2017 (endret) Jeg og barnefar har fire barn sammen. De to minste på 4 år, straks 6 år og eldste på 13 år bor sammen med meg. Barnet på 11 år bor sammen med faren. Det har aldri vært noe interesse for mere samvær enn annenhver jul og ferier. I sommer hadde han de minste i bare 10 dager. Nå har jeg søkt om barnebidrag pga jeg har det veldig trangt økonomisk og nå vil han endre på samværet. Han vil ha de to minste i 2 uker hver 6.uke, annenhver jul og annenhver ferie - sommerferien har han ikke sagt noe om. Jeg sier han kan ha dem annenhver jul, hver ferie og 3 uker i sommerferien. Hvis han vil ha mere samvær får han komme opp hit å ha samvær med dem - han kan få være her i huset vi bor, så kan jeg være en annen plass imens. Jeg synes ikke det er til barnas beste å kjøre 40 mil en vei såpass ofte, og ikke har jeg råd til å følge barna med fly fram og tilbake. Han jobber 100% natt, og jeg er kritisk til hvordan han skal få den kabalen til å gå opp. Kjæresten skal være der på natta, men hvem skal passe de på dagtid når han ligger og sover etter nattevakt...? Jo, det var hans far, hans tante og evt en nabo. Jeg vet ikke om jeg er urimelig eller ikke, jeg... Og hvordan samvær er vanlig når det er 7 timers reise med bil? Jeg vil ikke være vrang og det hadde vært veldig greit med litt mere avlastning, men den reisinga blir bare stress og slitsomt.... Vi skal på mekling om 2 uker da vi ikke ble enige på møtet vi hadde ang samvær på fvk. Endret 19. desember 2017 av LillePeanøtt
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #2 Skrevet 19. desember 2017 Går ikke barna på skolen? En sånn løsning som han skisserer er vel ikke gjennomførbart? Anonymkode: e8893...892 3
Gjest GoldenLioness Skrevet 19. desember 2017 #3 Skrevet 19. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Går ikke barna på skolen? En sånn løsning som han skisserer er vel ikke gjennomførbart? Anonymkode: e8893...892 Tenkte jeg og. De kan jo ikke gå på 2 skoler.
LillePeanøtt Skrevet 20. desember 2017 Forfatter #4 Skrevet 20. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Går ikke barna på skolen? En sånn løsning som han skisserer er vel ikke gjennomførbart? Anonymkode: e8893...892 Han vil bare ha slikt samvær med de to minste fram til de begynner på skolen - straks 6 åringen fyller år rett etter nyttår og begynner på skolen til høsten. Så når h*n begynner på skolen så skal han fortsatt ha minsten hos seg på samme måten. Det kommer jo til å gjøre ungen kjempelei seg at h*n ikke får dra dit når minsten skal dit, men han skjønte ikke at det skulle være noe problem når jeg sa det til ham. Snart 6 åringen sliter etter h*n har vært hos pappaen, noe som jeg synes er litt tungt. H*n blir fortere sint, tar fortere til tårene og bruker et par ukår på å ‘avklimatisere’ seg. H*n gleder seg veldig til å dra til pappaen når h*n vet h*n skal dit og er kjempeglad i ham, men gråter hver dag når h*n er der fordi h*n savner meg. Så det er ikke bare-bare.
LillePeanøtt Skrevet 20. desember 2017 Forfatter #5 Skrevet 20. desember 2017 Jeg er kanskje litt farget av at jeg vet han er en veldig streng og urimelig pappa også, som nesten kjører en militær stil når det kommer til regler og konsekvenser. De to eldste forteller litt av hvert og jeg bodde sammen med ham inntil 3 år siden, så jeg ver jo hvordan han er.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #6 Skrevet 20. desember 2017 Jeg synes ikke du er urimelig, ikke ser jeg hvordan dette skal kunne gå heller. Da får far flytte nærmere barna. Tenker han at barna skal ha to skoler, eller at de to minste skal fly frem og tilbake frem til de begynner på skole? Synes også det høres ut som en veldig dårlig idé at han skal lempe barna over på barnevakter hver dag, de har jo omtrent ikke sett pappaen sin fra før og da regner jeg med at de ikke er så kjent med onkler/tanter og besteforeldrene. Det høres ut som det vil bli veldig slitsomt for barna. Anonymkode: 9696b...391
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #7 Skrevet 20. desember 2017 Kravet til far er urimelig, og spesielt da 6 åringen ikke får være med halvparten av gangene. Det er vel bare 1,5 år til de minste starter på skolen og. Skal han få ekstra samvær, må det være i skoleferiene, som sommer, høstferie, juleferie, vinterferie og påskeferie. Samtidig må du ha mulighet til ferie med barna og, så for eksempel at ene året har han de i påskeferien, du i vinterferien, og neste år bytter dere. Og julen kan deles opp, at dere har halve julen hver, og bytter på annethvert år, hvem som har jul og nyttår. Og på sommeren synes barna 3 uker er greit? For mine vil ikke være borte fra meg i 3 uker, det er for lenge for de. Minste prøvde vi 2 uker med, da var han limt fast i meg i 2 døgn etterpå, nektet å slippe taket. Så vi har 1 uke, 2 ganger på sommeren. Men her er reisevei bare 3 timer, så det er litt lettere. Anonymkode: edba2...aab 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå