AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #1 Skrevet 19. desember 2017 Jeg driver med nettdating nå og opplever at menn er tilbakeholdne. Er det positivt at kvinner sender meldinger og tar initiativ til å treffes? Eller tror menn dette er en invitasjon til å gå rett til sengs? Hva er deres erfaring med den beste måten å bli kjent på denne måten? Anonymkode: 0a452...1cc 2
Sykkelkopp Skrevet 19. desember 2017 #2 Skrevet 19. desember 2017 (endret) Ja liker det, og er selvfølgelig ikke selvfølge at det betyr rett til sengs. Det som derimot skjer er at jeg bruker å snakke med bare noen få av matchene mine på en gang. Hvis du selv tar kontakt blir du automatisk prioritert før siden du viser interesse Endret 19. desember 2017 av Sykkelkopp 2
Xcase33 Skrevet 19. desember 2017 #3 Skrevet 19. desember 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg driver med nettdating nå og opplever at menn er tilbakeholdne. Er det positivt at kvinner sender meldinger og tar initiativ til å treffes? Eller tror menn dette er en invitasjon til å gå rett til sengs? Hva er deres erfaring med den beste måten å bli kjent på denne måten? Anonymkode: 0a452...1cc De fleste kvinner tør ikke det da ...så hvis du vil bestemme selv hva type menn du ønsker å bli bedre kjent med så er jo ingenting bedre. De fleste kvinner sitter jo bare passivt og er til syvende og sist avhengig av at en mann de liker sjekker dem opp. Det er som regel bare en type mannfolk som aktivt sjekker opp også da....som regel "player" typen mannfolk som gjør det. 4
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #4 Skrevet 19. desember 2017 Menn tør vel ikke sjekke opp noen lenger i fykt for #metoo Anonymkode: fe284...e2c 5
Rotemor Skrevet 19. desember 2017 #5 Skrevet 19. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Menn tør vel ikke sjekke opp noen lenger i fykt for #metoo Anonymkode: fe284...e2c Nei. Ordentlig folk vet hvor grensene går. 11
Sphere Skrevet 19. desember 2017 #6 Skrevet 19. desember 2017 Jeg setter veldig stor pris på initiativ, og ser absolutt ikke på det som en invitt til sex. Bare forfriskende med kvinner som er litt frampå.
Sphere Skrevet 19. desember 2017 #7 Skrevet 19. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Menn tør vel ikke sjekke opp noen lenger i fykt for #metoo Anonymkode: fe284...e2c Bare de som normalt er usikre på hvor grensene går. Resten av oss setter pris på slike kampanjer. #metoo har ingenting med sjekking å gjøre. 11
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #8 Skrevet 20. desember 2017 5 timer siden, Rotemor skrev: Nei. Ordentlig folk vet hvor grensene går. Ordentlige folk ja. Men metoo klager lenge før. Det at menn tar initiativet blir jo seksuell trakassering i seg selv. Kvinnen må da få slippe å bli kontaktet av fremmede? Anonymkode: e48dd...183 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #9 Skrevet 20. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ordentlige folk ja. Men metoo klager lenge før. Det at menn tar initiativet blir jo seksuell trakassering i seg selv. Kvinnen må da få slippe å bli kontaktet av fremmede? Anonymkode: e48dd...183 Dette er en avsporing. Jeg tenker på vanlig sjekking og da er vel noe av opplegget å bli kontaktet av fremmede? Man kjenner jo sjelden dem som man "treffer" på en datingside fra før. ts Anonymkode: 0a452...1cc 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #10 Skrevet 20. desember 2017 Det var jeg som tok kontakt med han som nå er mannen min og faren til mine barn, på sukker. Så én mann likte ihvertfall at damen tok initiativet Anonymkode: 1ed81...078 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #11 Skrevet 20. desember 2017 Jeg har sett dette bli tatt opp flere ganger, og menn kommer sterkt ut og sier at de liker det og at det bør være likestilling der og hvis damen vil ha en mann så må hun ta initiativet og det er positivt og det viser at en kvinne er aktiv og det finnes menn som er sjenerte osv osv osv Jeg tror ikke det gjelder i aldersgruppen menn jeg ser etter. De gangene jeg har tatt kontakt selv så har jeg ikke fått noe svar tilbake. Og så kan det argumenteres at dette er menn som uansett ikke ville tatt kontakt med meg, og det er jo greit nok. Men, jeg skjønner at menn kan bli litt motløse dersom de aldri får noe særlig napp på meldinger de sender på sukker eller match eller møteplassen - eller andre sjekkearenaer. Det er skummelt å prøve å bli kjent på den måten. Man blir veldig sårbar. Anonymkode: 8278d...75c 2
Rotemor Skrevet 20. desember 2017 #12 Skrevet 20. desember 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ordentlige folk ja. Men metoo klager lenge før. Det at menn tar initiativet blir jo seksuell trakassering i seg selv. Kvinnen må da få slippe å bli kontaktet av fremmede? Anonymkode: e48dd...183 Som sagt: ordentlig folk kjenner godt forskjellen mellom trakassering og å ta kontakt. Du er noe annet. 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #13 Skrevet 20. desember 2017 12 hours ago, Rotemor said: Nei. Ordentlig folk vet hvor grensene går. Nei, ordentlige folk skjønner at de fort kan bli anklaget for alt mulig sprøyt etter de ser hvordan folk mister jobben og blir hengt ut for de minste fillesaker. Anonymkode: aad39...ea0 2
Rotemor Skrevet 20. desember 2017 #14 Skrevet 20. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, ordentlige folk skjønner at de fort kan bli anklaget for alt mulig sprøyt etter de ser hvordan folk mister jobben og blir hengt ut for de minste fillesaker. Anonymkode: aad39...ea0 Da blir det ditt ansvar å forklare hva du anser som fillesaker. Trakassering er trakassering. Men dette er off Topic. Paranoide drittsekker trenger ikke få så mye oppmerksomhet. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #15 Skrevet 20. desember 2017 For meg (kvinne) har det aldri fungert å ta initiativet, det har aldri blitt noen date av det. Jeg har fått mange komplimenter for både utseende og personlighet, fra både fremmede og kjente menn, men det er som om jeg havner i friend zone hver gang jeg tar initiativ. Jeg har prøvd mange ganger i nettdating og flere ganger utenfor nettdating. Anonymkode: 1ba29...653 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #16 Skrevet 20. desember 2017 20 minutter siden, Rotemor said: Da blir det ditt ansvar å forklare hva du anser som fillesaker. Trakassering er trakassering. Men dette er off Topic. Paranoide drittsekker trenger ikke få så mye oppmerksomhet. Helt sant, overfladiske drittsekker som ikke greier å se at ting kan tolkes på flere måter og som ikke skjønner at folk blir usikre og føler de kan bli det neste offeret, når det ikke skal mer til enn å kommentere en dame man så tidligere på dagen til kompisen, før det kalles seksuell trakassering, trenger ikke uttale seg og burde ikke få oppmerksomhet. Anonymkode: aad39...ea0
Gjest Minesveiper Skrevet 20. desember 2017 #18 Skrevet 20. desember 2017 (endret) Det du burde gjøre ts er å sniffe ut hvilke type mann du snakker med. Hadde du snakket med meg hadde jeg likt at du tok initiativ. Hadde du snakket med en kompis av meg hadde han likt at du var mer tilbakeholden, og lot han "jobbe for det". Hvilke type mann du har med å gjøre må du bare teste ut mens du snakker med han. Jeg liker at en kvinne tar initiativ fordi det gjør meg glad, samtidig som jeg ser på det som et av de mest ærlige signalene jeg kan få på at damen er interessert. Som mann kan du oppleve å møte kvinner som flørter osv fordi de liker å ha en eller flere å snakke med. Pga av dette kan det være vanskelig å vite om damen egentlig er interessert i noe mer i det hele tatt. Man kan ha en slags flørt, og det kan virke som damen genuint bryr seg, men det sekundet man spør om man skal date kan hun si: "Nei, jeg dater ikke, og vil være singel en periode". Noe som ofte betyr: "Jeg er ikke interessert i deg". Det at en dame tar initiativ gjør at man slapper mer av og man føler seg tryggere. Jeg har ikke noe behov for å være en storsjarmør, og jeg bryr meg fint lite om hvem som står for den initielle sjekkingen. Eneste grunnen til at jeg har lært meg å sjekke, flørte osv er fordi det skjer for sjeldent at de damene jeg ønsker skal ta initiativ tar initiativ, så derfor må jeg som regel gjøre det selv. Endret 20. desember 2017 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #19 Skrevet 20. desember 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg (kvinne) har det aldri fungert å ta initiativet, det har aldri blitt noen date av det. Jeg har fått mange komplimenter for både utseende og personlighet, fra både fremmede og kjente menn, men det er som om jeg havner i friend zone hver gang jeg tar initiativ. Jeg har prøvd mange ganger i nettdating og flere ganger utenfor nettdating. Anonymkode: 1ba29...653 Hadde for meg som mann ikke vært noe problem at dama hadde tatt initiativ først. Det betyr jo ikke at jeg selv ikke hadde tatt initiativ senere. Gi og ta fungerer uansett best i lengden Anonymkode: d63c4...918
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #20 Skrevet 20. desember 2017 16 timer siden, Sphere skrev: Bare de som normalt er usikre på hvor grensene går. Resten av oss setter pris på slike kampanjer. #metoo har ingenting med sjekking å gjøre. Og som vi har fått vite i artikkler i media så går grensen ved f.eks å stryke en kvinne på halsen, å prøve å kysse en kvinne, å ta en kvinne på kneet, osv. Så all fysisk kontakt er altså utelukket. Og som vi også har fått lese i en del media så er det meste av uoppfordret verbal eller skriftelig kontakt også utelukket. Anonymkode: 176b0...e45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå