Gå til innhold

Skrekk og gru i butikken i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skulle jeg shopppe i mange butikker og en av de første butikkene var jeg innom Europris for å se etter julepynt, julegodt, julepapir og titta rundt på alt. Jeg skulle ikke kjøpe noe og gikk da ut av kassa og det var lang kø og mange folk der og plutselig så roper en: "unnskyld" og "unnskyld" igjen så snudde jeg meg og tenkte "hva skjer" Hun kassadama sa hun skulle de oppi veska mi og jeg utbrøt "Hvorfor det" i ren skrekk og redsel. "Fordi jeg må det!" Sa hun dama. Jeg fikk så angst og alle i køen titta på meg og jeg åpna veska mi og hun titta også sa hun det var greit.

Det ødela hele dagen min og jeg løp rett ut i bilen og kjørte rett hjem igjen. Jeg sliter så mye med angst og det er en stor utfordring for meg bare det å gå utenfor døra og i tillegg butikker med masse folk. Har veldig sosialangst. Da fikk jeg ikke kjøpt meg mat på matbutikken heller siden jeg ikke turte men hadde heldigvis noen nudler hjemme så spiste det til middag. Aldri mere om jeg skal inn i den butikken der igjen. Aldri. Europris skremmer jo vettet av meg jo så aldri aldri mere. Det tør jeg ikke. 

Bare det å bli beskyldt for butikktyveri gjør meg helt lammet av angst. Så man kommer aldri til å se meg i Europris lengre nå. Jeg sliter så vanvittig mye med angst og redsel og folk som ser på meg og hva folk tenker om meg og hvordan jeg oppfører meg. At jeg ikke oppfører meg bra nok. Bare blikk og øyekontakt er ille jo at jeg ikke tør. Så da ble det ikke noe mere julegavehandelen heller og ikke tør jeg i morra heller antar jeg da sånne skrekk opplevelser gjør meg helt handlingslammet i flere måneder og år. Dette var ille. Og jeg som aldri aldri aldri i livet har tatt noe som helst selvfølgelig fra butikker i hele mitt liv.

Dette var over og ut. Dette var ett enormt nederlag. Har så angst nå og skjelver under dyna i senga mi og gråter og har angstanfall ennå.

Folk må tenke seg litt om lengre enn sin egen nese altså.

Anonymkode: 253ad...41f

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen beskyldte deg for butikktyveri, prøv å pust med magen

• Liker 33
Skrevet

Skjønner godt at du føler deg sånn, men i alt dette julekaoset er det vanskelig for de å følge med. Mange butikker har policy på at kunder skal sette fra seg sekk/veske/poser o.l. før de går inn i butikken. Det er nok bare et sikkerhetstiltak/ekstra rutine nå i disse juletider. :) 

• Liker 19
Skrevet
5 minutter siden, The Kitten skrev:

Så fordi du har angst så skal ikke butikkdamen få gjøre jobben sin? 

Hun spurte jo ikke de andre ergo har hun ikke gjort jobben sin da heller da. Hvorfor valgte hun ut nettopp meg? Fordi hun skulle drite meg ut og gjøre meg enda mere angstfull som gjør at jeg får store ettervirkninger psykisk av hendelsen hun påførte meg. 

Man ber jo aldri en som sitter i rullestol om å gå på beina. Men en som har usynlige handikap må tåle mye vondt skal jeg si deg.

• Liker 7
Skrevet

Tipper du oppførte deg engstelig/nervøst og stressa (noe som jo kan stemme, ref. sosialangsten din), og mistenkte derfor at du hadde gjort noe galt?

Anonymkode: 9e4b5...4f1

• Liker 44
Skrevet
2 minutter siden, Tannkost skrev:

Skjønner godt at du føler deg sånn, men i alt dette julekaoset er det vanskelig for de å følge med. Mange butikker har policy på at kunder skal sette fra seg sekk/veske/poser o.l. før de går inn i butikken. Det er nok bare et sikkerhetstiltak/ekstra rutine nå i disse juletider. :) 

Stod ingenting om dette ved inngangen. Har uansett vært der flere ganger før uten å bli beskyldt for mulig butikktyv. Så nå tør jeg ikke lengre. Tør ikke å gå inn i den grusomme butikken der igjen pga. Angstanfall siden det da blir for vanskelig for meg å være der senere. Ting setter spor langt inn i hjertet og sjela mi. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor valgte hun ut nettopp meg? Fordi hun skulle drite meg ut og gjøre meg enda mere angstfull som gjør at jeg får store ettervirkninger psykisk av hendelsen hun påførte meg. 

Man ber jo aldri en som sitter i rullestol om å gå på beina. Men en som har usynlige handikap må tåle mye vondt skal jeg si deg.

Jeg stjeler ikke og hadde også fått hetta om jeg ble stoppet sånn. Men jeg hadde aldri trodd at jeg hadde blitt valgt kun for at de skulle drite meg ut, og det gjelder sikkert deg også. Selvsagt skjedde ikke dette for å drite deg ut. Og de må få gjøre jobben sin. Hvorfor ikke noen andre ble plukket ut, kan selvsagt ikke noen her vite. Og strengt tatt vet vi vel heller ikke om det var noen andre som ble sjekket. Det kan o hende uten at du så det.

• Liker 19
Gjest Axl Rose
Skrevet

De dømmer etter hvordan du ser ut og klesstil osv. Ser du ut som noen som kan stjele så dømmer de deg med en gang og du må bevise at du ikke har tatt noe. 

Skrevet

Du så helt sikkert stressa og "skyldig" ut, siden du sliter meg angst også mistolket hun det med stjeling. Med det er ikke dermed sagt at hun beskyldte deg for å stjele, hun har rett til å se i veskene til kundene. 

Jeg forstår at det ikke var noe god opplevelse for deg, det hadde ikke jeg synes heller. Men dette går over, også for oss med angst. 

Anonymkode: c068c...6fa

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun spurte jo ikke de andre ergo har hun ikke gjort jobben sin da heller da. Hvorfor valgte hun ut nettopp meg? Fordi hun skulle drite meg ut og gjøre meg enda mere angstfull som gjør at jeg får store ettervirkninger psykisk av hendelsen hun påførte meg. 

Dette må være troll? Du sammenligner ikk deg selv med en i rullestol!!! Folk som sitter i rullestol er synlig funksjonshemmede, men det kan man jo ikke se med sosial angst, da det er psykisk! Sliter mes sosial angst jeg også, men ingen andre enn legen min vet dette; nettopp fordi det ikke er mulig å se!

Kassedama ville ikke drite deg ut. Det var mange i kø som stod for å betale, altså hadde det vært rart hvis de skulle stjele. Du derimot som ikke kjøpte noe kunne jo ha stjelt uten å bli lagt merke til pga. alle de menneskene som stod i kø. Hun gjorde bare jobben sin!

Makan til tull. Nå blir det plutselig forbudt for ansatte å gjøre jobben sin i tilfelle de fornærmer noen også? Herregud

Anonymkode: 60a29...f4a

• Liker 36
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stod ingenting om dette ved inngangen. Har uansett vært der flere ganger før uten å bli beskyldt for mulig butikktyv. Så nå tør jeg ikke lengre. Tør ikke å gå inn i den grusomme butikken der igjen pga. Angstanfall siden det da blir for vanskelig for meg å være der senere. Ting setter spor langt inn i hjertet og sjela mi. 

Jeg vet det er lett for meg å si, men du må prøve å ikke overtenke. Det gjør angsten 10x verre. Når du får en vond tanke, gjør et forsøk på å vri de om til noe positivt, i stedet for å utløse "kikkertsynet" med en gang. <3

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du ikke kjøpte noe?

Anonymkode: 25e48...93e

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper du oppførte deg engstelig/nervøst og stressa (noe som jo kan stemme, ref. sosialangsten din), og mistenkte derfor at du hadde gjort noe galt?

Anonymkode: 9e4b5...4f1

Så alle de som er engstelige og nervøse og stressa som person er alle potiensielle tyver da?

Kanskje de ansatte burde lære seg at noen mennesker bare er sånn uten å ha gjort noe galt?

Det er jo ikke kun meg som har angst? 

• Liker 3
Skrevet

Må dere være snille da. Se for dere hvor vondt det må være å føle seg sånn. 

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du ikke kjøpte noe?

Anonymkode: 25e48...93e

Men er det ikke lov til å kun titte i butikker uten å kjøpe noe da? Det er jo ikke kjøpeplikt?

Jeg er ufør pga. Angsten og det sosiale så har lite penger og hvis jeg må kjøpe noe hver gang jeg er i butikker uten at de ansatte skal dømme meg som en butikktyv så hadde jeg ikke hatt råd til noe som helst?

Er ikke lett dette livet altså. Alltid noe jeg gjør feil uansett i nærheten av folk. Jeg driter meg alltid ut.

• Liker 2
Skrevet

Herregud, jeg blir virkelig irritert av det du skriver. Du setter deg selv i offerrolle og hauser opp en ørliten sak. Betjening har full rett til å se i bager, sekker o.l til folk som har vært i butikken. Jeg har opplevd det flere ganger, og aldri tenkt noe særlig over det. Du må jobbe med deg selv, du virker veldig skjør.

Anonymkode: fb162...0f9

• Liker 38
Skrevet

Ikke synd i deg TS. Sliter du så mye burde du begynt med julehandelen for lenge siden og ikke når det er kø og kaos som det er nå. Det er jo nå det er masse folk i butikkene, har du angst vil du vel unngå det?? Faktisk var du TILFELDIG valgt ut og du kjøpte ikke noe, derfor ville den ansatte se oppi vesken din, de så ikke på deg som butikktyv fordet..

Anonymkode: d5a42...b90

• Liker 14
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Men de vet jo ikke at du har angst vet du? Det er ikke så lett å se

Anonymkode: 4ca27...b09

• Liker 7
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud, jeg blir virkelig irritert av det du skriver. Du setter deg selv i offerrolle og hauser opp en ørliten sak. Betjening har full rett til å se i bager, sekker o.l til folk som har vært i butikken. Jeg har opplevd det flere ganger, og aldri tenkt noe særlig over det. Du må jobbe med deg selv, du virker veldig skjør.

Anonymkode: fb16

Fordi du ikke sliter med angst, mens hun gjør det. At det går an å være så ute av stand til å sette seg inn i andres utfordringer.

Anonymkode: 4ca27...b09

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...