Gå til innhold

Uansvarlige katteeiere i blokk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære alle katteeiere som bor i blokk!

Du har et ansvar overfor dyret du har anskaffet deg, og da skal du ikke la det gå ute i timesvis hele døgnet uten å sørge for at dyret får komme ofte inn og få seg mat, drikke, varme og stell! Aller helst bør du la dyret få være inne hele tiden. Hvis det ikke passer deg ¨ha katten inne når du tross alt har valgt å bosette deg så upraktisk for dyrehold så kan du faktisk ikke ha katt!

Bor du slik til at dyret ikke enkelt kan slippes ut og inn av et vindu eller en dør rett ut i det fri, så kan du faktisk ikke ha en utekatt!!!!!! 

Anonymkode: 5173c...ccb

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

enig. Man må bruke huet når man skaffer seg dyr. Man kan ikke skaffe seg et dyr bare fordi man vil ha, man må se på om det er lurt i lengden og om man faktisk kan gi dyret det de har behov for 

Anonymkode: b38ed...a69

• Liker 4
Skrevet (endret)

aller helst ha katten inne hele tiden? Det mener jeg er kjempedårlig gjort mot en katt som er vant til å være ute! Og hva slags stell trenger en katt hver time?

Endret av minister-mio
  • Liker 3
Skrevet

Tror mange ikke vet at katter klarer seg dårlig i norsk vinterklima. Ja, de har pels, men de har en liten kropp som raskt blir nedkjølt. Ørene og potene er utsatt for frostskader da de ikke er beskyttet i det hele tatt. De skal ikke være lenge ute når det er kuldegrader.

Anonymkode: e4374...e96

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære alle katteeiere som bor i blokk!

Du har et ansvar overfor dyret du har anskaffet deg, og da skal du ikke la det gå ute i timesvis hele døgnet uten å sørge for at dyret får komme ofte inn og få seg mat, drikke, varme og stell! Aller helst bør du la dyret få være inne hele tiden. Hvis det ikke passer deg ¨ha katten inne når du tross alt har valgt å bosette deg så upraktisk for dyrehold så kan du faktisk ikke ha katt!

Bor du slik til at dyret ikke enkelt kan slippes ut og inn av et vindu eller en dør rett ut i det fri, så kan du faktisk ikke ha en utekatt!!!!!! 

"Aller helst bør du la dyret få være inne hele tiden". Right.

La meg gjette, du har "innekatt" og tror det å la dyret få lov til å være inne er et tilstrekkelig givende liv. Jeg vil påstå at det er enda verre å sperre et rovdyr inne i en leilighet 24/7 enn at katten må vente ute en stund ute før den kommer seg inn igjen. Syns ikke du er et fnugg bedre enn katteeiere du angriper i teksten.

Anonymkode: 313e5...394

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, minister-mio skrev:

aller helst ha katten inne hele tiden? Det mener jeg er kjempedårlig gjort mot en katt som er vant til å være ute! Og hva slags stell trenger en katt hver time?

Hvor skriver TS at katt trenger stell hver time??? 

Anonymkode: 1cce8...fbc

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La meg gjette, du har "innekatt" og tror det å la dyret få lov til å være inne er et tilstrekkelig givende liv. Jeg vil påstå at det er enda verre å sperre et rovdyr inne i en leilighet 24/7 enn at katten må vente ute en stund ute før den kommer seg inn igjen. Syns ikke du er et fnugg bedre enn katteeiere du angriper i teksten.

Nei, jeg har tatt ansvar da jeg bor i 7 etg og derfor valgt å ikke ha katt. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har to katter. Den ene går bare ut på en stille varm sommerdag på eget valg, den andre henger i dørhåndtaket både før og etter jobb og bryr seg ikke det minste om det er regn, snø eller storm ute. Den blir veldig frustrert om den må være inne et helt døgn og det hadde vært dårlig dyrevelferd og tvinge den til å være inne. Den har et kattehus på vår trapp men foretrekker å ligge i kurvstolen til naboen under oss hvis vi ikke er der og kan slippe den inn. Naboen har sagt at det er greit da, heldigvis.

Anonymkode: b306e...e8a

Skrevet

Kan du ikke bare fange katten og levere den til dyrebeskyttelsen og si at den har gått ute i lang tid? Så får vel eierne telefon om at katten er levert hos dem. Og ei lekse om å passe bedre på katta. det gjorde vi da naboen lot katta gå ute flere dager i -15 grader. Katten hadde frostskader på poter og ører.

Anonymkode: d827b...036

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor skriver TS at katt trenger stell hver time??? 

i HI

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare fange katten og levere den til dyrebeskyttelsen og si at den har gått ute i lang tid? Så får vel eierne telefon om at katten er levert hos dem. Og ei lekse om å passe bedre på katta. det gjorde vi da naboen lot katta gå ute flere dager i -15 grader. Katten hadde frostskader på poter og ører.

Anonymkode: d827b...036

Jeg vurderer det, spesielt dersom katta går ute uten mat i jula også. 

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, minister-mio skrev:

i HI

Nei tenk, jeg gjør ikke det du. Slutt å lyv.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei tenk, jeg gjør ikke det du. Slutt å lyv.

hva har jeg løyet om?

Skrevet
16 minutter siden, minister-mio skrev:

hva har jeg løyet om?

Det står ikke i HI at katter skal ha stell hver time. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det står ikke i HI at katter skal ha stell hver time. 

det står at man ikke skal la katter gå ute i timesvis uten å få komme inn å få stell. Beklager.

Hva skal dette stellet katter ikke kan gå timesvis uten bestå av?

Skrevet
13 minutter siden, minister-mio skrev:

det står at man ikke skal la katter gå ute i timesvis uten å få komme inn å få stell. Beklager.

Nå er vi enig i hva det står i HI 😉 

Det kan du si; mat, drikke og varme dekker det meste en katt trenger daglig. En katt klarer seg fint ute. Men er det minusgrader så bør de få komme seg i hus mener jeg også. Vår katt elsker å være ute vår, sommer og høst. Han kan da være borte i en uke av gangen. Vinter er han mye hjemme. Han er langhåret og har tykk vinterpels nå. Er ute gjerne noen timer og kommer så inn igjen (katteluke). Så han viser tydelig at han foretrekker å være inne nå i kulden. Her er det ikke minusgrader nå. Ca 3 pluss.

Katten bør ikke gå ute i timesvis på denne årstiden, med mindre katten vil selv. 

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

BULL CRAP! 

Anonymkode: 60a40...c94

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Noen  er IKKE opplyst om vettug kattehold og er representativ for de som mishandler katter!

Jeg tar ALLE katter som reker rundt halvdaue i klima DE IKKE ER SKAPT for!  Bare prøv dere og ser aldri de neglisjerte kattene igjen  HAHA!

Anonymkode: 60a40...c94

• Liker 1
Gjest Husmusa70
Skrevet
2 hours ago, minister-mio said:

Plussgrader.

Skrevet
17 timer siden, Husmusa70 skrev:

Plussgrader.

At det er plussgrader inne regnes som stell av katt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...