Gå til innhold

Har såååå lyst å hekle hjerter...men finner ikke enkel oppskrift

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg? Har prøvd å søke litt,men oppskriftene er så vanskelige at det stopper opp....

Anonymkode: b91e8...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte nylig denne videoen. Syns den var lett nok å følge, selv for meg som er ganske nybegynner.

Resultat:

5a39df38d4fe0_hjerte(2).jpg.06521e7327c42baabb6e2a118540be99.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Stueloff skrev:

Jeg brukte nylig denne videoen. Syns den var lett nok å følge, selv for meg som er ganske nybegynner.

Resultat:

5a39df38d4fe0_hjerte(2).jpg.06521e7327c42baabb6e2a118540be99.jpg

Ts her,tusen takk for svar. Veit du hvilket garn og heklenål jeg skal bruke? Tenkte å ha hjerta ganske små. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her,tusen takk for svar. Veit du hvilket garn og heklenål jeg skal bruke? Tenkte å ha hjerta ganske små. 

Bare hyggelig! Her er det nok bare å prøve seg fram, men jo tynnere tråd og krok, jo mindre blir hjertet. Jeg valgte litt tjukkere krok (4mm) og tråd, fordi jeg syns det blir så knotete med tynt garn og tynn heklekrok, da jeg ikke er en supererfaren hekler. Jeg syns overhode ikke hjertet ble for stort for juletreet likevel, men det er smak og behag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Stueloff skrev:

Bare hyggelig! Her er det nok bare å prøve seg fram, men jo tynnere tråd og krok, jo mindre blir hjertet. Jeg valgte litt tjukkere krok (4mm) og tråd, fordi jeg syns det blir så knotete med tynt garn og tynn heklekrok, da jeg ikke er en supererfaren hekler. Jeg syns overhode ikke hjertet ble for stort for juletreet likevel, men det er smak og behag :)

Ok,kasnkje jeg kan prøve med gar jeg har fra før da...men er det best med bomull eller ull? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok,kasnkje jeg kan prøve med gar jeg har fra før da...men er det best med bomull eller ull? 

Jeg jobber nesten utelukkende med bomull når jeg hekler slike ting, både fordi jeg syns det er best å jobbe med og fordi det gir finest resultat, etter min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Stueloff skrev:

Jeg jobber nesten utelukkende med bomull når jeg hekler slike ting, både fordi jeg syns det er best å jobbe med og fordi det gir finest resultat, etter min mening :)

Takk for svar. Er det rein bomull eller med viscose? Syns det er så vanskelig å vite hvilket garn og heklenål som passer sammen....er det stor forskjell på nål 2,5 og 3? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for svar. Er det rein bomull eller med viscose? Syns det er så vanskelig å vite hvilket garn og heklenål som passer sammen....er det stor forskjell på nål 2,5 og 3? 

Jeg har ingen erfaring med viscose, men hvis jeg har forstått det rett, så gir det garnet en mer "skinnende" kvalitet? Så hvis du vil oppnå det, går det an å prøve.

Hvis du ser på magebeltet til garnnøstene dine, så står det gjerne hvilken heklekrok som er anbefalt å bruke til det bestemte garnet, jeg bruker å eksperimentere litt der, alt ettersom hvor løst eller fast jeg vil ha maskene. Vil du at hjertet skal være litt løst og "hullete" velger du en tykkere krok enn det som er anbefalt, og motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk....får ta meg en tur på garnbutikken idag og kjøpe bomullsgarn:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk takk....får ta meg en tur på garnbutikken idag og kjøpe bomullsgarn:))

Bare hyggelig! Og det skader nok ikke å spørre de som jobbe der om råd, de pleier, etter min erfaring, å være veldig villig til å hjelpe - og de har helt klart mer peiling enn hva jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Stueloff skrev:

Bare hyggelig! Og det skader nok ikke å spørre de som jobbe der om råd, de pleier, etter min erfaring, å være veldig villig til å hjelpe - og de har helt klart mer peiling enn hva jeg har :)

2 minutter siden, Stueloff skrev:

Ja😀🎄gleder meg til å,prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Stueloff skrev:

Ja da er jeg i gang....har heklet tre hjerter med Fiolgarn fra Solberg,med heklenål nr 2:) vart veldig fine😀Mye kjekkere å hekle enn å vaske til jul....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som veit hvordan jeg får hjerta stive?

Det holder egentlig å damp-stryke de.

Anonymkode: cd003...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/20/2017 at 9:57 PM, AnonymBruker said:

Ja da er jeg i gang....har heklet tre hjerter med Fiolgarn fra Solberg,med heklenål nr 2:) vart veldig fine😀Mye kjekkere å hekle enn å vaske til jul....

Så bra at du fikk til og er fornøyd! Tenk bare at hvis man hekler nok pynt, så er det ingen som legger merke til at julevasken ikke er tatt :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...