AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #1 Skrevet 19. desember 2017 Eller er det veldig vanskelig å se? Anonymkode: b129a...065
Gjest Cocosa Skrevet 19. desember 2017 #2 Skrevet 19. desember 2017 (endret) Det ser nesten likt ut på begge kjønn, og min UL-lege ville ikke engang fortelle meg det på OUL fordi det var så usikkert. Endret 19. desember 2017 av Cocosa
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #3 Skrevet 19. desember 2017 2 minutter siden, Cocosa skrev: Det ser nesten likt ut på begge kjønn, og min UL-lege ville ikke engang fortelle meg det på OUL fordi det var så usikkert. Var det hos en gynekolog? Anonymkode: b129a...065
Gjest Cocosa Skrevet 19. desember 2017 #4 Skrevet 19. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Var det hos en gynekolog? Anonymkode: b129a...065 Ja
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #5 Skrevet 19. desember 2017 2 minutter siden, Cocosa skrev: Ja Så rart, på OUL pleier man jo å få vite det hvis de ikke ligger med bena i kryss Anonymkode: b129a...065
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #6 Skrevet 19. desember 2017 Fikk vite 60 prisen sjanse for gutt. Vil ikke akkurat kalle det veldig sikkert😂 Anonymkode: 6bb1c...5bc
addict Skrevet 19. desember 2017 #7 Skrevet 19. desember 2017 Vi så ganske tydelig at det var gutt på tidlig UL ved 12 uker
Gjest Cocosa Skrevet 19. desember 2017 #8 Skrevet 19. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så rart, på OUL pleier man jo å få vite det hvis de ikke ligger med bena i kryss Anonymkode: b129a...065 Han sa han aldri pleide å dele noe før neste ultralyd, for da kunne han være helt sikker (om det synes).
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #9 Skrevet 19. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fikk vite 60 prisen sjanse for gutt. Vil ikke akkurat kalle det veldig sikkert😂 Anonymkode: 6bb1c...5bc Hehe, nei det var et ganske tynt svar :D Vet du om det var riktig? Anonymkode: b129a...065
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #10 Skrevet 19. desember 2017 1 minutt siden, addict skrev: Vi så ganske tydelig at det var gutt på tidlig UL ved 12 uker Kanskje det er lettere å se gutt enn jente så tidlig? Synes ofte de som har fått vite det tidlig har fått gutt. Anonymkode: b129a...065
Vera Vinge Skrevet 19. desember 2017 #11 Skrevet 19. desember 2017 Jeg har ikke fått vite noe ved ultralyd i uke 12, men har heller ikke spurt. Jeg syns dessuten det er uetisk av legen å opplyse om det, fordi man da fortsatt har mulighet til å søke om abort om man syns kjønnet er feil...
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #12 Skrevet 19. desember 2017 5 minutter siden, Vera Vinge skrev: Jeg har ikke fått vite noe ved ultralyd i uke 12, men har heller ikke spurt. Jeg syns dessuten det er uetisk av legen å opplyse om det, fordi man da fortsatt har mulighet til å søke om abort om man syns kjønnet er feil... Jeg tror 12+noe er uke 13? Da er det i så fall ikke mulig med selvbestemt abort. Anonymkode: b129a...065 1
Pølsevann Skrevet 19. desember 2017 #13 Skrevet 19. desember 2017 Jeg fikk vite det på tidlig UL i uke 14+noe. Han var 98% sikker. Var hos en gynekolog en uke senere for noe helt urelatert til svangerskap, men siden jeg satt i stolen, så hadde han lyst å titte på babyen, og han sa at han ville tippet det samme som han første, men han var mindre sikker. Jeg fikk anbefalt han første fordi han var veldig dyktig på alt sammen og han var veldig flink til å se kjønn tidlig. Han hadde sagt rett til hun som anbefalte i uke 12 tre ganger.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #14 Skrevet 19. desember 2017 Jeg var på tidlig UL i uke 12 og GL sa at han var 100% sikker på at det var jente. "Hamburger" sa han uten tvil. "Er dette en gutt så syntes jeg synd på han" og så lo han. Jaja jente tenkte vi. Når vi kom på ordinær UL sa de gutt uten tvil. Ut kom en gutt Anonymkode: 15033...4bf 1
Vera Vinge Skrevet 19. desember 2017 #15 Skrevet 19. desember 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror 12+noe er uke 13? Da er det i så fall ikke mulig med selvbestemt abort. Anonymkode: b129a...065 Du må søke ja, men det står også noe i regelverket om at kvinnens ønske skal tillegges vesentlig vekt, hvertfall frem til uke 15. Og nesten alle som søker fram til da får søknaden innvilget. Hvis man er helt bestemt på at man kun ønsker det ene kjønnet, er det mao gode muligheter til å fjerne det uønskede kjønnet dersom lege i uke 12 mener å se kjønnet tydelig. Dette skal være et kjent fenomen i visse miljøer, hvor man fjerner uønsket kjønn. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #16 Skrevet 19. desember 2017 54 minutter siden, Vera Vinge skrev: Du må søke ja, men det står også noe i regelverket om at kvinnens ønske skal tillegges vesentlig vekt, hvertfall frem til uke 15. Og nesten alle som søker fram til da får søknaden innvilget. Hvis man er helt bestemt på at man kun ønsker det ene kjønnet, er det mao gode muligheter til å fjerne det uønskede kjønnet dersom lege i uke 12 mener å se kjønnet tydelig. Dette skal være et kjent fenomen i visse miljøer, hvor man fjerner uønsket kjønn. Hvis man ikke er innforstått med risikoen av at det kan være både en gutt eller en jente når du blir gravid så kan man la være i utgangspunktet. Det er mer uetisk å ønske å ta abort på det grunnlaget. Det er også usikkert hva kjønnet er så tidlig. Cry med a river. Anonymkode: 368cb...3c3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #17 Skrevet 19. desember 2017 1 time siden, Vera Vinge skrev: Du må søke ja, men det står også noe i regelverket om at kvinnens ønske skal tillegges vesentlig vekt, hvertfall frem til uke 15. Og nesten alle som søker fram til da får søknaden innvilget. Hvis man er helt bestemt på at man kun ønsker det ene kjønnet, er det mao gode muligheter til å fjerne det uønskede kjønnet dersom lege i uke 12 mener å se kjønnet tydelig. Dette skal være et kjent fenomen i visse miljøer, hvor man fjerner uønsket kjønn. Høres veldig rart ut at dette praktiseres i Norge? Anonymkode: 7ad24...f7e
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #18 Skrevet 19. desember 2017 De ytre kjønnsorganene et ikke fult utviklet før uke 16. Så før dette blir det mye gjettverk. Nå har man jo nesten 50% sjanse for å gjette rett, men jeg synes det er uprofft å opplyse om kjønn i uke 12. Det hender jo til og med at de tar feil ved oul i uke 17-20. Anonymkode: 42945...d8e
Pølsevann Skrevet 19. desember 2017 #19 Skrevet 19. desember 2017 1 time siden, Vera Vinge skrev: Du må søke ja, men det står også noe i regelverket om at kvinnens ønske skal tillegges vesentlig vekt, hvertfall frem til uke 15. Og nesten alle som søker fram til da får søknaden innvilget. Hvis man er helt bestemt på at man kun ønsker det ene kjønnet, er det mao gode muligheter til å fjerne det uønskede kjønnet dersom lege i uke 12 mener å se kjønnet tydelig. Dette skal være et kjent fenomen i visse miljøer, hvor man fjerner uønsket kjønn. Da er jo det noe abortnemnda bør gi avslag på. Blir jo dumt å skulle nekte å opplyse om kjønn før uke x eller y fordi et veldig mindretall tenker som dette. Da må jo heller nemnda avslå de få tilfellene det gjelder i.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #20 Skrevet 19. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så rart, på OUL pleier man jo å få vite det hvis de ikke ligger med bena i kryss Anonymkode: b129a...065 Du vet at OUL har en medisinsk årsak og ikke er for gøy der man kan få vite kjønn så man kan gå bananas på kjønnsspesifikk shopping? Anonymkode: 3cff8...8da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå