AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #1 Skrevet 19. desember 2017 Til min store fortvilelse så ser jeg at komfyrtoppen min ikke reagerer på de formene som jeg pleier å lage karamellsaus til karamellpuddingen i. Finnes det bakeformer som kan brukes på induksjonstopper? Hvordan lager dere andre hjemmelaget karamellpudding? Anonymkode: 8f727...5d3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #2 Skrevet 19. desember 2017 Bruker kjele og heller karamellsausen over i formen etterpå. Anonymkode: 10ad7...c9d 4
Sheltay Retrac Skrevet 19. desember 2017 #3 Skrevet 19. desember 2017 Du smelter jo sukkeret i en kjele før du har karamellen i formen.
Skorpion91 Skrevet 19. desember 2017 #4 Skrevet 19. desember 2017 Sett formen med sukker i stekeovnen, tror jeg hadde på 230 grader sist. Funker veldig bra, må bare følge med så det ikke blir svidd.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #5 Skrevet 19. desember 2017 1 minutt siden, Sheltay Retrac skrev: Du smelter jo sukkeret i en kjele før du har karamellen i formen. Syns bare at det stivner så utrolig fort. Ser på et annet nettsted at det kan gå fint om formen er varmet opp på forhånd. Har vært vant med å smelte direkte i den formen som jeg heller resten i, men det går jo ikke nå. Anonymkode: 8f727...5d3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #6 Skrevet 19. desember 2017 3 minutter siden, Skorpion91 skrev: Sett formen med sukker i stekeovnen, tror jeg hadde på 230 grader sist. Funker veldig bra, må bare følge med så det ikke blir svidd. Smelter du alt sukkeret før du vender det rundt i hele formen/kantene? Det må man vel kanskje, for ellers vil vel all karamellen bare smelte igjen.. Sorry for klønete formulering, men når jeg har gjort det på "gamlemåten" i alle år så blir det uvant å tenke helt nytt Anonymkode: 8f727...5d3
Skorpion91 Skrevet 19. desember 2017 #7 Skrevet 19. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Smelter du alt sukkeret før du vender det rundt i hele formen/kantene? Det må man vel kanskje, for ellers vil vel all karamellen bare smelte igjen.. Sorry for klønete formulering, men når jeg har gjort det på "gamlemåten" i alle år så blir det uvant å tenke helt nytt Anonymkode: 8f727...5d3 Stemmer det ☺
Gjest middagshøyden Skrevet 19. desember 2017 #8 Skrevet 19. desember 2017 Har du en induksjonspanne/kjele som er stor nok til at formen kan stå oppi? Da burde det gå an å smelte sukkeret i formen.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #9 Skrevet 19. desember 2017 Akkurat nå, alltid presis skrev: Har du en induksjonspanne/kjele som er stor nok til at formen kan stå oppi? Da burde det gå an å smelte sukkeret i formen. Ja, det har jeg faktisk Tusen takk! Anonymkode: 8f727...5d3
Gjest middagshøyden Skrevet 19. desember 2017 #10 Skrevet 19. desember 2017 (endret) 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det har jeg faktisk Tusen takk! Anonymkode: 8f727...5d3 Bare hyggelig! Jeg har gjort det på den måten selv. Ikke med karamellsaus, men med en mokkakanne som ikke var for induksjon. Fungerte som bare det. Endret 19. desember 2017 av middagshøyden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå