AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #1 Skrevet 19. desember 2017 Vi har flyttet sammen for 4 år siden. Med mine , dine og våre barn er vi en stor familie. Vi har hatt utrolig mange utfordringer gjennom disse årene. De fleste problemer handlet det om barna hans og hans familie sånn at jeg har vært psykolog, ventil for alt negativitet og følelser, barnevakt og har bært stor byrde på ryggen min. Jeg føler av hele denne familiesituasjon suger ut livet av meg. For et par mnd har ting roet seg, grensene ble satt i forhold til familien hans og nå er ting en del roligere. Psykisk føler jeg meg helt utslitt. Problemet er at de siste månedene er jeg konstant syk. Jeg har hatt alt av betennelser, halsbetennelse, lungebetennelse, ørebetennelse, influensa, ryggplager, nakkesmerter, forferdelig hodepine, mensensmerter uten like . Har blitt grundig undersøkt og det virker som alt er ok. Det er utrolig flaut og dumt pga jobben. Jeg gruer meg å ringe og gi beskjed at jeg er syk. Det føles som kroppen min er konstant vond. Jeg går regelmessig til kiropraktor og det hjelper med ryggplager. Jeg vil gjerne bli kvitt denne vonde sirkelen og tar vitaminer og kosttilskudd jevnlig. Energinivået mitt er som hos en 80-åring. I går var jeg på ikea og handlet og plutselig dukket det opp sterke kroppssmerter og feber. Kjørte hjem med forferdelig øreverk og vondt i halsen. Det er bedre i dag, men jeg føler meg mørbanket. Nakken er stiv og vond og jeg har time hos kiropraktor på fredag. Det føles rett og slett at kroppen og immunforsvaret streiker. Jeg får ikke hentet meg inn igjen pga alt sykdom. Hvordan stoppe denne onde sykdomsirkelen ? jeg jobber i skoleverket og det er viktig at jeg er på jobb. Anonymkode: 46bfd...40e
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #2 Skrevet 19. desember 2017 Jeg jobber også i skole, og blir ofte forkjølet. Når jeg kjenner at det kribler i halsen gjør jeg følgende: 1. Lager te av raspet ingefær, sitron og honning 2. finhakker hvitløk og svelger den rå med vann 3. Tar store doser C- og D-vitamin. Får ofte stanset utviklingen av forkjølelsen ved å gjøre de tre tingene. Jeg har mye vondt i rygg og nakke. Prøver å bevege meg en god del, men burde nok trene mye mer enn jeg gjør. Anonymkode: 1d159...a97
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #3 Skrevet 19. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har flyttet sammen for 4 år siden. Med mine , dine og våre barn er vi en stor familie. Vi har hatt utrolig mange utfordringer gjennom disse årene. De fleste problemer handlet det om barna hans og hans familie sånn at jeg har vært psykolog, ventil for alt negativitet og følelser, barnevakt og har bært stor byrde på ryggen min. Jeg føler av hele denne familiesituasjon suger ut livet av meg. For et par mnd har ting roet seg, grensene ble satt i forhold til familien hans og nå er ting en del roligere. Psykisk føler jeg meg helt utslitt. Problemet er at de siste månedene er jeg konstant syk. Jeg har hatt alt av betennelser, halsbetennelse, lungebetennelse, ørebetennelse, influensa, ryggplager, nakkesmerter, forferdelig hodepine, mensensmerter uten like . Har blitt grundig undersøkt og det virker som alt er ok. Det er utrolig flaut og dumt pga jobben. Jeg gruer meg å ringe og gi beskjed at jeg er syk. Det føles som kroppen min er konstant vond. Jeg går regelmessig til kiropraktor og det hjelper med ryggplager. Jeg vil gjerne bli kvitt denne vonde sirkelen og tar vitaminer og kosttilskudd jevnlig. Energinivået mitt er som hos en 80-åring. I går var jeg på ikea og handlet og plutselig dukket det opp sterke kroppssmerter og feber. Kjørte hjem med forferdelig øreverk og vondt i halsen. Det er bedre i dag, men jeg føler meg mørbanket. Nakken er stiv og vond og jeg har time hos kiropraktor på fredag. Det føles rett og slett at kroppen og immunforsvaret streiker. Jeg får ikke hentet meg inn igjen pga alt sykdom. Hvordan stoppe denne onde sykdomsirkelen ? jeg jobber i skoleverket og det er viktig at jeg er på jobb. Anonymkode: 46bfd...40e For å stoppe noe må man vel fjerne årsakene? Mulig årsakene er å finne i at du er et ja-menneske, for snill og ettergivende som ikke setter grenser for seg selv og i en familie tett på som bruker hva de kan bruke så lenge vedkommende lar seg bruke? Kanskje du må sykemelde deg en stund for å hvile og få opp energinivået - og endre i sivilstatus. Anonymkode: 6bebc...3be 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #4 Skrevet 19. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har flyttet sammen for 4 år siden. Med mine , dine og våre barn er vi en stor familie. Vi har hatt utrolig mange utfordringer gjennom disse årene. De fleste problemer handlet det om barna hans og hans familie sånn at jeg har vært psykolog, ventil for alt negativitet og følelser, barnevakt og har bært stor byrde på ryggen min. Jeg føler av hele denne familiesituasjon suger ut livet av meg. For et par mnd har ting roet seg, grensene ble satt i forhold til familien hans og nå er ting en del roligere. Psykisk føler jeg meg helt utslitt. Problemet er at de siste månedene er jeg konstant syk. Jeg har hatt alt av betennelser, halsbetennelse, lungebetennelse, ørebetennelse, influensa, ryggplager, nakkesmerter, forferdelig hodepine, mensensmerter uten like . Har blitt grundig undersøkt og det virker som alt er ok. Det er utrolig flaut og dumt pga jobben. Jeg gruer meg å ringe og gi beskjed at jeg er syk. Det føles som kroppen min er konstant vond. Jeg går regelmessig til kiropraktor og det hjelper med ryggplager. Jeg vil gjerne bli kvitt denne vonde sirkelen og tar vitaminer og kosttilskudd jevnlig. Energinivået mitt er som hos en 80-åring. I går var jeg på ikea og handlet og plutselig dukket det opp sterke kroppssmerter og feber. Kjørte hjem med forferdelig øreverk og vondt i halsen. Det er bedre i dag, men jeg føler meg mørbanket. Nakken er stiv og vond og jeg har time hos kiropraktor på fredag. Det føles rett og slett at kroppen og immunforsvaret streiker. Jeg får ikke hentet meg inn igjen pga alt sykdom. Hvordan stoppe denne onde sykdomsirkelen ? jeg jobber i skoleverket og det er viktig at jeg er på jobb. Anonymkode: 46bfd...40e Du bør ta det rolig slik at du ikke får autoimmune sykdommer som Lupus, MS, ME osv. Anonymkode: 6bebc...3be
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #5 Skrevet 19. desember 2017 Tusen takk for svarene og tips. Jeg går på jobb når jeg er forkjølet, men det er ikke lett å være i klasserommet når man er i dårlig form. Dette er noe nytt for meg. Var alenemor i mange år med 100 prosent stilling og har nesten aldri vært syk. Kiropraktor er overbevist at rygg og nakkeplager kommer av stress. Har vært på MR pga hodepine og de fant ingenting. Jeg føler at kroppen min er utslitt pga psykisk press over lang tid. Har sjekket tennene pga alle betennelser i det siste og der er alt greit. Det virker som om kroppen min protesterer. Jeg er 32 år, men føler meg som 80. ts Anonymkode: 46bfd...40e
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #6 Skrevet 19. desember 2017 Litt merkelig å legge all skyld på dine plager/ sykdommer på mannen og hans familie. Hvis du mener at du blir syk av dem så må du vel kvitte deg med dem da. Anonymkode: f14ec...18a 1
Fiedi Skrevet 19. desember 2017 #7 Skrevet 19. desember 2017 Det høres ut som om kroppen din viser/reagerer på psykisk (og sikkert også fysisk) stress over lang tid. Da kan immunsystemet bli svakere, og div sykdommer slår deg lettere ut. Viktig at du tar ( mer!) hensyn til deg selv på alle måter. Skap mer rom for å "være bare deg selv" om du kan og har mulighet til det. Velg vekk ting/situasjoner som tapper deg for energi. Det kan føles egoistisk til å begynne med. Og ha tett og ærlig dialog med legen din, viktig at du har en lege du har god kjemi med og som kanskje kan se mer enn "bare" fysiske ting når det gjelder sykdom. Ønsker deg alt godt og god bedring!
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #8 Skrevet 19. desember 2017 De sier jo at stress og fysiske sykdommer henger sammen. Jeg har også en svært krevende hjemmesituasjon og har vært veldig mye syk, migrene fikk jeg plutselig som godt voksen, mye smerter i muskler og ledd og generelt underskudd, pluss at jeg har vært alvorlig syk med innleggelser og operasjoner. Jeg har gått fra å være en som aldri var syk, til å være en som alt feiler. Og tanken har også streifet meg at en del av dette er blitt trigget pga høyt stressnivå over veldig lang tid Anonymkode: 9d05d...325
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #9 Skrevet 20. desember 2017 Tror jeg ville bestilt meg en time hos fastlege for å drøfte hva du kan gjøre selv med dette og hva du evt trenger hjelp med. Har du tatt alle relevante blodprøver? Hvis du er helt sikker på at det ikke er opplagte somatiske årsaker til at du får alt mulig av infeksjoner etc, må du kanskje se på livsstilen din: Trenger du å sette av tid til trening? Hva kan du gjøre med kosthold? Trenger du noen å prate med jevnlig? Skal du jobbe redusert i en periode? Det høres ut som du har gått på en kraftig smell etter langvarige påkjenninger, så da ville jeg ha drøftet med legen hva du kan gjøre for å bygge deg opp igjen. Anonymkode: 085f3...4aa
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #10 Skrevet 20. desember 2017 Ts er du utredet for immunologiske sykdommer, vitaminmangel, og andre? Bytt lege hvis du ikke er utredet for samtlige, så du er utelukket for en rent fysiske sykommer. Hva er kiropraktor gir som råd betyr mindre, selv om det kan stemme. Psykisk og fysisk henger sammen. Kjenner meg litt igjen på det du sier her for meg var det aller værst mellom 19-33 år. Måtte bytte yrke å roe ned. Til slutt gikk jeg ut av et langt Ødeleggende forhold og stressende yrke med mye press. Kroppen gikk konstant i betennelser,feber, magesmerter, sterke ryggsmerter, låsninger, reelle fysiske plager ble konstanterert men mange og svevende symptomer. Det resulteterte for meg å ikke bli trodd av leger eller arbeidsliv og venner begynte å lure på om jeg var hypokonder siden jeg var konstant syk. Det jeg fant ut mange år etter, er at jeg har en kronisk sykdom som skaper alle disse plagene. Det blir10 ganger verre ved stress. Bytt lege, bli utredet og ta deg en pause å se hva du blir stresset av og evt bytt yrke. Kroppen din roper etter hvile. Anonymkode: 7d05a...7bf
Gjest GoldenLioness Skrevet 20. desember 2017 #11 Skrevet 20. desember 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har flyttet sammen for 4 år siden. Med mine , dine og våre barn er vi en stor familie. Vi har hatt utrolig mange utfordringer gjennom disse årene. De fleste problemer handlet det om barna hans og hans familie sånn at jeg har vært psykolog, ventil for alt negativitet og følelser, barnevakt og har bært stor byrde på ryggen min. Jeg føler av hele denne familiesituasjon suger ut livet av meg. For et par mnd har ting roet seg, grensene ble satt i forhold til familien hans og nå er ting en del roligere. Psykisk føler jeg meg helt utslitt. Problemet er at de siste månedene er jeg konstant syk. Jeg har hatt alt av betennelser, halsbetennelse, lungebetennelse, ørebetennelse, influensa, ryggplager, nakkesmerter, forferdelig hodepine, mensensmerter uten like . Har blitt grundig undersøkt og det virker som alt er ok. Det er utrolig flaut og dumt pga jobben. Jeg gruer meg å ringe og gi beskjed at jeg er syk. Det føles som kroppen min er konstant vond. Jeg går regelmessig til kiropraktor og det hjelper med ryggplager. Jeg vil gjerne bli kvitt denne vonde sirkelen og tar vitaminer og kosttilskudd jevnlig. Energinivået mitt er som hos en 80-åring. I går var jeg på ikea og handlet og plutselig dukket det opp sterke kroppssmerter og feber. Kjørte hjem med forferdelig øreverk og vondt i halsen. Det er bedre i dag, men jeg føler meg mørbanket. Nakken er stiv og vond og jeg har time hos kiropraktor på fredag. Det føles rett og slett at kroppen og immunforsvaret streiker. Jeg får ikke hentet meg inn igjen pga alt sykdom. Hvordan stoppe denne onde sykdomsirkelen ? jeg jobber i skoleverket og det er viktig at jeg er på jobb. Anonymkode: 46bfd...40e Høres ut som du er utbrent. Det må tas alvorlig for det kan utvikle seg til depresjon og angst. Ta en skikkelig prat med fastlegen. Mulig du trenger en lengre sykemelding og mulig det kan være godt å snakke med en psykolog for å få verktøy videre for å takle stress.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #12 Skrevet 20. desember 2017 Takk for alle svarene. Skal til lege i morgen. Hun er grei, men det virker som hun ikke tror på meg. Jeg føler meg selv som hypokonder pga hele greia. Vil bare bli frisk, jobbe og at alt skal være som før. Det er utrolig slitsomt og flaut å få sykdom og smerter rett etter hverandre. Ser at arbeidsgiver har begynt å lure også. Jeg jobber 50%( redusert stilling pga små barn) sånn at det er ikke jobb som sliter meg ut . Jeg liker å jobbe og elsker jobben min. Det er noe som ikke stemmer føler jeg. Jeg sliter skikkelig med hukommelse, men det sier legen kan være koblet til hodepine. Første gang jeg tok kontakt med kiropraktor skuldrene mine låste seg! Det var helt forferdelig og hun konstaterte at jeg har nok gått med høye skuldre lenge og stivnet til slutt. ts Anonymkode: 46bfd...40e
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #13 Skrevet 20. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for alle svarene. Skal til lege i morgen. Hun er grei, men det virker som hun ikke tror på meg. Jeg føler meg selv som hypokonder pga hele greia. Vil bare bli frisk, jobbe og at alt skal være som før. Det er utrolig slitsomt og flaut å få sykdom og smerter rett etter hverandre. Ser at arbeidsgiver har begynt å lure også. Jeg jobber 50%( redusert stilling pga små barn) sånn at det er ikke jobb som sliter meg ut . Jeg liker å jobbe og elsker jobben min. Det er noe som ikke stemmer føler jeg. Jeg sliter skikkelig med hukommelse, men det sier legen kan være koblet til hodepine. Første gang jeg tok kontakt med kiropraktor skuldrene mine låste seg! Det var helt forferdelig og hun konstaterte at jeg har nok gått med høye skuldre lenge og stivnet til slutt. ts Anonymkode: 46bfd...40e Jeg kjenner veldig godt til dette med å ikke bli tatt på alvor og anbefaler deg å høre på kroppen din. Jeg hadde også vondt over alt og var ufattelig sliten. På jobben orket jeg ingenting. Innerst inne følte jeg -akkurat som deg- at noe var veldig galt, men det var jo ikke et eneste menneske som tok det på alvor og sa til meg, du, det er ikke normalt å ha det slik, gå til legen og krev ordentlig utredning. Folk hintet derimot mye om å komme seg ut av sofaen og kutte ned på raske karbohdrater.. Men jeg orket ikke noe av det, jeg var fullstendig utmattet og med kronisk hjernetåke og når jeg kom hjem etter jobb hadde jeg bare lyst til å legge meg ned og grine jeg var så sliten. Det var ikke før jeg begynte å få veldig synlige symptomer (og havnet på sykehuset) at jeg ble utredet og det viste seg at jeg hadde en alvorlig autoimmun sykdom. Anonymkode: 9d05d...325
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå