AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #1 Skrevet 19. desember 2017 Hei, har lest at akrymlid mat ikke er bra, og det at det kommer når den blir brent. Men hva med BRENTE mandler da? Anonymkode: 63d31...628
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #2 Skrevet 19. desember 2017 Tror ikke det er så mye acrylamid i dette. Mandlene blir ikke svartbrune, bare litt godt stekt. Anonymkode: 85875...006
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #3 Skrevet 19. desember 2017 Du er nødt til å roe deg ned! Du dør ikke av å spise svidd mat nå og da. Jeg synes du bør ta opp denne frykten din med fastlegen heller enn å opprette ørten tråder om det på KG. Anonymkode: 4d13b...b09 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #4 Skrevet 19. desember 2017 Herregud alt er ikke farlig!! Nå får du roe ned Anonymkode: 7ced2...60d 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #5 Skrevet 19. desember 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, har lest at akrymlid mat ikke er bra, og det at det kommer når den blir brent. Men hva med BRENTE mandler da? Anonymkode: 63d31...628 Så lenge du ikke klarer å stave ordet riktig engang, så tror jeg ikke du egentlig er så veldig personlig engasjert i farene ved å innta brent mat. Anonymkode: d2b07...43e
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #6 Skrevet 20. desember 2017 Til nød har jeg brukt varmtvann fra kranen til å lage kaffe, selv om jeg vet at det ikke er heldig. Hvis jeg ved et uhell har brent de eneste brødskivene jeg har i brødristeren så har jeg likevel spist de etter å ha skrapet bort det mest brente. Det er ikke det man spiser eller drikker den ene eller andre gangen som er farlig, det er det man spiser hele tiden. Man trenger f.eks. ikke freake ut når man har tatt borti noe bly bare fordi det er giftig, det er først når man jobber mye med bly til vanlig at man skal være forsiktig. Jeg vet om noen noen foretrakk å steke karbonadene litt brent, og noen andre som likte å steke grandiosaen "litt ekstra" så den ble brent langs kantene. Først da kan det, over lengre tid, i noen tilfeller kanskje bli farlig. Spis mandlene du med god samvittighet du. Det er bare til jul. Anonymkode: 0c250...52f 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #7 Skrevet 20. desember 2017 ...bruke varmt vann fra kranen?!? Du diskvalifiserte deg fra alle mathygieniske helseråd noensinne. Anonymkode: fc15f...bab
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #8 Skrevet 20. desember 2017 Det er jo det samme vannet både til varmt og kaldt vann, bare at det varme har vært gjennom og stått på en bereder en stund. Vannet er varmere enn det bakterier klarer å overleve (minst 75 grader), så det dreier seg mer om uheldige metaller fra tanken som kan havne i vannet når det har stått der over tid. Som sagt, en gang i blant går fint, men det er ikke en god vane. Anonymkode: 0c250...52f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå