AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #1 Skrevet 19. desember 2017 Jeg kjøpte saltet pinnekjøtt fra ferskvaredisken på fredag. Jeg la bare pinnekjøttet inn i kjøleskapet i den posen den kom i (altså ikke meny-posen, men gjennomsiktig pose), da jeg mener å huske at kjøpmannen sa til personen foran meg "frys eller kjøleskap". Men er litt usikker på om det var det han sa, etter at jeg har lest på nettet. Har lest i flere tråder, men der er det som regel snakk om fryst eller vakuumpakket. Og de som har kjøpt hos slakteren mener den skal rett i fryseren for det sier alle som har peiling. Og skal det oppbevares i kjøleskapet så skal det vertfall IKKE i plast. Hva bør jeg gjøre nå? Kan det ligge i kjøleskapet frem til det skal vannes ut den 23, og hva legger jeg det i såfall i (siden den nå ligger i plast)? Bør jeg heller hive det i fryseren? Og kan det hives i frysen nå 4 dager etter at det ble skjært opp? Jeg ser at spørsmålene mine er dumme,det er første gang jeg lager det, og jeg har ingen andre å spørre. Anonymkode: b2d46...e2d
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #2 Skrevet 19. desember 2017 Ville latt det ligge i kjøleskapet Anonymkode: 3b5f8...d60
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #3 Skrevet 19. desember 2017 Hel side hengende i romtempetert, og oppskjært i kjøleskap. Anonymkode: 59e4e...925
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #4 Skrevet 19. desember 2017 takk for svar. Hva bør den ideelt sett være oppbevart i? Siden plastpose tydligvis er fy fy.. Anonymkode: b2d46...e2d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #5 Skrevet 20. desember 2017 Her har vi pleid å ha slike ting i matpapir, og kanskje litt avispapir løst utenpå der igjen til å suge opp eventuell væske som måtte dryppe. Men om det er riktig, vet jeg ikke. Jeg vil tro at plast er fyfy fordi det er helt tett og ikke slipper gjennom fukt, og at det i verste fall kan komme kondens inni plasten som mygler. I papir har du ikke samme problem siden dampen bare absorberes i papiret og damper bort. Men igjen, dette er egen synsing og ikke basert på kunnskap og fakta. Anonymkode: 0b312...fc6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå