Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Så tekstmeldinger sambo har skrevet til en annen jente: "jeg er glad i deg" og "Jeg savner deg". Hva skal jeg tro om sånt? Han sier de bare er gode venner?

Noen som har opplevd det samme, og evt hva skjedde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke mye du kan gjøre annet enn å fortelle ham at de to utsagnene er å gå over streken for vennskapelig omgang - i dine øyne - og at du føler deg usikker nå.

Be om å få hilse på henne og si gjerne det samme til henne.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei suzy.

Det har jeg allerde sagt-at det er over grensen for meg. Han sier han ikke skal sende slike meldinger mer. må vel tro på det da...........men er ikke lett. Får ikke hilse på henne, sendte henne en sur melding

Skrevet
Får ikke hilse på henne' date=' sendte henne en sur melding[/quote']

Det var vel ikke så lurt kanskje...?

Du har nok ikke noe annet valg enn å tro på og stole på - alt annet vil bare plage deg til døde, men om han virkelig vil gi deg tillit så skjønner jeg ikke hvorfor du ikke får hilse på dama. Hva er grunnen til det?

Skrevet

Hadde Hr. Sau skrevet "Jeg savner deg!" til en annen kvinne, hadde jeg følt han gikk over streken. Jeg hadde absolutt reagert på dette!

Greit at man kan ha venner av motsatt kjønn, men SMS'er med slikt innhold virker ganske "sterke" på meg. Han bør jo helst ikke savne andre jenter?

"Håper du har det bra, og at vi treffes snart!" er litt mer moderat enn "savner deg"... Men det er mulig jeg er gammeldags? :roll:

Når dette er sagt, er det selvsagt godt mulig at de faktisk bare er veldig gode venner, og forhåpentligvis trenger du ikke å engste deg. Men du er i din fulle rett til å gi uttrykk for at du "sliter litt" med at han sender slike meldinger til andre... :wink:

Skrevet

Hvis de bare er gode venner, er det ingen grunn til at du ikke skal få møte henne.

Her lukter det ugler i mosen lang vei.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det at du ikke får hilse på henne sier jo sitt...

Men det kan jo virke som du er litt for umoden til å takle kvinnelige venner og da, når du presterer å sende en sur melding til henne (som du ikke engang kjenner...)

Men enig i at meldingen er langt over streken i forhold til hva som er greit for venner av det motsatte kjønn.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei alle sammen. Takk for svar så langt.

Hun har vært et tema lenge her hjemme, fordi jeg har vært mistenksom, har ingen bevis.

Jeg har bedt henne dra til helv... og hun vil nok ikke møte meg heller. Har vel sagt det til sambo, at hun ikke er velkommen her i mitt hjem da...

Hvis han er utro, vet jeg bare ikke når det skulle vært, jeg vet alltid hvor han er og får alltid tak i han på tlf.

Han kommer hjem så fort han kan hver dag, og drar aldri ut på kvelden uten meg.

De har visst funnet tonen da, og han har vært "sjelesørger" for henne og vice versa, men jeg LIKER det ikke. Uff.....

Skrevet

Jeg tror du lager ris til egen bak ved å be henne dra til helvete og dermed skape en avstand der hun kan få en mulighet til å "egle seg innpå" ham...

Snu helt om og inviter henne på middag en dag - sørg for å bli kjent med henne, beklag at du var sint og fortell gjerne hvorfor - hun forstår det nok. Med en slik oppførsel har du mye mer oversikt. Dessuten kan det jo hende hun er ei skikkelig ålreit jente du kan få mye ut av et vennskap med.

Skrevet
Jeg tror du lager ris til egen bak ved å be henne dra til helvete og dermed skape en avstand der hun kan få en mulighet til å "egle seg innpå" ham...

Snu helt om og inviter henne på middag en dag - sørg for å bli kjent med henne, beklag at du var sint og fortell gjerne hvorfor - hun forstår det nok. Med en slik oppførsel har du mye mer oversikt. Dessuten kan det jo hende hun er ei skikkelig ålreit jente du kan få mye ut av et vennskap med.

Enig!!

Dette hørtes ut som det beste mulige alternativet.

Vis at du er den sterke, som vil "rydde opp" i dette.

Og hvis samboeren din fremdeles ikke vil la dere treffes, kan det tyde på at det er noe mer mellom dem enn bare vennskap.

Skrevet
Hei suzy.

Det har jeg allerde sagt-at det er over grensen for meg. Han sier han ikke skal sende slike meldinger mer. må vel tro på det da...........men er ikke lett. Får ikke hilse på henne, sendte henne en sur melding

Hvorfor i all verden sendte han henne de meldingene?

... Syns det er merkelig... har han gitt en grunn?

Har de vært gode venner lenge? Kjenner du henne?

Gjest Anonymous
Skrevet
Hei alle sammen. Takk for svar så langt.

Hun har vært et tema lenge her hjemme, fordi jeg har vært mistenksom, har ingen bevis.

Jeg har bedt henne dra til helv... og hun vil nok ikke møte meg heller. Har vel sagt det til sambo, at hun ikke er velkommen her i mitt hjem da...

Hvis han er utro, vet jeg bare ikke når det skulle vært, jeg vet alltid hvor han er og får alltid tak i han på tlf.

Han kommer hjem så fort han kan hver dag, og drar aldri ut på kvelden uten meg.

De har visst funnet tonen da, og han har vært "sjelesørger" for henne og vice versa, men jeg LIKER det ikke. Uff.....

Det kan jo være at du har funnet ut av det veldig tidlig. At det ikke har fått utviklet seg skikkelig ennå. Det er muligens så tidlig at de kanskje har følelser, men ikke har fått "gjort noe" ennå. Siden de sier at de savner hverandre osv., men at han alltid er hjemme og dermed har de ikke fått anledning til å gjøre noe med det ennå.

Skrevet

- Hvorfor skal han være "sjelesørger" for henne og omvendt?

Her i huset er VI det for hverandre. For oss er det ikke naturlig å gå til andre med ting som plager oss. Ïngen av oss har venner av motsatt kjønn som står oss så nær (at DE brukes som "sjelesørgere" istedet for partneren).

Hvorfor får ikke du møte henne?

Og de meldingene er langt over streken, spesielt når du ikke får møte henne.

Det er jo ofte sånn at når en kommer nær innpå en annen person av motsatt kjønn, dvs at man betror seg til hverandre, er det LETT å utvikle litt mer enn kun vennskapelig følelser for vedkommende. En kommer liksom under huden på hverandre.

Jeg tror det ligger noe mer her, ja.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg lurer på en ting, jeg. Er denne jenta fra før "din" tid, eller har hun nettopp dukket opp?

Jeg har en kamerat som er en veldig god venn og som betror seg til meg. Vi gir hverandre klemmer på fest og "tulleflørter" en del (samboeren min er en kamerat av han også, så der er det ikke noe problem.) Problemene kom da han fikk seg ny kjæreste, og han fortalte henne hvor glad han er i meg og mitt vennskap. Hun ble sjalu, men heldigvis fikk jeg møte henne, og så var "trusselen" borte! Nå er vi, om ikke akkurat bestiser, så er vi i allefall venner. :)

Moralen er: det trenger ikke nødvendigvis være noe romantisk på gang!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hun er "ny". Dvs etter min tid. Jeg får ikke møte henne så den saken er klar...har bedt om det selv får jeg høre.

Skal legges til historien at vi hadde brudd for en tid tilbake (som ikke hadde med henne å gjøre...tror jeg), og han var den som ville tilbake til meg.....han hadde jo sjansen da

Gjest Madam Felle
Skrevet

Ville spurt han, om han skrev slike meldinger til kameratene også. Og det tviler jeg at han gjør, og dermed har han krysset en linje, for hva som er akseptabel oppførsel blant venner.

Og nei, jeg hadde ikke akseptert det, og hadde heller ikke akseptert et vennskap der jeg ikke fikk møte personen. Da hadde jeg lagt to og to sammen, og fått noe mer enn vennskap.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg og bestekompisen min kan sende slike meldinger til hverandre, men det gjør jeg også med venninner.

Så akkurat det trenger ikke være rart.

Men jeg reagerer litt på at du ikke får møte henne. Har du hatt den holdningen til henne hele tiden så kan jeg kanskje forstå kjæresten din. Kanskje han er flau over deg når du kaller henne slike ting, og er redd du skal finne på noe dumt når du møter henne?

Skrevet
Hvis de bare er gode venner, er det ingen grunn til at du ikke skal få møte henne.

Her lukter det ugler i mosen lang vei.

Jo,

Får ikke hilse på henne' date=' sendte henne en sur melding[/quote']

Min aller bestevenn var før en gutt. Han og jeg hadde kjent hverandre i noen år. Vi bodde ca 60 mil fra hverandre. Vi snakka sammens i tlf ca 1 time hver uke og det ble en del meld fram og tilbake.

Så begynnte han å snakke om ei jente, jeg syntes det var veldig stas jeg at han hadde funnet ei å være glad i.

Så en dag fikk jeg:

LIGG UNNA TYPEN MIN DI HORE (eller no i den duren)

Hu likte ikke at jeg viste så mye om han bla bla ting hun ikke viste og sånt, men det var da ikke rart når jeg hadde kjent han godt mye lenger. Blir jo ikke like godt kjent på 1-2 mnd som på 3-4 år

Så pleide å hilse til a hvis a var der når jeg ringte, (ble selvfølgelig ikke no samtale når hun var der det hadde vært frekt syns jeg) men møtte a ikke når jeg var på besøk, for det frista lite siden a. Likte rett å slett ikke at jeg var venn med typen hennes. Men har møtt a etter at de ble slutt melloms dem da. Da fant a ut at jeg var ikke så ille alikevell :wink:

Bare ha med at vi skrev gla i deg i meldinger. Men som hun over meg så skriver jeg dette også til venninner.

Men tenk når jeg møter guttevenner så gir jeg dem faktisk en klem :sjarmor:

Skrevet

:o Den type meldinger sender man kun til sin kjære, evt. mamma... :wink:

Skrevet
:o Den type meldinger sender man kun til sin kjære' date=' evt. mamma... :wink:[/quote']

Jeg er uenig! Man kan både være glad i og savne sine venner/ venninner. Og det må være lov til å fortelle dem det, uavhengig av hvilket kjønn de er.

Når det gjelder hovedinnlegget, så må jeg si at det høres svært merkelig ut at hun ikke får møte denne venninnen til kjæresten.

Man må få ha nære venner, men hvis de skal holdes hemmelig er det ikke greit - da er det snuskete og uærlig. Hvorfor i alle dager skulle de ikke kunne møtes?

Hvis en venn eller venninne av meg ikke ville møte kjæresten min ville jeg synes h*n var en idiot. Jeg har heller aldri opplevd at det har skjedd. Hvorfor skulle det skje hvis de kun er venner av meg?

Hmmm....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...