AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #1 Skrevet 19. desember 2017 Hei! For et par dager siden kontaktet jeg en selger for å kjøpe en dvd boks. Vedkommende ville ha 500 kr, og vi ble enige om at hun sender pakken i posten etter jeg har betalt 500 kroner, og deretter sender hun meld om hvor mye frakten ble etter hun har sendt det. Nå har det gått 11 dager siden jeg kontaktet henne, 6 dager siden jeg overførte pengene, og igår sendte jeg meld til mobilnr hennes og ga beskjed om at hvis hun ikke svarer innen 24 timer sender jeg beskjed om svindel til finn.no. Logget nettopp inn og ser at hun har slettet annonsen! Hun har likevel 4 andre annonser, så jeg gikk inn på en av de og anmeldte den ene. Lurte på om det er en mulighet for meg å ringe banken min og spørre dem om de kan finne/gi meg hennes fulle navn hvis jeg gir dem kontonr hennes, for det har jeg jo. Tror dere dette går, eller er det ikke lov for dem å utgi slik info? Anonymkode: ee31e...051
Gjest Winza Skrevet 19. desember 2017 #2 Skrevet 19. desember 2017 Det er ikke mye å gjøre, ble svindlet selv av ei kjerring på Finn sist måned...
Gjest Frankenstein1 Skrevet 19. desember 2017 #3 Skrevet 19. desember 2017 Bruk betalingsgaranti neste gang.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #4 Skrevet 19. desember 2017 52 minutter siden, Winza skrev: Det er ikke mye å gjøre, ble svindlet selv av ei kjerring på Finn sist måned... Blir forbanna irritert av sånt. Sendte du klage om svindel til finn? fikk du noe svar? Anonymkode: ee31e...051 1
Gjest Winza Skrevet 19. desember 2017 #5 Skrevet 19. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Blir forbanna irritert av sånt. Sendte du klage om svindel til finn? fikk du noe svar? Anonymkode: ee31e...051 Har screenshot av det Har ikke kontaktet politiet fordi jeg leser om tonnevis av andre som har gjort det samme uten politiet har gjort noe. Tragisk det skal være slik og hun kan lure andre..
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #6 Skrevet 19. desember 2017 Akkurat nå, Winza skrev: Har screenshot av det Har ikke kontaktet politiet fordi jeg leser om tonnevis av andre som har gjort det samme uten politiet har gjort noe. Tragisk det skal være slik og hun kan lure andre.. Takk for screenshoot... og wow. Enig i det med politiet, er vel ingen vits. Provoserende! Anonymkode: ee31e...051
Gjest Winza Skrevet 19. desember 2017 #7 Skrevet 19. desember 2017 Har fullt navn, mobil nr og adresse da. Skulle så gjerne tatt meg en tyr bort til henne og spurt hvorfor. Hadde ignorert angsten min for å gjøre det
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #8 Skrevet 19. desember 2017 30 minutter siden, Winza skrev: Har fullt navn, mobil nr og adresse da. Skulle så gjerne tatt meg en tyr bort til henne og spurt hvorfor. Hadde ignorert angsten min for å gjøre det Skulle gjerne fått tak i det fulle navnet hennes og sendt henne en meld på facebook, men har ikke det heller... Anonymkode: ee31e...051
Gjest Winza Skrevet 19. desember 2017 #9 Skrevet 19. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle gjerne fått tak i det fulle navnet hennes og sendt henne en meld på facebook, men har ikke det heller... Anonymkode: ee31e...051 Jeg synes du skal ringe banken jeg og se om de får gitt deg navn
cmd Skrevet 19. desember 2017 #10 Skrevet 19. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Lurte på om det er en mulighet for meg å ringe banken min og spørre dem om de kan finne/gi meg hennes fulle navn hvis jeg gir dem kontonr hennes, for det har jeg jo. Tror dere dette går, eller er det ikke lov for dem å utgi slik info? Da er det like greit å legge ut hennes mobil nr og advare andre.
Gjest Winza Skrevet 19. desember 2017 #11 Skrevet 19. desember 2017 35 minutter siden, cmd skrev: Da er det like greit å legge ut hennes mobil nr og advare andre. Det er ikke lov da
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #12 Skrevet 19. desember 2017 4 hours ago, Winza said: Har fullt navn, mobil nr og adresse da. Skulle så gjerne tatt meg en tyr bort til henne og spurt hvorfor. Hadde ignorert angsten min for å gjøre det Du får gjøre det da. Anonymkode: 2dd00...800
T-Rex Skrevet 19. desember 2017 #13 Skrevet 19. desember 2017 5 hours ago, Frankenstein1 said: Bruk betalingsgaranti neste gang. Det er jo dette som gjelder. Blir litt teit når folk som skulle spare 20-30 kroner på å ikke sikre seg, begynner å tenke på rettsforfølgelse. Det er noen selgere som ikke liker betalingsgaranti. Det er det gjerne en grunn til.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #14 Skrevet 19. desember 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! For et par dager siden kontaktet jeg en selger for å kjøpe en dvd boks. Vedkommende ville ha 500 kr, og vi ble enige om at hun sender pakken i posten etter jeg har betalt 500 kroner, og deretter sender hun meld om hvor mye frakten ble etter hun har sendt det. Nå har det gått 11 dager siden jeg kontaktet henne, 6 dager siden jeg overførte pengene, og igår sendte jeg meld til mobilnr hennes og ga beskjed om at hvis hun ikke svarer innen 24 timer sender jeg beskjed om svindel til finn.no. Logget nettopp inn og ser at hun har slettet annonsen! Hun har likevel 4 andre annonser, så jeg gikk inn på en av de og anmeldte den ene. Lurte på om det er en mulighet for meg å ringe banken min og spørre dem om de kan finne/gi meg hennes fulle navn hvis jeg gir dem kontonr hennes, for det har jeg jo. Tror dere dette går, eller er det ikke lov for dem å utgi slik info? Anonymkode: ee31e...051 Banken din driver ikke saksbehandling på kg, så du må kontakte banken. I tillegg går du inn her https://www.politiet.no/tjenester/anmelde-tyveri-eller-skade/ klikker på skjema for anmeldelse og fyller ut og sender inn. Jeg finner ut hva drakten blir før jeg avtaler sending og betaling med mine finn kunder. I dette tilfellet er det helt klart en Norgespakke som er løsningen både prismessig og med forsikring av innholdet. Mine kunder får bilde av pakken og sporingsnummeret, dermed har de sikkerhet for det de har betalt og mulighet til å gå til Forliksrådet om jeg jukser eller svindler dem. Dette skriver jeg for at du skal lære deg forskjellen på hvem du kan og hvem du ikke bør inngå avtaler med. Jeg skriver og år jeg sender og at jeg har sendt. Anonymkode: aad7a...bcf 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #15 Skrevet 19. desember 2017 Nå er ikke 6 dager så lenge. Husk at det er jul, og ting tar lenger tid enn normalt. Jeg sendte et brev i våres, det brukte 3 uker (innenfor Østlandet..). Og finn betalingsgaranti er KUN bra for kjøper. Jeg som selger godtar ikke det. Kun forskuddsbetaling. Men så er ikke jeg en svindler da.. Anonymkode: 733fa...a69 3
T-Rex Skrevet 19. desember 2017 #16 Skrevet 19. desember 2017 Just now, AnonymBruker said: Og finn betalingsgaranti er KUN bra for kjøper. Jeg som selger godtar ikke det. Kun forskuddsbetaling. Men så er ikke jeg en svindler da.. Anonymkode: 733fa...a69 Den gangen jeg kjøpte fra en som var lunken til betalingsgaranti, men gikk med på det etterhvert, opplevde jeg å få en kraftig underfrankert forsendelse. Den gikk gjennom, så både selger og kjøper var vel greit fornøyd. Men altså...
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #17 Skrevet 19. desember 2017 Akkurat nå, T-Rex skrev: Den gangen jeg kjøpte fra en som var lunken til betalingsgaranti, men gikk med på det etterhvert, opplevde jeg å få en kraftig underfrankert forsendelse. Den gikk gjennom, så både selger og kjøper var vel greit fornøyd. Men altså... Men altså hva? Skal jeg som kjøper bruke tid å penger på å sende deg mine ting, for at du skal få det, ombestemme deg for så å late som om at noe er galt med varen slik at finn.no ikke betaler ut pengene? For svindel kan gå begge veier. Jeg har solgt ting på finn i 10 år. Enn så lenge har jeg ikke opplevd noen som ikke godtar forskudd (eller å fysisk hente varen). Skulle noen nekte, så kan de handle et annet sted Anonymkode: 733fa...a69 1
Gjest Coolaid Skrevet 19. desember 2017 #18 Skrevet 19. desember 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! For et par dager siden kontaktet jeg en selger for å kjøpe en dvd boks. Vedkommende ville ha 500 kr, og vi ble enige om at hun sender pakken i posten etter jeg har betalt 500 kroner, og deretter sender hun meld om hvor mye frakten ble etter hun har sendt det. Nå har det gått 11 dager siden jeg kontaktet henne, 6 dager siden jeg overførte pengene, og igår sendte jeg meld til mobilnr hennes og ga beskjed om at hvis hun ikke svarer innen 24 timer sender jeg beskjed om svindel til finn.no. Logget nettopp inn og ser at hun har slettet annonsen! Hun har likevel 4 andre annonser, så jeg gikk inn på en av de og anmeldte den ene. Lurte på om det er en mulighet for meg å ringe banken min og spørre dem om de kan finne/gi meg hennes fulle navn hvis jeg gir dem kontonr hennes, for det har jeg jo. Tror dere dette går, eller er det ikke lov for dem å utgi slik info? Anonymkode: ee31e...051 Du kan politianmelde og oppgi konto nummer hennes. Da kan de finne ut av de om de har lyst, men de henlegger saken mest sannsynlig. Hvorfor brukte du ikke finn sin betalingstjeneste?
Gjest Coolaid Skrevet 19. desember 2017 #19 Skrevet 19. desember 2017 4 timer siden, Winza skrev: Har screenshot av det Har ikke kontaktet politiet fordi jeg leser om tonnevis av andre som har gjort det samme uten politiet har gjort noe. Tragisk det skal være slik og hun kan lure andre.. Det du bør tenke på er at du alltid skal anmelde. Dersom mange anmelder samme person / sak så kan politiet se ting i en sammenheng. Men gjør de som deg og ikke anmelder så står dere alle der og ser dum ut. Man skal alltid anmelde.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #20 Skrevet 19. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er ikke 6 dager så lenge. Husk at det er jul, og ting tar lenger tid enn normalt. Jeg sendte et brev i våres, det brukte 3 uker (innenfor Østlandet..). Og finn betalingsgaranti er KUN bra for kjøper. Jeg som selger godtar ikke det. Kun forskuddsbetaling. Men så er ikke jeg en svindler da.. Anonymkode: 733fa...a69 6 dager er ikke lenge med tanke på at det er jul nei, men da hadde hun jo sendt melding og sagt at hun hadde sendt den + hvor mye frakten blir! I tillegg slettet hun jo annonsen etter at jeg ga forvarsel, så hun er jo en svindler. Anonymkode: ee31e...051
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå