Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvorfor er noen så utrolig opptatt av merker på klærne? Jeg har merkeklær jeg men kvaliteten trenger ikke være noe bedre selvom noe er et merke. Kunne aldri kjøpt meg klærne bare pga merket. Jeg hadde måtte like klærne også. 

Kan dem ikke bare si at de er snobbete da? I stedet for å finne masse unnskyldninger for å bruke de klærne? For det er bare unnskyldninger for å kjøpe merkeklær.

I hovedsak får folk kjøpe det de vil men for meg så blir det litt sånn barnslig og snobbete. I mangel på et bedre ord så virker det ignorant også. 

Endret av Eltele
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er usikre på sin egen verdi som mennesker, derfor tror de at de kan kjøpe seg mer verdi ved å ikle seg penger.  Veldig vanlig blant barn fra 10 års alder opp til i 20 åra.  Men blant mange voksne også.....

Skrevet

Ja, enkelte må ha merkeklær av helsemessige årsaker. 

Skrevet (endret)
2 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Ja, enkelte må ha merkeklær av helsemessige årsaker. 

Hvordan da? MÅ noen ha Levis f.eks pga helsemessige årsaker? :ler: 

Endret av Eltele
Skrevet
3 minutter siden, Peonjenta skrev:

De er usikre på sin egen verdi som mennesker, derfor tror de at de kan kjøpe seg mer verdi ved å ikle seg penger.  Veldig vanlig blant barn fra 10 års alder opp til i 20 åra.  Men blant mange voksne også.....

De er snobbete. 

Skrevet

Ja jeg bruker kun merkeklær, de holder mye lenger og er av en helt annen kvalitet. Selv om de er noe dyrere så varer de også mye lenger, så i lengden er de faktisk rimeligere enn billigklær 

• Liker 3
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Innlandsmannen skrev:

Ja jeg bruker kun merkeklær, de holder mye lenger og er av en helt annen kvalitet. Selv om de er noe dyrere så varer de også mye lenger, så i lengden er de faktisk rimeligere enn billigklær 

Det er bare tull. Jeg har kjøpt masse merkeklær selv i løpet av mitt liv og de trenger ikke ha bedre kvalitet. De er dyrere pga merket de har. Ikke pga kvalitet. Da bløffer dem. Vil legge til: noe av det minst fine jeg ser er klær med store merker midt på. Det er så harry. 

Men det er mange merker. Så det kommer jo ann på hva slags merke. 

Endret av Eltele
Skrevet (endret)
12 minutter siden, Eltele skrev:

Hvorfor er noen så utrolig opptatt av merker på klærne? Jeg har merkeklær jeg men kvaliteten trenger ikke være noe bedre selvom noe er et merke. Kunne aldri kjøpt meg klærne bare pga merket. Jeg hadde måtte like klærne også. 

Kan dem ikke bare si at de er snobbete da? I stedet for å finne masse unnskyldninger for å bruke de klærne? For det er bare unnskyldninger for å kjøpe merkeklær.

I hovedsak får folk kjøpe det de vil men for meg så blir det litt sånn barnslig og snobbete. I mangel på et bedre ord så virker det ignorant også. 

Jeg må si jeg lurer på mennesker som har behov for å gå med reklame for et klesmerke på klærne de kjøper. Desverre er det mennesker som er så redd for å ikke være god nok at de safer ved å kjøpe de "riktige" klærne. Folk skjønner ikke hvor idiotisk det egentlig er. 

Nå er det også gått enda lengre. Man kjøper og selger også brukte merke handleposer slik at folk kan gå rundt å se ut som om de har handlet merkeklær. 

Og til dere som påstår at merkelær er overlegen i kvalitet, glem det. Det er ingen selfølgelighet, noen ganger kan det nok være, andre ganger kan det være motsatt. Dyrere er ikke synonymt med bedre. 

Endret av Coolaid
Skrevet
6 minutter siden, Eltele skrev:

Hvordan da? MÅ noen ha Levis f.eks pga helsemessige årsaker? :ler: 

Hvis de ikke har merkeklær, så kan det føre til tunge depresjoner. I ekstreme tilfeller også selvmord.. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg blander såkalte merkeklær med ikke-merkeklær. Har altså begge deler i skapet, men har altså en del merkeklær. Jeg er veldig interessert i stil, og det er som en hobby for meg.

Litt som hvis en person bare ønsker å ha et spesielt bilmerke, egentlig. Er det snobbete? Javel. Jeg forbinder kanskje snobberi med å tenke at man er bedre enn alle andre og se ned på andre. Jeg ser absolutt ikke ned på de som kjøper billigere klær enn meg, på samme måte som jeg ikke ser ned på de som liker fotball, strikking eller baking heller. Det er bare noen jeg er interessert i. Noe jeg velger å prioritere fordi det får meg til å føle meg bra. Det gjør meg ikke til et dårlig menneske. 

Anonymkode: 23ec1...009

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Oppgitt78 skrev:

Hvis de ikke har merkeklær, så kan det føre til tunge depresjoner. I ekstreme tilfeller også selvmord.. 

Du prøver å være morsom. Jeg lo ikke. Går ikke ann å være seriøs å si noe sånn. 

Skrevet

Herregud, la nå folk bruke pengene som de vil

Anonymkode: dae4d...9d8

• Liker 3
Skrevet

Det er slik jeg har merket det hvertfall, hatt både billigklær og merkeklær og har gått 100% for merkeklær den siste tiden da billigklær holder en uke før det går hull i dem. Men er enig i at store merker på noen gjør det stygt, skjønner ikke hvorfor de må ha det, men jeg kjøper de før kvaliteten ikke for noe annet. 

4 minutter siden, Eltele skrev:

Det er bare tull. Jeg har kjøpt masse merkeklær selv i løpet av mitt liv og de trenger ikke ha bedre kvalitet. De er dyrere pga merket de har. Ikke pga kvalitet. Da bløffer dem. Vil legge til: noe av det minst fine jeg ser er klær med store merker midt på. Det er så harry. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blander såkalte merkeklær med ikke-merkeklær. Har altså begge deler i skapet, men har altså en del merkeklær. Jeg er veldig interessert i stil, og det er som en hobby for meg.

Litt som hvis en person bare ønsker å ha et spesielt bilmerke, egentlig. Er det snobbete? Javel. Jeg forbinder kanskje snobberi med å tenke at man er bedre enn alle andre og se ned på andre. Jeg ser absolutt ikke ned på de som kjøper billigere klær enn meg, på samme måte som jeg ikke ser ned på de som liker fotball, strikking eller baking heller. Det er bare noen jeg er interessert i. Noe jeg velger å prioritere fordi det får meg til å føle meg bra. Det gjør meg ikke til et dårlig menneske. 

Ja. Det er snobbete og harry. Det høres skikkelig dumt ut. 

Som sagt jeg har begge deler selv, men må ikke bare ha merkeklær. Jeg går ikke med merkeklær bare pga merket. Om noen har Cubus eller ikke ser jeg ikke. Ikke vil jeg se det heller. 

Endret av Eltele
Skrevet
1 minutt siden, Eltele skrev:

Du prøver å være morsom. Jeg lo ikke. Går ikke ann å være seriøs å si noe sånn. 

Det er dessverre fakta! 

Skrevet

For å si det sånn, har du en digg rumpe så ser den bra ut i både Levis og rimeligere bukser. Det er ikke penger som gjør rumpa fin, det er rumpa som gjør rumpa fin. 

Skrevet
1 minutt siden, Innlandsmannen skrev:

Det er slik jeg har merket det hvertfall, hatt både billigklær og merkeklær og har gått 100% for merkeklær den siste tiden da billigklær holder en uke før det går hull i dem. Men er enig i at store merker på noen gjør det stygt, skjønner ikke hvorfor de må ha det, men jeg kjøper de før kvaliteten ikke for noe annet. 

Forstår det men kan det hende at tørketrommelen eller vaskemaskina de er ødelagt? For mine såkalte billige klær blir ikke ødelagt sånn du sier. Kan du ha falt eller hengt deg fast i noe sånn at klærne dine revna? Sånn kan jo skje med dyre klær også. 

Skrevet

Det er mulig, har ikke sett inni der, men tviler på det da merkeklærne ikke blir ødelagt av de. Har heller ikke hengt meg fast i noe eller falt, så er nok kun kvaliteten som er forskjell 

Skrevet (endret)
4 minutter siden, Innlandsmannen skrev:

Det er mulig, har ikke sett inni der, men tviler på det da merkeklærne ikke blir ødelagt av de. Har heller ikke hengt meg fast i noe eller falt, så er nok kun kvaliteten som er forskjell 

Rart for jeg opplever ikke det med de «billig-klærne». De varer ganske lenge. Blir ikke noe hull i dem ut av det blå. Kanskje du har brukt dem hver dag hele den uka da? Det sliter jo på klærne. 

Endret av Eltele
Skrevet
6 minutter siden, Eltele skrev:

Ja. Det er snobbete og harry. Det høres skikkelig dumt ut. 

Som sagt jeg har begge deler selv, men må ikke bare ha merkeklær. Jeg går ikke med merkeklær bare pga merket. Om noen har Cubus eller ikke ser jeg ikke. Ikke vil jeg se det heller. 

Jeg har også begge deler, det er ikke sånn at jeg MÅ ha merkeklær. Jeg bare synes det er gøy med klær. Og jeg følger definitivt ikke med på hvor andre har kjøpt sine klær hen! Det kunne faktisk ikke brydd meg mindre. 

Hvis det at jeg er interessert i klær gjør meg til en snobb, så lever jeg forsåvidt helt greit med det. Prøver å være raus me andre og følge kardemommeloven, og så får andre passe på seg selv. De fleste bruker penger på noe som er "unyttig" og min interesse for klær er langt fra det eneste som definerer meg. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...