AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #1 Skrevet 19. desember 2017 Kjøper dere, som har økonomi til det, en ekstra julepresang til noen som trenger det og kanskje ikke får noe annet? I år er første året jeg gjør det. Kjente litt på det, jeg har god råd og burde sikkert dele mer. Jeg har kjøpt to presanger og handlet i tillegg litt forbruksvarer(tamponger, bind, tannbørster, tannkrem dusjsåpe) som organisasjonen kan dele ut. Anonymkode: f11ed...d74 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #2 Skrevet 19. desember 2017 Nei. Jeg gir fast hver måned til tre ulike veldedige organisasjoner, hele året rundt, og det får da være måte på hvor mye penger man skal gi vekk til gudoghvermann, føler jeg. Anonymkode: 70e3b...174 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #3 Skrevet 19. desember 2017 Jg har ikke spesielt god råd selv, men jeg kjøper inn ting som jeg sender med hjelpesendinger til barnehjem, fattige og vanskeligstilte i Øst-Europa. Jeg gir aldri til fattige nordmenn. Anonymkode: 30a4f...bf5 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #4 Skrevet 19. desember 2017 Jeg gir tre gaver til God jul lille venn vært år. Jeg og barna bidrar med en vær. Barn har godt av å lære at noen ikke har det så bra i julen. En gang i måneden så betaler jeg for tre middager til kirkens bymisjon. Anonymkode: dc51e...70e 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #5 Skrevet 19. desember 2017 Vi har fire veldedige organisasjoner vi gir til (ble bl.a. nylig redd barna-faddere) fast. Det er så mye giveri i barnehage og skole i desember, med innsamlinger og "omvendt julekalender" der barna mine (altså jeg) gir til en eller annen organisasjon i stedet for å få. Vi får ikke julegave på jobb, men ledelsen gir noen hundre tusen til en veldedig organisasjon i stedet. Venninnegjengen gir ekstra julegavepenger til en venninne av oss som er alenemor og sliter økonomisk. Jeg har lyst til å nyte resten av jula uten å få dårlig samvittighet hele tiden, er det lov tro? Anonymkode: aeae2...086 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #6 Skrevet 19. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei. Jeg gir fast hver måned til tre ulike veldedige organisasjoner, hele året rundt, og det får da være måte på hvor mye penger man skal gi vekk til gudoghvermann, føler jeg. Anonymkode: 70e3b...174 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jg har ikke spesielt god råd selv, men jeg kjøper inn ting som jeg sender med hjelpesendinger til barnehjem, fattige og vanskeligstilte i Øst-Europa. Jeg gir aldri til fattige nordmenn. Anonymkode: 30a4f...bf5 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har fire veldedige organisasjoner vi gir til (ble bl.a. nylig redd barna-faddere) fast. Det er så mye giveri i barnehage og skole i desember, med innsamlinger og "omvendt julekalender" der barna mine (altså jeg) gir til en eller annen organisasjon i stedet for å få. Vi får ikke julegave på jobb, men ledelsen gir noen hundre tusen til en veldedig organisasjon i stedet. Venninnegjengen gir ekstra julegavepenger til en venninne av oss som er alenemor og sliter økonomisk. Jeg har lyst til å nyte resten av jula uten å få dårlig samvittighet hele tiden, er det lov tro? Anonymkode: aeae2...086 Dere bidrar jo masse, selv om det ikke er en julepresang. Det er mer enn jeg gjør, i år er første gang jeg gir til noe annet enn Tv-aksjonen på NRK. Syns dere er flinke. Anonymkode: f11ed...d74 2
Tiriltunge Skrevet 20. desember 2017 #7 Skrevet 20. desember 2017 På 19.12.2017 den 10.52, AnonymBruker skrev: Nei. Jeg gir fast hver måned til tre ulike veldedige organisasjoner, hele året rundt, og det får da være måte på hvor mye penger man skal gi vekk til gudoghvermann, føler jeg. Anonymkode: 70e3b...174 Det samme gjelder meg. Har også fast trekk til tre organisasjoner hver måned, og gir ikke ekstra i jula.
Meadow Skrevet 20. desember 2017 #8 Skrevet 20. desember 2017 Jeg har lagt julegave under "ensomt juletre" før, men har ikke rukket i år dessverre før fristen har gått ut. Men har "gledet en som gruer seg til jul" ved å sende sms.
Arkana Skrevet 20. desember 2017 #9 Skrevet 20. desember 2017 Ja, vi gjør det hvert år. Et hotell i nærheten har et stort juletre hvor man kan legge julegaver under og så gis det til en organisasjon som gir gaver til de som ikke har så mye. Barnehagen til barna våre samler også inn gaver og tar barna med til hotellet for å legge gaver under treet.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 20. desember 2017 #10 Skrevet 20. desember 2017 På 19.12.2017 den 10.53, AnonymBruker skrev: Jg har ikke spesielt god råd selv, men jeg kjøper inn ting som jeg sender med hjelpesendinger til barnehjem, fattige og vanskeligstilte i Øst-Europa. Jeg gir aldri til fattige nordmenn. Anonymkode: 30a4f...bf5 Hvordan vet du at det ikke går rett i søpla?
Gjest Catalina Culès Skrevet 20. desember 2017 #11 Skrevet 20. desember 2017 Ja, til den lokale dyrebeskyttelsen.
Eneri Skrevet 20. desember 2017 #12 Skrevet 20. desember 2017 En lokal organisasjon som jobber bare akkurat rundt jul, har nå for fjerde året samlet inn gaver/mat/penger til folk som trenger litt ekstra hjelp i jula. De har satt opp et juletre på kjøpesenteret, med lapper der det står for eksempel "gutt 14 år, ønske; genser" osv. Jeg har de tre foregående årene plukket ut 3 slike lapper med kjønn og alder som matcher mine tre barn, og så har vi funnet gaver og bidratt med. De har i tillegg hatt handlevogner i butikkene man kan legge julemat i. I år har de kuttet handlevognene, og bedt om penger/gavekort på matbutikker så mottakerne kan handle selv det de trenger og liker. Så i år har jeg kun gitt penger, rakk ikke å velge ut gavelapper siden innsamlingen nå er avsluttet og jeg har vært en del på jobbreise. Det er et kjempefint lokalt initiativ, og har vakt stor oppslutning. Enkelt og intensivt og info på facebook. Det har gjort det lett for folk å bidra; noen som eier skog har tilbudt et antall gratis juletrær og sekker med ved. Mange fine bidrag, og mange familier som får hjelp. Viktig å hjelpe de som har lite, når man selv lett kan avse noen hundrelapper. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #13 Skrevet 22. desember 2017 Ikke i år, i år har vi valgt å hjelpe en venn og en slektning som sliter. De to (kjenner ikke hverandre) har av ulike årsaker slitt økonomisk og fortjener en god jul til seg og sin familie. Pengegaven ble diskutert på forhånd så det ikke skulle være noen forpliktelser osv, og gitt i god tid til forberedelser. Men vi har pleid å gi til bymisjonen og hjelp oss å hjelpe. Anonymkode: 5159b...80a 3
Cata Skrevet 22. desember 2017 #14 Skrevet 22. desember 2017 Niks, men jeg sendte litt ekstra penger til mine SOS barnebybarn. Pengene vil etterhvert gå til utdannelse eller bolig når de blir store nok.
Brunhilde Skrevet 23. desember 2017 #15 Skrevet 23. desember 2017 Jeg legger alltid en gave eller to eller tre under juletreet på et av de største hotellene i byen, i tillegg kjøper jeg litt ekstra matvarer de gangene det står en kurv i butikken man kan legge litt varer. Det gjør jeg i grunnen hver gang det står en slik kurv der.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #16 Skrevet 23. desember 2017 Nei. Jeg betaler skatt. Anonymkode: a4b2f...e44
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #17 Skrevet 23. desember 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei. Jeg betaler skatt. Anonymkode: a4b2f...e44 Grusomme gabriel sin? Anonymkode: 19c3b...f50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå