Gå til innhold

1 Apple-ID 2 telefoner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gammel iPhone 4 som jeg tenkte min nevø kunne få til jul. Han er 9 år og trenger en telefon pga visse ting, og da tenkte jeg at en brukt telefon var et greit sted å starte. 

Men, i dag så konfigurerte jeg telefonen. Satte så i et nytt SIM-kort. Og alt fungerte helt fint. Kom så på at han trenger jo en Apple-ID for å laste ned apper. Jeg får ikke laget en ID til han siden jeg har skrevet hans fødselsår og han da er for ung (får ikle endret på det av en eller annen grunn), men kom så til å tenke på at han burde jo uansett ikke ha en egen ID. Han kan vel uansett ikke ha derfor man må vel legge inn visakort selv om han bare skal ha gratisapper?

Moren hans skal få seg iPhone også snart og må jo lage en Apple-ID selv når den tid kommer. Kan man legge inn hennes på hans telefon også slik at han bare kan laste ned med hennes tillatelse hvor hun skriver inn passord? Eller kan man bare bruke en Apple-ID på en telefon?

Anonymkode: 8fc9c...ff5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha samme apple ID på flere telefoner (og iPad), men alt av iMessage og FaceTime vil da komme på begge telefonene. Man kan disable iMessage og FaceTime på den ene telefonen, men alt av lagring i skyen osv vil også være felles. Det er upraktisk, men mulig. 

Skrevet

Hvordan gjør man det da når så mange barn har egen telefon for å gjøre det minst mulig kronglete? 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan gjør man det da når så mange barn har egen telefon for å gjøre det minst mulig kronglete? 

Jeg gjetter at man skriver en annen alder, eller har en konto som foreldrene styrer som ikke er foreldrenes egne konto.

Skrevet

Ok så om jeg konfigurer telefonen igjen, legger inn et annet fødselsår så kan jeg skape en egen ID til han, men om det trengs så kan moren legge inn sitt visakort på hans konto også. 

For slik jeg forstår det så m man legge inn visa for å laste ned apper selv om de er gratis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...