CharlotteLH Skrevet 19. desember 2017 #1 Del Skrevet 19. desember 2017 Må bare skrive et innlegg ang norsk kylling. For dette er noe ingen snakker om, og jeg er sjokkert over av at det norske folk ikke har tatt opp dette temaet. Jeg har gjort mye research på dette temaet. Kyllingfilet i Norge. Fordi det ALLTID lukter råttent når jeg åpner opp pakkene, uansett leverandør. Det norske folk blir fortalt at dette er HELT normalt. Kyllingen "skal lukte vondt". Dette "pga gasser" i vakuumpakket kylling. Men lukten skal visstnok forsvinne etter noen minutter. Jeg har en mann som spiser 1kg kylling om dagen, og har laget uendelig mye kylling i uka de siste månedene. Og jeg kan vitne om at INGEN pakker av alle (hundretalls?) pakkene jeg har kjøpt har sluttet å lukte etter å hatt åpnet pakken i noen minutter. Jeg har til og med vasket kyllingen til ingen nytte. Så tenker en, bare stek kyllingen og lukta forsvinner. Dette stemmer IKKE. Uansett om jeg steker kyllingen i ovnen, eller i panna, så lukter kyllingen ikke godt etterpå. Når det er sagt, så er det vanskelig å lukte at kyllingen er dårlig når den er nystekt (spesielt dersom kyllingen er laget med saus, type gryte, og/eller marinert da lukta blir enda mer maskert). MEN, om du putter kyllingen i en tett boks (etter avkjølt selvfølgelig) i kjøleskap, og så åpner boksen x antall timer senere, så lukter det råttent. All kylling lukter slik, og det kan jeg vitne om, fordi jeg steker mye kylling på en gang slik at han kan spise kylling dagen etter uten at jeg må steke kylling hver dag. Noe forteller meg at det er (store) ugler i mosen når det kommer til kyllingproduksjon i Norge. Men det norske folk har blitt fortalt at alt er ok, kylling skal lukte, så de tenker ikke noe over det. Bare søk på nettet, ingenting kommer opp av folk som sier at norsk kylling er dårlig kvalitet. Og når spørsmål om hvorfor kylling lukter, så svarer folk som i dette forumet at "sånn skal det bare være". NEI sier jeg, sånn skal det IKKE være. Jeg har bodd i USA med min amerikanske mann i flere år, og der lukter det ALDRI av kyllingen. Om en søker på engelsk så ser en med en gang at eksperter sier at dersom kylling lukter, så er den dårlig. Ikke spis står det. Men her i Norge, ikke noe problem. WHAT? En annen ting, jo nærmere utløpsdato, jo verre lukt. Aldri kjøp kylling 3 dager før den utløper. Da er den enda dårligere. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1156219-norsk-kylling-er-d%C3%A5rlig-kvalitet-og-ikke-bra-%C3%A5%C2%A0spise/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertefisk Skrevet 19. desember 2017 #2 Del Skrevet 19. desember 2017 Siden du har gjort mye research på temaet - hva er grunnen til at det ikke lukter av kyllingfilet kjøpt i usa? 5 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1156219-norsk-kylling-er-d%C3%A5rlig-kvalitet-og-ikke-bra-%C3%A5%C2%A0spise/#findComment-20842133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #3 Del Skrevet 19. desember 2017 Har jeg aldri opplevd at kyllingen lukter vondt etter åpning. Den lukter som regel ingenting. Ofte jeg kjøper kylling som går ut på dato å. Anonymkode: 8641b...e31 7 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1156219-norsk-kylling-er-d%C3%A5rlig-kvalitet-og-ikke-bra-%C3%A5%C2%A0spise/#findComment-20842137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 19. desember 2017 #4 Del Skrevet 19. desember 2017 Kylling er ikke mat lenger, uansett hvor den kommer fra. I USA er kyllingen så full av medisiner og kjemikalier at det minner mer om industriavfall enn kjøtt. I England har 60-70 % av alle kylling i alle de store matkjedene risiko for alvorlige tarmbakterier. Kyllingoppdrett verden over er en inhuman samlebåndsproduksjon som ligner på tungindustrien, ikke på matproduksjon for mennesker. Etter at jeg sluttet helt å spise kylling har jeg virkelig fått øynene opp for hvor dårlig mat det er. Lenge etter at jeg sluttet tok jeg en smakebit av en kyllingrett, det var helt generisk supermarked-kylling, og det smakte virkelig ikke kjøtt. Man merker det ikke ved stadig kyllinginntakt, da virker kyllingkjøttet normalt. Men etter en lang periode uten kylling fikk jeg sjokk over både smak og konsistens. Jeg er ingen kylling når det kommer til hva slags mat jeg spiser, men det moderne samfunnets industriproduksjon av kylling"kjøtt" sier jeg nei takk til. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1156219-norsk-kylling-er-d%C3%A5rlig-kvalitet-og-ikke-bra-%C3%A5%C2%A0spise/#findComment-20842150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
CharlotteLH Skrevet 19. desember 2017 Forfatter #5 Del Skrevet 19. desember 2017 I USA pakker de ikke kylling i vakuum for one, men i tynn plast. De har ikke lang utløpsdato og må spises ganske med en gang (typ 1 uke før de utgår). De har veldig strenge krav til kontroller i USA og lar ikke ting bli sendt til butikkene uten at alt er kvalitetssikret. Et bedre spørsmål er vel egentlig "Hvorfor lukter det dårlig av kyllingfilet kjøpt i Norge"? For det er helt normalt at kylling filet ikke skal lukte. Det er et spørsmål jeg ikke har funnet svar på enda. Men mye tyder på at at det er selvfølgelig pakkingen av kyllingen (og gassene) og den lange holdbarhetsdatoen her i Norge. For jeg har ingen tvil på at selve kyllingen er bra, det er heller produksjonen. Kan også hende kyllingen ikke er satt i kjøler med det samme og/eller i transport. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1156219-norsk-kylling-er-d%C3%A5rlig-kvalitet-og-ikke-bra-%C3%A5%C2%A0spise/#findComment-20842162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
CharlotteLH Skrevet 19. desember 2017 Forfatter #6 Del Skrevet 19. desember 2017 9 minutter siden, AnonymBruker said: Har jeg aldri opplevd at kyllingen lukter vondt etter åpning. Den lukter som regel ingenting. Ofte jeg kjøper kylling som går ut på dato å. Anonymkode: 8641b...e31 Takk for informasjon. Da er jeg veldig interessert i hvilket merke kyllingfilet du kjøper, og hvor i landet du bor. Jeg bor på Østlandet (Tønsberg) og har kjøpt alt fra Solvinge og Prior. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1156219-norsk-kylling-er-d%C3%A5rlig-kvalitet-og-ikke-bra-%C3%A5%C2%A0spise/#findComment-20842172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
CharlotteLH Skrevet 19. desember 2017 Forfatter #7 Del Skrevet 19. desember 2017 14 minutter siden, Hypnosee said: Siden du har gjort mye research på temaet - hva er grunnen til at det ikke lukter av kyllingfilet kjøpt i usa? I USA pakker de ikke kylling i vakuum for one, men i tynn plast. De har ikke lang utløpsdato og må spises ganske med en gang (typ 1 uke før de utgår). De har veldig strenge krav til kontroller i USA og lar ikke ting bli sendt til butikkene uten at alt er kvalitetssikret. Et bedre spørsmål er vel egentlig "Hvorfor lukter det dårlig av kyllingfilet kjøpt i Norge"? For det er helt normalt at kylling filet ikke skal lukte. Det er et spørsmål jeg ikke har funnet svar på enda. Men mye tyder på at at det er selvfølgelig pakkingen av kyllingen (og gassene) og den lange holdbarhetsdatoen her i Norge. For jeg har ingen tvil på at selve kyllingen er bra, det er heller produksjonen. Kan også hende kyllingen ikke er satt i kjøler med det samme og/eller i transport. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1156219-norsk-kylling-er-d%C3%A5rlig-kvalitet-og-ikke-bra-%C3%A5%C2%A0spise/#findComment-20842182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
CharlotteLH Skrevet 19. desember 2017 Forfatter #8 Del Skrevet 19. desember 2017 9 minutter siden, Overrasket said: Kylling er ikke mat lenger, uansett hvor den kommer fra. I USA er kyllingen så full av medisiner og kjemikalier at det minner mer om industriavfall enn kjøtt. I England har 60-70 % av alle kylling i alle de store matkjedene risiko for alvorlige tarmbakterier. Kyllingoppdrett verden over er en inhuman samlebåndsproduksjon som ligner på tungindustrien, ikke på matproduksjon for mennesker. Etter at jeg sluttet helt å spise kylling har jeg virkelig fått øynene opp for hvor dårlig mat det er. Lenge etter at jeg sluttet tok jeg en smakebit av en kyllingrett, det var helt generisk supermarked-kylling, og det smakte virkelig ikke kjøtt. Man merker det ikke ved stadig kyllinginntakt, da virker kyllingkjøttet normalt. Men etter en lang periode uten kylling fikk jeg sjokk over både smak og konsistens. Jeg er ingen kylling når det kommer til hva slags mat jeg spiser, men det moderne samfunnets industriproduksjon av kylling"kjøtt" sier jeg nei takk til. Jeg er enig i at mye (mesteparten) av kjøtt fra USA har mye antibiotika og kjemikalier en ikke burde spise. Dette kjøttet kjøper ikke vi. Vi kjøper kjøtt som er produsert uten dette, og helst organic/grass fed. Interessant det du sier om at det ikke smakte kjøtt. Det er ofte slik det blir når en spiser noe hele tiden, en blir blind til hvordan noe egentlig smaker. Nå spiser ikke jeg mye kylling selv, men kyllingen her i Norge smaker hvertfall ikke "riktig". Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1156219-norsk-kylling-er-d%C3%A5rlig-kvalitet-og-ikke-bra-%C3%A5%C2%A0spise/#findComment-20842210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #9 Del Skrevet 19. desember 2017 4 minutter siden, CharlotteLH skrev: Takk for informasjon. Da er jeg veldig interessert i hvilket merke kyllingfilet du kjøper, og hvor i landet du bor. Jeg bor på Østlandet (Tønsberg) og har kjøpt alt fra Solvinge og Prior. Problemet er jo at du kjøper kjip billigkylling som har levd under dårlige forhold, ikke rart kvaliteten er lav. Kjøp økologisk kylling fra f.eks. Holte eller Coop, eller i det minste Stangekylling - mye bedre med hensyn til både dyrevelferd og kvalitet. Anonymkode: aa9cb...c0b 6 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1156219-norsk-kylling-er-d%C3%A5rlig-kvalitet-og-ikke-bra-%C3%A5%C2%A0spise/#findComment-20842221 Del på andre sider Flere delingsvalg…
CharlotteLH Skrevet 19. desember 2017 Forfatter #10 Del Skrevet 19. desember 2017 8 minutter siden, AnonymBruker said: Problemet er jo at du kjøper kjip billigkylling som har levd under dårlige forhold, ikke rart kvaliteten er lav. Kjøp økologisk kylling fra f.eks. Holte eller Coop, eller i det minste Stangekylling - mye bedre med hensyn til både dyrevelferd og kvalitet. Anonymkode: aa9cb...c0b Jeg syns ikke kyllingen er billig i det hele tatt. Kjempe dyrt å kjøpe kylling fra både Prior og Solvinge, da spesielt Solvinge. Når det er sagt så er det ikke mulig for meg å kjøpe økologisk kylling her i Norge når det koster over 300kr kiloen (og når mannen min spiser 1kg kylling om dagen). Poenget med innlegget mitt er at kyllingen de fleste i Norge spiser faktisk er Prior og Solvinge, og om du søker på nettet, så står det at kylling skal lukte(???). Men da sier jeg at det skal den ikke, økologisk eller ikke. Jeg er enig i at økologisk kylling ofte har bedre dyrevelferd og ikke minst kvalitet og smak, men igjen, den andre kyllingen skal så absolutt ikke lukte råttent likevel. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1156219-norsk-kylling-er-d%C3%A5rlig-kvalitet-og-ikke-bra-%C3%A5%C2%A0spise/#findComment-20842258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 19. desember 2017 #11 Del Skrevet 19. desember 2017 19 minutter siden, CharlotteLH said: Jeg er enig i at mye (mesteparten) av kjøtt fra USA har mye antibiotika og kjemikalier en ikke burde spise. Dette kjøttet kjøper ikke vi. Vi kjøper kjøtt som er produsert uten dette, og helst organic/grass fed. Interessant det du sier om at det ikke smakte kjøtt. Det er ofte slik det blir når en spiser noe hele tiden, en blir blind til hvordan noe egentlig smaker. Nå spiser ikke jeg mye kylling selv, men kyllingen her i Norge smaker hvertfall ikke "riktig". Kylling smaker grusomt! Det blir også tydelig dersom man har en kyllinggryte man lager ofte, og erstatter kyllingen med grønnsaker. Jeg liker f.eks. en tradisjonell kyllinggryte fra Ungarn. Da jeg sluttet å spise kylling var jeg lei meg for at jeg kom til å savne den matretten, så jeg gjorde et forsøk på å lage den helt som vanlig men med grønnsaker. Det smakte faktisk bedre, fordi den fordervede kyllingsmaken ikke ødelegger en ellers nydelig gryte. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1156219-norsk-kylling-er-d%C3%A5rlig-kvalitet-og-ikke-bra-%C3%A5%C2%A0spise/#findComment-20842295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 19. desember 2017 #12 Del Skrevet 19. desember 2017 11 minutter siden, CharlotteLH skrev: Jeg syns ikke kyllingen er billig i det hele tatt. Kjempe dyrt å kjøpe kylling fra både Prior og Solvinge, da spesielt Solvinge. Når det er sagt så er det ikke mulig for meg å kjøpe økologisk kylling her i Norge når det koster over 300kr kiloen (og når mannen min spiser 1kg kylling om dagen). Poenget med innlegget mitt er at kyllingen de fleste i Norge spiser faktisk er Prior og Solvinge, og om du søker på nettet, så står det at kylling skal lukte(???). Men da sier jeg at det skal den ikke, økologisk eller ikke. Jeg er enig i at økologisk kylling ofte har bedre dyrevelferd og ikke minst kvalitet og smak, men igjen, den andre kyllingen skal så absolutt ikke lukte råttent likevel. Og her har du jo hele problemstillingen i et nøtteskall. Norske forbrukere er ikke villig til å betale for kvalitet og når kylling helst skal ha lavere kilospris enn brød, så får man som fortjent. Både dyrevelferd og kvalitet blir mildt sagt dårlig. Og hva jeg mener om å spise en kilo kyllingfilet om dagen tror jeg ikke at jeg skal utdype så veldig... 16 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1156219-norsk-kylling-er-d%C3%A5rlig-kvalitet-og-ikke-bra-%C3%A5%C2%A0spise/#findComment-20842336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #13 Del Skrevet 19. desember 2017 Syns ikke kyllingen her lukter ille jeg. Anonymkode: 0c618...209 3 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1156219-norsk-kylling-er-d%C3%A5rlig-kvalitet-og-ikke-bra-%C3%A5%C2%A0spise/#findComment-20842347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #14 Del Skrevet 19. desember 2017 Jeg har ikke samme erfaring. All kjøtt som er vakuumpakket lukter promp når man åpner den opp. Selv pålegg. Det er pga gassen de bruker. Det går over, det er ihvertfall min erfaring. Hvis du kjøper frossen kylling så lukter ikke den sånn, for den er ikke vakuumpakket. Anonymkode: 3be77...865 5 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1156219-norsk-kylling-er-d%C3%A5rlig-kvalitet-og-ikke-bra-%C3%A5%C2%A0spise/#findComment-20842404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 19. desember 2017 #15 Del Skrevet 19. desember 2017 1 time siden, CharlotteLH skrev: Må bare skrive et innlegg ang norsk kylling. For dette er noe ingen snakker om, og jeg er sjokkert over av at det norske folk ikke har tatt opp dette temaet. Jeg har gjort mye research på dette temaet. Kyllingfilet i Norge. Fordi det ALLTID lukter råttent når jeg åpner opp pakkene, uansett leverandør. Det norske folk blir fortalt at dette er HELT normalt. Kyllingen "skal lukte vondt". Dette "pga gasser" i vakuumpakket kylling. Men lukten skal visstnok forsvinne etter noen minutter. Jeg har en mann som spiser 1kg kylling om dagen, og har laget uendelig mye kylling i uka de siste månedene. Og jeg kan vitne om at INGEN pakker av alle (hundretalls?) pakkene jeg har kjøpt har sluttet å lukte etter å hatt åpnet pakken i noen minutter. Jeg har til og med vasket kyllingen til ingen nytte. Så tenker en, bare stek kyllingen og lukta forsvinner. Dette stemmer IKKE. Uansett om jeg steker kyllingen i ovnen, eller i panna, så lukter kyllingen ikke godt etterpå. Når det er sagt, så er det vanskelig å lukte at kyllingen er dårlig når den er nystekt (spesielt dersom kyllingen er laget med saus, type gryte, og/eller marinert da lukta blir enda mer maskert). MEN, om du putter kyllingen i en tett boks (etter avkjølt selvfølgelig) i kjøleskap, og så åpner boksen x antall timer senere, så lukter det råttent. All kylling lukter slik, og det kan jeg vitne om, fordi jeg steker mye kylling på en gang slik at han kan spise kylling dagen etter uten at jeg må steke kylling hver dag. Noe forteller meg at det er (store) ugler i mosen når det kommer til kyllingproduksjon i Norge. Men det norske folk har blitt fortalt at alt er ok, kylling skal lukte, så de tenker ikke noe over det. Bare søk på nettet, ingenting kommer opp av folk som sier at norsk kylling er dårlig kvalitet. Og når spørsmål om hvorfor kylling lukter, så svarer folk som i dette forumet at "sånn skal det bare være". NEI sier jeg, sånn skal det IKKE være. Jeg har bodd i USA med min amerikanske mann i flere år, og der lukter det ALDRI av kyllingen. Om en søker på engelsk så ser en med en gang at eksperter sier at dersom kylling lukter, så er den dårlig. Ikke spis står det. Men her i Norge, ikke noe problem. WHAT? En annen ting, jo nærmere utløpsdato, jo verre lukt. Aldri kjøp kylling 3 dager før den utløper. Da er den enda dårligere. Hvis det er så fryktelig dårlig kvalitet, hvorfor spiser mannen din en kilo kylling om dagen? Det er enormt mye og helt unødvendig. Jeg kjøper aldri kylling som ikke er økologisk, det er ikke så dyrt om man kjøper en hel kylling om gangen, ikke bare fileter. Og om det er litt dyrere enn billig kylling som får liggesår og brekker bena fordi de vokser for fort, ja, så kjøper jeg ikke kylling så ofte. På samme måte som jeg ikke har råd til å spise pinnekjøtt året rundt. 9 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1156219-norsk-kylling-er-d%C3%A5rlig-kvalitet-og-ikke-bra-%C3%A5%C2%A0spise/#findComment-20842626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #16 Del Skrevet 19. desember 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke samme erfaring. All kjøtt som er vakuumpakket lukter promp når man åpner den opp. Selv pålegg. Det er pga gassen de bruker. Det går over, det er ihvertfall min erfaring. Hvis du kjøper frossen kylling så lukter ikke den sånn, for den er ikke vakuumpakket. Anonymkode: 3be77...865 Jeg støtter dette. Det hender jeg kjøper en 4pk med fersk kyllingfilet, men bare bruker to av de der og da så jeg fryser ned de andre to. Disse lukter ikke fis lengre da siden de får luftet seg. Det er heller ikke bare kylling, men andre produkter også som storfekjøttdeig, svinekjøttdeig, ferdigstekte kyllingvinger, kyllinglår, påleggsskinke osv som lukter. De fleste ting som er pakket i sånne solide plastbunner med et gjennomsiktig plastlag på toppen, der det er luft inne i pakken, lukter slik. Det du får gjøre er å åpne den kjapt, holde pusten, springe ut av rommet og komme tilbake noen minutter senere når fiselukten har gitt seg. Hvis du allerede har luktet på den med en gang den ble åpnet, og lukter igjen senere for å ta en ny vurdering, så har du allerede mistet appetitten på den og vil ikke endre mening. Dette med å pakke mat i oksygenfri atmosfære tror jeg er noe vi gjøre mer av i Norge enn andre steder i verden. Om jeg ikke tar feil så var det faktisk Norge som begynte med det. Det er for at maten skal holde den opprinnelige kjøttfargen og ikke bli grå i overflaten. Av og til ser man en pakke i butikken som er punktert og at denne er flekere i fargen. Ofte kan den være "trygg" å spise (det har man ingen garanti for), men overflaten oksiderer og blir grå. I andre land ville de kanskje heller funnet på å tilsette kjemikalier eller fargestoff i selve maten istedenfor å fjerne oksygenet fra luften som er årsaken. Anonymkode: 4ea6d...544 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1156219-norsk-kylling-er-d%C3%A5rlig-kvalitet-og-ikke-bra-%C3%A5%C2%A0spise/#findComment-20842694 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #17 Del Skrevet 19. desember 2017 2 timer siden, CharlotteLH skrev: Takk for informasjon. Da er jeg veldig interessert i hvilket merke kyllingfilet du kjøper, og hvor i landet du bor. Jeg bor på Østlandet (Tønsberg) og har kjøpt alt fra Solvinge og Prior. 2 timer siden, CharlotteLH skrev: Jeg er enig i at mye (mesteparten) av kjøtt fra USA har mye antibiotika og kjemikalier en ikke burde spise. Dette kjøttet kjøper ikke vi. Vi kjøper kjøtt som er produsert uten dette, og helst organic/grass fed. Interessant det du sier om at det ikke smakte kjøtt. Det er ofte slik det blir når en spiser noe hele tiden, en blir blind til hvordan noe egentlig smaker. Nå spiser ikke jeg mye kylling selv, men kyllingen her i Norge smaker hvertfall ikke "riktig". Forstår jeg deg riktig nå? Er det sånn at i USA kjøper du økologisk, "grass fed" kjøtt, mens her i landet kjøper du billig industrikylling, og så klager du på at den siste ikke holder samme kvaliteten som det du kjøper i USA? Vil du ha kvalitetskylling så betal for kvalitetskylling. (Og om dere reduserer forbruket til normale mengder tipper jeg dere fint har råd til det.) Anonymkode: 21b0f...e9a 5 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1156219-norsk-kylling-er-d%C3%A5rlig-kvalitet-og-ikke-bra-%C3%A5%C2%A0spise/#findComment-20842775 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 19. desember 2017 #18 Del Skrevet 19. desember 2017 Å spise SÅ MYE kylling hver dag er jo ikke sunt uansett! 1 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1156219-norsk-kylling-er-d%C3%A5rlig-kvalitet-og-ikke-bra-%C3%A5%C2%A0spise/#findComment-20842786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #19 Del Skrevet 19. desember 2017 Vi spiser omtrent en kylling annahver uke, kjøper kun hel kylling fra Holte eller fra venner som driver med frittgående høns, og styrer unna torturerte fugler fulle av antibiotika og soyabasert kraftfôr. Konvensjonell kylling smaker dritt og er sykt helseskadelig, så det spiser vi ikke. 1 kg kyllingfilet om dagen er noe av det kvalmeste jeg har hørt. Mannen din er med andre ord egenhendig ansvarlig for å drepe over 600 kyllinger i året?! Jeg er en veldig engasjert kjøttspiser, og slakter gjerne selv, men det er helt drøyt. >:( Anonymkode: 18345...d11 4 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1156219-norsk-kylling-er-d%C3%A5rlig-kvalitet-og-ikke-bra-%C3%A5%C2%A0spise/#findComment-20842838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #20 Del Skrevet 19. desember 2017 Slapp av ts. Venn deg til det som nordmenn flest. Om nordmenn blir fortalt at kjøtt som lukter promp er heeelt normalt og et kvalitetstegn så er de dumme nok til å tro på det. 😄 Anonymkode: 7fa30...071 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/1156219-norsk-kylling-er-d%C3%A5rlig-kvalitet-og-ikke-bra-%C3%A5%C2%A0spise/#findComment-20842937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå