Olava Skrevet 19. desember 2017 #1 Skrevet 19. desember 2017 Nå var det min tur å bli forkjølet denne vinteren. Også rett før jul Har til og med fått sånt forkjølelsessår i munnen (såkalt after). Såret er i startsfasen nå, så svir ikke ennå, men nå gruer jeg meg faktisk litt til julemiddagen.. det tar jo gjerne en uke for slike sår å gå over, og på det stadiet vet jeg at det vil svi kjempemasse.. Såret får jeg nok gjort lite med. Men vil gjerne bli kvitt selve forkjølelsen så fort som mulig, eller ihvertfall lindre den så mye som mulig. Så har er det noen smarte engler her som har tips til meg?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #2 Skrevet 19. desember 2017 Det er ingenting som kurerer forkjølelse. Den eneste som gjør dette, er tiden. Behandler du forkjølelsen, tar det 14 dager. Gjør du ikke noe med den, tar det 2 uker. Anonymkode: 4d4fb...d09
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #3 Skrevet 19. desember 2017 Mye søvn. Det kan lindre halssmerter om du kjøper solvivo eller zyx sugetabletter på apoteket. Drikk te med honning og sitron. Det tar nødvendigvis ikke 2 uker. Jeg pleier å bli kvitt forkjølelse på 1 uke - 10 dager. Anonymkode: 0ce76...a35
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #4 Skrevet 19. desember 2017 Det er ikke noe man kan gjøre for å behandle selve forkjølelsen. Det meste som finnes er for å lindre symptomene. Kjøp inn nesespray, og fenumax, for å forhindre tett nese. Jeg føler meg alltid mye bedre om jeg får puste ordentlig. Halsdrops for å lindre vond hals. Slimløsende om du hoster slim eller har slim i halsen, og tabletter/mikstur mot tørrhoste om du sliter med det. Ellers kan du passe på å drikke mye, og få godt med søvn, for å føle deg bedre. Anonymkode: d3235...770
Olava Skrevet 19. desember 2017 Forfatter #5 Skrevet 19. desember 2017 Takk for råd Får gå til innkjøp av nesespray og halstabletter. Og kanskje honning og sitron om jeg ikke har mer her hjemme. Syns søvn er vanskelig under forkjølelse, men skal hvertfall prøve å holde meg i senga så mye som mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå