Gå til innhold

Trekke seg fra jobben etter intervjuet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp! Var på intervju for en jobb i barnehage på fredag, og fikk et positivt inntrykk av arbeidsplassen. Før intervjuet var ferdig fikk jeg høre at jeg var den eneste kandidaten til denne stillingen som ble kalt inn på intervju. Etter å ha vurdert litt i helgen, ønsker jeg ikke denne stillingen likevel, selv om jeg var positiv til dette under intervjuet.

Mitt spørsmål er kan jeg trekke meg? Og hvordan gjør jeg det? Skal jeg ringe eller sende mail? Bør jeg vente til jeg eventuelt blir tilbydd stillingen eller bør jeg ta kontakt med en gang ??

Anonymkode: 68ee6...1b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ikkr allerede har fått tilbud om jobb så ville jeg bare ventet. Du har ikke forplikta deg til noe som helst enda. :-) når jonbtilbudet evt kommer sier du rett og slett bare, takk, men nei takk... Eller at du sier, takk for sist og takk for jonbtilbudet, men omstendighetene mine har endre seg litt og det passer dessverre ikke likevel

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger hjelp! Var på intervju for en jobb i barnehage på fredag, og fikk et positivt inntrykk av arbeidsplassen. Før intervjuet var ferdig fikk jeg høre at jeg var den eneste kandidaten til denne stillingen som ble kalt inn på intervju. Etter å ha vurdert litt i helgen, ønsker jeg ikke denne stillingen likevel, selv om jeg var positiv til dette under intervjuet.

Mitt spørsmål er kan jeg trekke meg? Og hvordan gjør jeg det? Skal jeg ringe eller sende mail? Bør jeg vente til jeg eventuelt blir tilbydd stillingen eller bør jeg ta kontakt med en gang ??

Anonymkode: 68ee6...1b7

Så lenge du ikke har underskrevet kontrakt, kan du trekke deg, ja. Hvis du er helt sikker på at du ikke vil ha stillingen, bør du gi beskjed så fort som mulig, mener jeg. enten telefon eller mail. De ansetter jo ikke folk uten at de har behov for det, så hvis du ikke er interessert, ønsker de nok å fortsette søket sitt så fort som mulig. Er du fortsatt litt usikker, så venter du. 

• Liker 2
Skrevet

Du MÅ ikke si fra med en gang at du ikke er interessert likevel, men du er grei om du gjør det. Og det kan komme deg til nytte, om du støter på noen av de samme menneskene i en annen situasjon senere i livet.

• Liker 3
Gjest Mattie16
Skrevet

Jeg var i samme situasjon en gang, var til intervju på sykehjem. Etter å ha funnet ut at det ble for lang reisevei for meg, så ringte jeg dagen etter og ga beskjed om at jeg ikke kunne ta jobben likevel- om de skulle gi den til meg. Hun som var leder ble veldig takknemlig for at jeg sa i fra, da kunne de se bort i fra meg og konsentrere seg om de gjenværende.

Skrevet

Jeg trakk meg en gang.Da ringte jeg bare sjefen noen dager etter intervjuet og sa jeg ville trekke søknaden.Han satt pris på å få beskjed om det,og jeg tenker du også gjør lurest i å ringe fremfor å vente.Da slipper arbeidsgiver å bruke mer tid på ditt kandidatur,og kan gå raskt videre med å vurdere andre kandidater.

• Liker 3
Skrevet

Det har skjedd hos oss. Også etter at vi har innstilt personen som nr. 1 (det har skjedd en gang). I kommunen hvor jeg jobber er det vanlig å gi 10 dagers betenkningstid for å takke ja eller nei til jobbtilbud. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...