AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #1 Skrevet 18. desember 2017 Jeg bor et svært trafikkert sted. Det er trikk her, et stort trafikkert kryss og mange små gater. SVÆRT mye biler og busser. Det er også svært mye folk i gatene, en del folk jeg ikke stoler helt på. Saken er at for 1,5 mnd siden fant vi en liten katt som vandret en meter fra trikkesporet. Hun hilste på alle menneskene som gikk forbi henne og hun var svært kontaktsøkende. Vi tok henne med oss hjem i redsel for at hun skulle bli påkjørt av eller at noen fulle/rusede folk skulle skade henne. Dagen etter fikk vi sjekket chippen hennes og vi fant eieren. Jeg gjorde han oppmerksom på at katten hans går rundt i veien og henger regelrett på trikkestoppet. Jeg fortalte han at det er uansvarlig å slippe katten løs der og at jeg var bekymret, men han bare fnyste av meg. Det var ikke annet å gjøre enn å levere katten tilbake da. For en uke siden hang det et ark på lokalbutikken med bilde av katten og spørsmål om hvem som eide den. Ifølge de som jobber der går katten inn i butikken hele tiden og henger i veien utenfor butikken. De var svært bekymret. Jeg ga de nr til eieren og de skulle ringe og gi beskjed til han... Nå nettopp så min samboer katten vandre på fortauet igjen 1 meter fra trikken. Det er forferdelig Det ligger iblant fugler i trikkesporet og jeg er livredd for å se den lille pusen ligge der drept en dag...Hva kan vi gjøre i en slik situasjon, der eieren nekter å høre på fornuft? Kidnappe katten? (Det er jo ulovlig) Anonymkode: 0db4a...d8e 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #2 Skrevet 18. desember 2017 Levere katten til dyrebeskyttelsen og fortelle historien der? Anonymkode: 7dfd9...cf1 7
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #3 Skrevet 18. desember 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Levere katten til dyrebeskyttelsen og fortelle historien der? Anonymkode: 7dfd9...cf1 Jeg har vært i kontakt med DB (fikk sjekket chip der.) Tror jeg skal kontakte de igjen! Anonymkode: 0db4a...d8e 6
Gjest justcurious Skrevet 20. desember 2017 #4 Skrevet 20. desember 2017 Ja, gjør det! oppdater oss gjerne
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #5 Skrevet 20. desember 2017 Jeg lurer på hvilket alternativ TS ser for seg for katten? Jeg tror er ville bli en svært ulykkelig katt hvis den skulle stenges inne hele tiden. Anonymkode: 1ee48...29e
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #6 Skrevet 20. desember 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på hvilket alternativ TS ser for seg for katten? Jeg tror er ville bli en svært ulykkelig katt hvis den skulle stenges inne hele tiden. Anonymkode: 1ee48...29e Hvorfor må det være det ene eller det andre? Her er et alternativ å omplassere katten til et sted hvor det er tryggere for den å gå ut. Anonymkode: 62b51...c5c 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #7 Skrevet 20. desember 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må det være det ene eller det andre? Her er et alternativ å omplassere katten til et sted hvor det er tryggere for den å gå ut. Anonymkode: 62b51...c5c Jeg ventet det forslaget, som er helt klart det beste. Hvis det ikke var at det også er for mange på landet, så det er ikke bare å finne et hjem til en katt utenfor byene. Sjekk med FOD og andre som driver med omplassering av katter. I tillegg har vi de som i forbindelse med ferier andre ganger det ikke passer å ha katt lenger, bare kjører katten til "et sted der det er fint å være katt" og dumper den der. Anonymkode: 1ee48...29e 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #8 Skrevet 20. desember 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ventet det forslaget, som er helt klart det beste. Hvis det ikke var at det også er for mange på landet, så det er ikke bare å finne et hjem til en katt utenfor byene. Sjekk med FOD og andre som driver med omplassering av katter. I tillegg har vi de som i forbindelse med ferier andre ganger det ikke passer å ha katt lenger, bare kjører katten til "et sted der det er fint å være katt" og dumper den der. Anonymkode: 1ee48...29e Det fins mange rævva katteeiere, helt klart. Men om man absolutt skal ha katt i byen så får man fra starten av venne den til å være innekatt med all aktivisering som kreves. Men dette er noe man kan diskutere i en evighet, det hjelper desverre ikke den katten som rissikerer å ligge under en buss en dag. Håper bare den klarer seg Anonymkode: 62b51...c5c 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #9 Skrevet 20. desember 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det fins mange rævva katteeiere, helt klart. Men om man absolutt skal ha katt i byen så får man fra starten av venne den til å være innekatt med all aktivisering som kreves. Men dette er noe man kan diskutere i en evighet, det hjelper desverre ikke den katten som rissikerer å ligge under en buss en dag. Håper bare den klarer seg Anonymkode: 62b51...c5c Jeg håper og tror at den katten har instinktene i orden for å leve i et bymiljø. Hadde den ikke hatt det så hadde den vært død forlenge siden. For meg så er innekatt byremishandling. Kan du ikke tilby katten eller et annet dyr bedre levevilkår så er bedre å avstå fra dyrehold. Det er bare egoisme ha dyr på den måten. Anonymkode: 1ee48...29e 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #10 Skrevet 20. desember 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper og tror at den katten har instinktene i orden for å leve i et bymiljø. Hadde den ikke hatt det så hadde den vært død forlenge siden. For meg så er innekatt byremishandling. Kan du ikke tilby katten eller et annet dyr bedre levevilkår så er bedre å avstå fra dyrehold. Det er bare egoisme ha dyr på den måten. Anonymkode: 1ee48...29e Det med innekatt vs utekatt er en diskusjon man aldri vil bli ferdig med, å det er flere riktige måter å ha katt på. Men dette er derimot ikke en av dem Anonymkode: 62b51...c5c 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #11 Skrevet 20. desember 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg håper og tror at den katten har instinktene i orden for å leve i et bymiljø. Hadde den ikke hatt det så hadde den vært død forlenge siden. For meg så er innekatt byremishandling. Kan du ikke tilby katten eller et annet dyr bedre levevilkår så er bedre å avstå fra dyrehold. Det er bare egoisme ha dyr på den måten. Anonymkode: 1ee48...29e Ingen katt har instinkter for å overleve i et bymiljø. Instinkter formes over tusener av år, vi har ikke hatt biler og trikker lenge nok til at kattens instinkter skal bli formet av det. En katt kan derimot lære seg å passe seg for trafikken, men her jeg bor er det trafikk på_alle_kanter + en ganske stillegående trikk kort vei fra der katten henger. Jeg har selv omplasseringskatter inne. De går altså ikke ut alene. De er svært harmoniske og glade. Det er ikke egoisme, det handler om å beskytte dyrene sine. Lufting får de, men under trygge rammer. TS Anonymkode: 0db4a...d8e 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #12 Skrevet 20. desember 2017 Mail er sendt dyrebeskyttelsen i mitt område. Jeg må ha det juridiske på plass hvis jeg skal overta katten, jeg tror det er ulovlig å "kidnappe" katten. Eieren til katten har telefonnummeret mitt og navnet mitt siden jeg ringte han da vi fant katten, så tror ikke det vil bli vanskelig å skjønne hvem som tok pus. Planen blir å omplassere pusen til noen ordentlige folk som tar katten sin sikkerhet på alvor. Anonymkode: 0db4a...d8e 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #13 Skrevet 20. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mail er sendt dyrebeskyttelsen i mitt område. Jeg må ha det juridiske på plass hvis jeg skal overta katten, jeg tror det er ulovlig å "kidnappe" katten. Eieren til katten har telefonnummeret mitt og navnet mitt siden jeg ringte han da vi fant katten, så tror ikke det vil bli vanskelig å skjønne hvem som tok pus. Planen blir å omplassere pusen til noen ordentlige folk som tar katten sin sikkerhet på alvor. Anonymkode: 0db4a...d8e Fra TS! Anonymkode: 0db4a...d8e
lillesky Skrevet 23. desember 2017 #14 Skrevet 23. desember 2017 Tråden er ryddet for innlegg med oppfordring på brudd av norsk lov, samt svar til dette. /lillesky (mod)
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #15 Skrevet 23. desember 2017 Det er LOV å ta mishandlet katt! Anonymkode: 37061...dd7
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2017 #16 Skrevet 23. desember 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er LOV å ta mishandlet katt! Anonymkode: 37061...dd7 Nei man har ikke LOV til å ta loven i egne hender. Anonymkode: 62b51...c5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå