Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #1 Del Skrevet 2. februar 2005 Hvor mye tjener en psykolog gjennomsnittlig i året (som har tatt profesjonsstudie, og som da kan erklære seg selv som psykolog)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 2. februar 2005 #2 Del Skrevet 2. februar 2005 Det er veldig varierende. Det kommer helt an på om du f.eks. jobber med barn, innen arbeids-/organisasjonspsykologi osv. Generelt ligger begynner lønnen på i overkant av 300 000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2005 #3 Del Skrevet 2. februar 2005 Jeg jobber i Oslo-området i PPT, og tjener 325.000. Har jobbet i 1,5 år. husk at det er andre ting enn selve lønna som teller, bl.a om du får dekket nødvendige kurs og veiledning til spesialisering (kan bi veldig dyrt å betale selv!). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_ANders_* Skrevet 26. november 2008 #4 Del Skrevet 26. november 2008 Jeg jobber i Oslo-området i PPT, og tjener 325.000. Har jobbet i 1,5 år. husk at det er andre ting enn selve lønna som teller, bl.a om du får dekket nødvendige kurs og veiledning til spesialisering (kan bi veldig dyrt å betale selv!). Nå, i 2008 starter Psykologer rundt 400 000 i lønn, i Staten noe høyere og har en lønnstopp før overtid på i overkant av 600 000. Privatpraktiserende ligger rundt 1000 000 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 26. november 2008 #5 Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Ifølge jobbfeber så er begynnerlønna på 360 000. Edit: Var visst en gammel tråd dette.. Endret 26. november 2008 av venus_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 26. november 2008 #6 Del Skrevet 26. november 2008 Nå, i 2008 starter Psykologer rundt 400 000 i lønn, i Staten noe høyere og har en lønnstopp før overtid på i overkant av 600 000. Privatpraktiserende ligger rundt 1000 000 Det stemmer desverre ikke nei. Det er ikke fastsatt begynnerlønn for psykologer, og en begynnerlønn ligger som regel mellom noe i overkant av 300 000 og opp i mot 400 000, skjelden i øvnre sjiktet. Det er nok ikke mye forskjell fra 2005. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Hans_* Skrevet 2. desember 2008 #7 Del Skrevet 2. desember 2008 Det stemmer desverre ikke nei. Det er ikke fastsatt begynnerlønn for psykologer, og en begynnerlønn ligger som regel mellom noe i overkant av 300 000 og opp i mot 400 000, skjelden i øvnre sjiktet. Det er nok ikke mye forskjell fra 2005. Da kan jeg glede dere med at Sykehuset Telemark betaler 404 000 i lønn for nyutdannede psykologer. Vi har flere stillinger ledige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunni Skrevet 15. januar 2009 #8 Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg forstår ikke no, de tjener vel høyere enn det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #9 Del Skrevet 15. januar 2009 Hvorfor mener du begynnerlønna til psykologer er høyere enn det som er nevnt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Anders_* Skrevet 30. juli 2009 #10 Del Skrevet 30. juli 2009 Hvorfor mener du begynnerlønna til psykologer er høyere enn det som er nevnt? Skal oppdatere dette med aktuelle beløp, begynnerlønn skal før overtid nå være i overkant av 400 000 på samtlige sykehus, mer i staten og kommunene. Psykologspesialister lønnes generelt rundt 600 000 før tillegg. Spesialister i privat praksis ligger rundt 800-1100'. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Craig Skrevet 27. oktober 2009 #11 Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg er student selv, men en kompis av meg som ble ferdigutdannet i mai og fikk begynnerlønn på 455.000 kroner når han fik jobb. Tar man spesialistutdanning ved siden av jobben, hopper man kraftig opp. Så det at psykologer tjener 300 tusen kroner, vet jeg ikke hvor enkelte har fra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2009 #12 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg er student selv, men en kompis av meg som ble ferdigutdannet i mai og fikk begynnerlønn på 455.000 kroner når han fik jobb. Tar man spesialistutdanning ved siden av jobben, hopper man kraftig opp. Så det at psykologer tjener 300 tusen kroner, vet jeg ikke hvor enkelte har fra... Tror det er veldig avhengig av hvor i landet man jobber. I Oslo er det nok ikke gjengs å ha 455 000 i begynnerlønn. I Nord-Norge vil det kanskje være det. Bor selv i innlandet, og her har ingen psykologer i den offentlige psykiatrien så mye i begynnerlønn - men noen få kan nok få det etterhvert, uten å være ferdig spesialist. Det er mange psykologer som har mellom 350 000 og 400 000 i begynnerlønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stud.psychol. Skrevet 11. januar 2010 #13 Del Skrevet 11. januar 2010 Norsk psykologforening sin nettside i forbindelse med lønnsforhandlingene 2009: Etter årets oppgjør ligger minstelønn for nyutdannede psykologer de aller fleste steder godt over 400.000. Reell lønn ligger til dels betydelig over dette nivået. Svært mange steder er det få som har så lite som laveste lovlige lønn. Der det er avtalt laveste lovlige lønn for spesialister er den mange steder på god vei til 600.000. For eksempel har Lovisenberg sykehus i Oslo sentrum minstelønn for spesialister på 571.000 og på Ahus er laveste lønnede spesialist på 555.000. Helse Førde har minstelønn før tillegg på 590.000, mens Blefjell har laveste lønn på 561.000 før individuelle tillegg. Ved Helgeland er minstelønn for spesialister og seniorspesialister på 565.000 og 585.000, mens ingen er lønnet lavere enn henholdsvis 579.000 og 599.000. Kilde: http://www.psykologforeningen.no/pf/Loenn-...akene-er-ferdig - Psykologstudent 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_grete_* Skrevet 12. januar 2010 #14 Del Skrevet 12. januar 2010 Norsk psykologforening sin nettside i forbindelse med lønnsforhandlingene 2009: Etter årets oppgjør ligger minstelønn for nyutdannede psykologer de aller fleste steder godt over 400.000. Reell lønn ligger til dels betydelig over dette nivået. Svært mange steder er det få som har så lite som laveste lovlige lønn. Der det er avtalt laveste lovlige lønn for spesialister er den mange steder på god vei til 600.000. For eksempel har Lovisenberg sykehus i Oslo sentrum minstelønn for spesialister på 571.000 og på Ahus er laveste lønnede spesialist på 555.000. Helse Førde har minstelønn før tillegg på 590.000, mens Blefjell har laveste lønn på 561.000 før individuelle tillegg. Ved Helgeland er minstelønn for spesialister og seniorspesialister på 565.000 og 585.000, mens ingen er lønnet lavere enn henholdsvis 579.000 og 599.000. Kilde: http://www.psykologforeningen.no/pf/Loenn-...akene-er-ferdig - Psykologstudent Og det er forutsatt en 8-16 jobb, husk at de fleste det er naturlig å sammenligne seg med (leger og senere overleger) har til dels lavere grunnlønn, men tjener en del på overtidsbetaling. Selv jobber jeg offentlig, med en kveld i uka i privatpraksis. Tjener 460 000 på ordinært 8-15.30 jobb, fra 16-20 ser jeg pasienter i privatpraksis 1 dag i uka og tjener 200 000 på det. Jeg har jobbet i 2 år etter studiet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_milla_* Skrevet 12. januar 2010 #15 Del Skrevet 12. januar 2010 Og det er forutsatt en 8-16 jobb, husk at de fleste det er naturlig å sammenligne seg med (leger og senere overleger) har til dels lavere grunnlønn, men tjener en del på overtidsbetaling. Selv jobber jeg offentlig, med en kveld i uka i privatpraksis. Tjener 460 000 på ordinært 8-15.30 jobb, fra 16-20 ser jeg pasienter i privatpraksis 1 dag i uka og tjener 200 000 på det. Jeg har jobbet i 2 år etter studiet. [/quote Er det lett å få jobb rett etter profesjonsstudiet ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Hanna_* Skrevet 12. januar 2010 #16 Del Skrevet 12. januar 2010 Skal oppdatere dette med aktuelle beløp, begynnerlønn skal før overtid nå være i overkant av 400 000 på samtlige sykehus, mer i staten og kommunene. Psykologspesialister lønnes generelt rundt 600 000 før tillegg. Spesialister i privat praksis ligger rundt 800-1100'. Hvilke statlige psykologjobber snakker du om som ikke er på sykehusene? Sykehusene er jo en kjempestor arbeidsplass for psykologer (så vidt jeg vet er alle DPSene en del av et sykehus), så jeg lurer på hvor utbredt statlig jobbing som ikke er tilknyttet sykehus er. Uansett, jeg jobber i Oslo og her er startlønn på 400 000 etter de siste forhandlingene. Her jeg jobber går man opp 15-20 000 etter to år i spesialisering. Så vidt jeg vet tilbyr Helse Fonna (sør-vestlandet) og Helse Finnmark høyest lønn til nyutdannede psykologer. Husker ikke nøyaktig hva de tjener der, men jeg har en venninne fra studiet som antakeligvis tjener 20 000 mer enn meg. Om man som nyutdannet får 455 000, som noen nevner, har man forhandlet seg fram til en spesielt god avtale, og det er ikke noe man kan regne med. Ellers er det vanlig å få betalt spesialisering nå, hvertfall i det offentlige, og jeg vill aldri tatt en jobb uten å få dekket disse kursene og veiledning, selv om lønna skulle være noe bedre. Etter endt spesialisering, har jeg hørt en tommelfingerregel om at man kan regne med rundt 100 000 i lønnsøkning, mulig noe mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Hanna_* Skrevet 12. januar 2010 #17 Del Skrevet 12. januar 2010 [/quote Er det lett å få jobb rett etter profesjonsstudiet ?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stud.psychol. Skrevet 18. januar 2010 #18 Del Skrevet 18. januar 2010 Og det er forutsatt en 8-16 jobb, husk at de fleste det er naturlig å sammenligne seg med (leger og senere overleger) har til dels lavere grunnlønn, men tjener en del på overtidsbetaling. Selv jobber jeg offentlig, med en kveld i uka i privatpraksis. Tjener 460 000 på ordinært 8-15.30 jobb, fra 16-20 ser jeg pasienter i privatpraksis 1 dag i uka og tjener 200 000 på det. Jeg har jobbet i 2 år etter studiet. Hei! Gjør det noe om jeg kommer med noen oppfølgingsspørsmål til innlegget ditt? Du sier du har privatpraksis én dag i uka, og at du tjener 200 000 på det. Kan jeg spørre hvordan du gikk frem for å få til dette, og hvor du har praksisen din? Leier du kontor, har det der du jobber til vanlig, har det hjemme, eller..? Hvor mange pasienter har du til enhver tid, hvor mye tar du for timen, og hvor mange minutter vil da én time utgjøre? Håper du tar et par minutter til å svare Hilsen psykologstudent i Bergen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_grete_* Skrevet 19. januar 2010 #19 Del Skrevet 19. januar 2010 Hei! Gjør det noe om jeg kommer med noen oppfølgingsspørsmål til innlegget ditt? Du sier du har privatpraksis én dag i uka, og at du tjener 200 000 på det. Kan jeg spørre hvordan du gikk frem for å få til dette, og hvor du har praksisen din? Leier du kontor, har det der du jobber til vanlig, har det hjemme, eller..? Hvor mange pasienter har du til enhver tid, hvor mye tar du for timen, og hvor mange minutter vil da én time utgjøre? Håper du tar et par minutter til å svare Hilsen psykologstudent i Bergen Såklart har jeg et par minutter. Har 4-5 pasienter på 4 timer så de ligger mellom 30 og 60 minutter i konsultasjonstid avhengig av type problematikk og hvor langt i forløpet vi har kommet. Noen er egenhenviste, noen via fastlege og en god del gjennom arbeidsgiver. Ligger mellom 4-5000 i omsetning per kveld. Leier kontor med journalsystem osv, c.a 2000/måned så det får man trekke fra. ellers en god arbeidsform om man liker å jobbe litt ekstra og få litt større variasjon i arbeidshverdagen. Viktig å ikke gjøre det bare for pengene, da blir du fort sliten. et tips til: ikke nevn for arbeidsgiver hvor mye du tjener ekstra, du må rapportere at du jobber ekstra, men ikke hvor mye penger, ikke lurt i lønnsforhandlinger;-) Det er lett å få jobb rett etter studiet, jeg bor i en universitetsby og fikk tilbud om 3 av 5 jobber etter studiet. Men det kan nok variere rundt i landet om eksakt hvor lett du får 'drømmejobben'. Enig med en annen her om at spesialisering må sees på som kompensasjon også fordi den koster arbeidsgiver mellom 50 og 100 i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2010 #20 Del Skrevet 19. januar 2010 Hvilke statlige psykologjobber snakker du om som ikke er på sykehusene? Sykehusene er jo en kjempestor arbeidsplass for psykologer (så vidt jeg vet er alle DPSene en del av et sykehus), så jeg lurer på hvor utbredt statlig jobbing som ikke er tilknyttet sykehus er. Uansett, jeg jobber i Oslo og her er startlønn på 400 000 etter de siste forhandlingene. Her jeg jobber går man opp 15-20 000 etter to år i spesialisering. Så vidt jeg vet tilbyr Helse Fonna (sør-vestlandet) og Helse Finnmark høyest lønn til nyutdannede psykologer. Husker ikke nøyaktig hva de tjener der, men jeg har en venninne fra studiet som antakeligvis tjener 20 000 mer enn meg. Om man som nyutdannet får 455 000, som noen nevner, har man forhandlet seg fram til en spesielt god avtale, og det er ikke noe man kan regne med. Ellers er det vanlig å få betalt spesialisering nå, hvertfall i det offentlige, og jeg vill aldri tatt en jobb uten å få dekket disse kursene og veiledning, selv om lønna skulle være noe bedre. Etter endt spesialisering, har jeg hørt en tommelfingerregel om at man kan regne med rundt 100 000 i lønnsøkning, mulig noe mer. Andre store statlige arbeidsplasser for psykologer er NAV, Bufetat, forsvaret og departementer/direktorater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå