Bærta Skrevet 18. desember 2017 #1 Skrevet 18. desember 2017 Trenger sårt råd.....Kanskje tenker jeg for mye...ikke vet jeg... Jeg bekymrer meg veldig for barnet mitt....kanskje uten grunn? Barnet er 10 år og trives godt på skolen, sier at h*n har mange venner, men når det gjelder fridtiden verken kontakter h*n noen og det er ingen som kontakter h*n.. Jeg prøver og oppmunter til å be noen på besøk eller å dra på besøk, men blir sjelden at h*n gjør det...Sier h*n er redd for at det skal bli kjedelig. Hva ville dere gjort? bør jeg pushe på mer? Vil ikke pushe på slik at h*n skal føle at noe er galt med h*n heller. Sitat
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #2 Skrevet 18. desember 2017 umulig vite. Anonymkode: 84c94...f80
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #4 Skrevet 18. desember 2017 Så lenge han har det fint på skolen og ellers er fornøyd så tror jeg ikke at jeg hadde mast så mye mer om det. Men ville dobbeltsjekket med skolen at det stemmer at han faktisk har mange venner, og at han ikke er offer for utestengelse. Har han ikke en bestevenn heller? Anonymkode: e33b1...2f3
Bærta Skrevet 18. desember 2017 Forfatter #5 Skrevet 18. desember 2017 (endret) Problemet er at h*n kjeder seg hjemme og vil finne på noe, men når jeg foreslår og ringe noen av klassevennene som jeg vet h*n er sammen med på skolen så vet h*n ikke hvem h*n skal ringe..for h*n er redd det skal bli kjedelig sier h*n. låser seg helt, blir irritabel og sint..Vet ikke om det er for h*n ikke klarer å bestemme seg eller hva det er. Klarer ikke å sette ord på det når jeg spør heller. H*n har en bestevenn, men h*n er mer utadvent og kontakter og de andre i gjengen( de er 5stk som holder sammen på skolen inkl mitt barn) så hender jo selfølgelig at h*n er opptatt. Endret 18. desember 2017 av Bærta
Bærta Skrevet 19. desember 2017 Forfatter #6 Skrevet 19. desember 2017 Det som jeg ser er jo at i den gjengen på 5, så er jo de andre 4 med hverandre hjem, men mitt barn blir aldri spurt, og spør vel ikke selv heller🙁
Gjest GoldenLioness Skrevet 19. desember 2017 #7 Skrevet 19. desember 2017 7 timer siden, Bærta skrev: Problemet er at h*n kjeder seg hjemme og vil finne på noe, men når jeg foreslår og ringe noen av klassevennene som jeg vet h*n er sammen med på skolen så vet h*n ikke hvem h*n skal ringe..for h*n er redd det skal bli kjedelig sier h*n. låser seg helt, blir irritabel og sint..Vet ikke om det er for h*n ikke klarer å bestemme seg eller hva det er. Klarer ikke å sette ord på det når jeg spør heller. H*n har en bestevenn, men h*n er mer utadvent og kontakter og de andre i gjengen( de er 5stk som holder sammen på skolen inkl mitt barn) så hender jo selfølgelig at h*n er opptatt. Hva pleier de å gjøre sammen da? Liker han gaming? Det pleier gutter å synes er gøy å gjøre sammen. Det åpner opp for mer besøk og så trenger han ikke å bekymre se for at de kjeder seg. Disk opp med pizza så blir det garantert suksess. Med det vil de nok begynne å prate om mye mer og vil kunne finne på mer ting sammen på fritiden.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #8 Skrevet 19. desember 2017 Heisann. Har en som høres litt lik ut. Her har vi valgt å «pushe» han. Han kan kommentere at ingen ringer på til han osv men da velger vi å fokusere på at det ikke er så nøye hvem som tar kontakt så lenge de treffes. Han er stort sett alltid veldig fornøyd når han har vært med kompisene og det har blitt lettere å få han ut. Han er også mindre utadvendt enn mange av de andre som lager seg avtaler osv allerede på skolen. Merker det veldig godt på både humøret og selvtilliten hans når han er med mange på fritiden vs de periodene hvor han er mye hjemme. Vi setter derfor foten ned på hjemmebane i forhold til skjermtid. Tror mange barn blir sittende så mye med skjerm at dagene går uten at de kjenner på å kjede seg og kjenne det store sosiale behovet. Du kan jo sikkert prøve å arrangere et pizzatreff el men jeg tror ikke det utgjør noe særlig forskjell med mindre han følger opp selv i etterkant. Du forteller han er redd det blir kjedelig. Kan det være han sier det pga at han er redd for å ikke få innpass? Hvis de 4 andre er mer sammen kan det vel hende han føler seg litt på utsiden? Min kjenner fort på det hvis de er i en litt større gruppe. Anonymkode: 3dfcd...1ce
Fluttershy Skrevet 19. desember 2017 #9 Skrevet 19. desember 2017 Ønsker hun og være mer sosial da? Jeg tenker at det er det avgjørende. Hvis hun ønsker det, så ville jeg pushet litt, gjerne funnet på noe gøy hun kunne invitere til noen ganger, Om hun derimot ikke ønsker å være mer sosial hadde jeg latt henne få styre det selv, så lenge hun har gode venner på skolen. Dem er jo sosiale der også. (Gjerne snakk med lærer, som noen over her sier, for og finne ut hvordan skolen faktisk er sosialt.) Jeg har ei på 10 år som ikke orker å være noe sørlig sosial etter skolen. Hun vil av og til, men hun er så sliten etter en skoledag, at det er ikke ofte det blir noe av. Jeg tilrettelegger så hun skal ha mulighet, men jeg maser ikke på henne. Selv om det hender av og til at jeg spør om hun vil invitere "den og den", da det oftere er lettere for henne å si ja til enn å tenke ut selv hvem hun skal invitere. (Det er også ett tips som går ann og forsøke. Her er det litt problemer med valg, så det gjør det mye mer uoverkommelig for henne å måtte velge selv.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå