Gå til innhold

Hva er din verste opplevelse med svigers-jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man er i et etablert forhold, så innebærer det at noen julaftener feires med svigers. Og det kan jo være både en berikelse og en belastning, alt ettersom. Litt for moro skyld lurer jeg på om noen har dårlige opplevelser med svigers-jul, hvor alt bare var "feil" i forhold til hvordan du selv liker det på julaften? 

Kan begynne med meg selv. Feiret jul hos eks-samboers foreldre et år. De var generelt slabbedask-aktige, og julaften var intet unntak. Svigermor tasset rundt i tøfler og drakk cola fra boks med sugerør. Svigerfar var kledd i dongeri og gikk barbeint i slippers. Det var lite julepynt i huset, ikke ryddet eller vasket, og et juletre var plassert innerst i en krok med kanskje sju pyntekuler tilsammen (ikke lys!). Ribba var av type First Price, overstekt, seig som en skosåle. Det var kokt for lite poteter, så jeg måtte spise meg mett på dvaske, blautkokte gulrøtter.

Under kaffien/gaveåpningen satte svigerfar på tv-en kjempehøyt og drakk seg full på billig sprit, sovnet snorkende i stresslessen med de nakne føttene sine på fotskammelen. Svigermor røyket rullings så hele stua var røyklagt. Da jeg begynte å hoste og eksen ga beskjed om at røyken gjorde det verre, ble hun pottesur resten av kvelden. Alt i alt, null julestemning og det var bare totalt kulturkræsj for min del. Forholdet med eksen tok ikke slutt pga det, men det å slippe flere slike svigers-juler var en bonus :P

Andre?

Anonymkode: 940c9...0e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...