AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #1 Del Skrevet 18. desember 2017 Det er så uhøflig å kommentere hva/hvor mye andre spiser syns jeg! Og jeg har litt issues med mat pga dette. Som f.eks en dag hadde jeg tatt en stor porsjon fra salatbaren i kantina, fordi jeg var sulten. Så sa kollegaen min: skal du virkelig spise SÅ mye? seriøst? Da snudde jeg, helte ut maten og stakk fingeren i halsen, og gråt hele dagen Vet at folk ikke er synske, men man kan tenke litt før man kommenterer andres matvaner. Det kan være sensitivt. Skjønner ikke vitsen heller, la nå folk spise hva de vil. Flere som har møtt sånne folk? Anonymkode: 3b210...00b 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vscare Skrevet 18. desember 2017 #2 Del Skrevet 18. desember 2017 Huff, ja, akkurat det der synes jeg er en uting Husker jeg var på en eller annen Spar-butikk og kjøpte meg salat fra salatbaren, så kom det et eldre ektepar gående forbi meg. Damen så ned på salatbegeret jeg holdt i hånden, lo, og sa, "Du skal bli mett ser jeg", mens mannen gliste bredt. Jeg skjønner jo at de ikke mente noe med det, og jeg tok meg ikke nær av det, bare smilte, men jeg tenkte at om de hadde sagt det til feil person så kunne det ha fått noen riktig uheldige konsekvenser. Å uoppfordret dele meninger om folks vaner, om det dreier seg om mat eller sminke eller trening eller hva det måtte være, synes jeg godt man kan la være. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #3 Del Skrevet 19. desember 2017 Syntes det er kjempe irriterende! Her ber venner meg om å spise mer, "eh er du mett allerede? " når jeg bare tar en pause i spisinga (må synke maten litt før jeg spiser mer) og da mister jeg helt lysten på mat fordi jeg prøver hardt å få den i meg så presser de meg enda mer. Og enda verre "du burde spise sånn og sånn mat i stedet", nei jeg spiser det jeg får ned og liker! Anonymkode: 5a42b...930 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 19. desember 2017 #4 Del Skrevet 19. desember 2017 Jeg hater det selv. Har hatt spiseforstyrrelser før, men er frisk nå. Syns bare det er utrolig frekt. Bruker å gi veldig kraftig beskjed om hva jeg synes om det hvis folk kommenterer hvor mye jeg spiser eller hva jeg spiser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GoldenLioness Skrevet 19. desember 2017 #5 Del Skrevet 19. desember 2017 Skjønner ikke hvorfor folk har behov for å i det hele tatt navne hva og hvor mye andre spiser. Man er ikke dum. En vet hvor og hvor mye en spiser. Trenger ikke å bli opplyst av en andrepart av en åpenbar opplysning om det som er på tallerkenen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #6 Del Skrevet 19. desember 2017 Jeg fatter ikke hva folk tenker med når de kommenterer slik. Jeg trener mye, og er i tillegg en som foretrekker færre store måltider framfor flere små (da er jeg bare konstant småsulten hele dagen). Og jeg får ofte kommentarer på hvor mye jeg da spiser i hvert måltid. Jeg er slank og veltrent, og ingen har noe med om jeg spiser 2 kyllingfileter når normen for kvinner tydeligvis skal være at man knapt spiser én. Samboeren min har også en litt lei tendens til å kommentere at jeg spiser så mye, og det plager meg veldig. Selv er han undervektig, men jeg driver ikke og kommenterer hvor lite han spiser av den grunn. Anonymkode: 83858...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #7 Del Skrevet 19. desember 2017 Er det (nesten, kanskje?) bare kvinner som får slike kommentarer slengt etter seg? "Herregud, så mye du spiser, da! Er du sikker på at du klarer det, da?" Eller kommentarer hvor et gisp/sjokkert uttrykk er inkludert. Hva feiler det folk? Bare ligg unna maten min, og la meg kose meg med den uten at du skal tilkalle alle andres oppmerksomhet i tillegg. Bare fordi jeg er en kvinne, så betyr det ikke at jeg kun lever på et salatblad, og ingenting annet. Anonymkode: ad9ec...9d5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #8 Del Skrevet 19. desember 2017 Folk er blitt så sykt sårbare og lettfornærmelige at det grenser til det komiske... Anonymkode: 4cbad...90c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #9 Del Skrevet 19. desember 2017 Jeg kan av og til kommentere eller diskutere folks matvaner. Ikke sånn rundt bordet og slikt, men heller mer på generelt grunnlag. Det er fordi jeg interesserer meg litt for mat og synes det er synd når folk foretrekker junkfood fremfor ordentlig mat, ødelegger mat med masse ketchup og slikt. Men ALDRI rundt matbordet, da synes jeg folk skal få nyte mat i fred. Mat dreier seg ikke bare om selve maten, men også atmosfæren man spiser den i, så den skal man ikke ødelegge. :-) Har også en type som hadde en tendens til å ta ketchup på alt jeg lagde som gjorde at jeg ble litt oppgitt så jeg til slutt tok jeg det opp. At jeg synes det var trist å stå på med masse god mat bare for at han skal dynke den i ketchup. Men ikke ved bordet, annet enn å fleipe litt. Når man tar opp tema om matvaner på forumet så er det veldig forskjellig hvor fornærmet folk blir. Av og til er folk enige, andre ganger blir det skikkelig dårlig stemning Bare se på denne tråden her f.eks: Noen vil kanskje mene jeg går over streken, vanligvis hadde jeg ikke involvert meg, men da hadde det nettopp vært noen heftige ketchupdiskusjoner i en annen forumtråd som gjorde at jeg var fyrt opp, kan man si. Anonymkode: 1d37b...99e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireflies Skrevet 19. desember 2017 #10 Del Skrevet 19. desember 2017 Det er en skikkelig uting altså og sykt provoserende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #11 Del Skrevet 19. desember 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Folk er blitt så sykt sårbare og lettfornærmelige at det grenser til det komiske... Anonymkode: 4cbad...90c My thought exactly... Anonymkode: 1e346...288 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #12 Del Skrevet 22. desember 2017 På 19.12.2017 den 21.49, AnonymBruker skrev: Folk er blitt så sykt sårbare og lettfornærmelige at det grenser til det komiske... Anonymkode: 4cbad...90c Så du syns det er greit at andre kritiserer maten din? Du har en fetish for det lissom eller? Jeg kan ikke noe for at jeg sliter med mat, når jeg har det kjipt så spyr jeg. Hvis noen kritiserer maten min så tenker jeg med en gang at de hinter til at jeg er feit. OG det er alltid menn som sier sånt, nesten aldri damer. Fordi menn eier ikke følelser eller empati tydeligvis. Anonymkode: 3b210...00b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #13 Del Skrevet 22. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så du syns det er greit at andre kritiserer maten din? Du har en fetish for det lissom eller? Jeg kan ikke noe for at jeg sliter med mat, når jeg har det kjipt så spyr jeg. Hvis noen kritiserer maten min så tenker jeg med en gang at de hinter til at jeg er feit. OG det er alltid menn som sier sånt, nesten aldri damer. Fordi menn eier ikke følelser eller empati tydeligvis. Anonymkode: 3b210...00b Sorry de FLESTE menn. Så jeg ikke krenker noen. Anonymkode: 3b210...00b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #14 Del Skrevet 22. desember 2017 Helt enig meg deg i at det er en uting, men det var da voldsomt til overreagering. Neste gang titter du bare dumt på vedkommende og sier, Ja, jeg er sulten i dag. Anonymkode: 32def...8cc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #15 Del Skrevet 22. desember 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du syns det er greit at andre kritiserer maten din? Du har en fetish for det lissom eller? Jeg kan ikke noe for at jeg sliter med mat, når jeg har det kjipt så spyr jeg. Hvis noen kritiserer maten min så tenker jeg med en gang at de hinter til at jeg er feit. OG det er alltid menn som sier sånt, nesten aldri damer. Fordi menn eier ikke følelser eller empati tydeligvis. Anonymkode: 3b210...00b Men fokuset ditt er på hvordan andre skal endre seg, ikke hvordan du skal håndtere noe som er et problem for deg. Anonymkode: b3bd6...90b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #16 Del Skrevet 22. desember 2017 Er veganer og får kommentarer hele tiden. Man blir lei Anonymkode: aa4c1...b73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herremann Skrevet 22. desember 2017 #17 Del Skrevet 22. desember 2017 folk bør bry seg om hverandres matvaner. folk bør bry seg om hverandre generelt. er så alt for mange som gir blaffen i kosthold, fysisk aktivitet osv og som faller utenfor grunnet sykdom. og gjett hvem som blir sittende med regninga? jo, oss som ikke får lov å påpeke andres matvaner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #18 Del Skrevet 22. desember 2017 Gi henne grei beskjed om å passe sitt eget matinntak Anonymkode: 3901f...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2017 #19 Del Skrevet 22. desember 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er veganer og får kommentarer hele tiden. Man blir lei Anonymkode: aa4c1...b73 Hvilke kommentarer får du? Jeg er nok en type som stiller spørsmål når jeg møter vegeterianere/veganere da jeg synes det er interresant og vurderer det selv. Hehe. Er dette også irriterende kommentarer, at en helst vil spise helt i fred eller er deg for deg velkomment? :-) Anonymkode: 8d843...13e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mittnavn Skrevet 22. desember 2017 #20 Del Skrevet 22. desember 2017 Det er så frekt! Har fått mange sånne kommentarer når jeg bodde i kollektiv og den tidligere venninnen jeg bodde med, til slutt ble jeg lei og sa de kunne passe på seg selv, så passer jeg på meg, og at det er dritirriterende at de skal legge seg opp i hva jeg spiser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå