Gå til innhold

kan man få tilbake samme sinnsstemning av å oppsøke et sted man hadde en spesiell følelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som å være deprimert, forelsket osv? Jeg var f.eks kraftig nedstemt da jeg gikk de 2 første årene på vgs. Dette er en liten by som jeg må kjøre gjennom en del og som jeg har slektninger i, så det blir til at jeg "må" innom. Jeg har masse gode minner fra dette stedet fra barndommen, men den tunge tiden på vgs har "skygget over" og nå ungår jeg å besøke stedet så mye jeg kan. 

Det er også steder jeg har bodd hvor jeg husker jeg var veldig forelsket. Er nå forelsket i en fra en by jeg ikke har vært i på nesten et år. Brukte så mye av tiden i byen på å føle at han var nær meg på en måte, men jeg var lei meg fordi det på en måte ikke passet for oss. Jeg må kanskje til denne byen om noen mnd, og er redd at følelsene skal blusse opp igjen for fullt...

Anonymkode: f2430...31b

Videoannonse
Annonse
Gjest NotNaomi
Skrevet

En kan få såkalte " flashback " av ting , steder osv. Men en utvikler seg i mellomtiden og får andre opplevelser og bagasje , så det trenger slett ikke bli sånn at steder vil prege deg nå ! At en kan få litt vemodsfølelse er vel mer sannsynlig. 

Skrevet

Ja for meg er sinnstemninger veldig knyttet til steder. Mange steder er «ødelagt» for meg, fordi jeg hadde dårlige opplevelser der. Det gjelder både byer men også mer konkrete bygninger. Steder jeg har hatt det bra er det godt å komme tilbake til.

Men nå er du litt forberedt på at du kan bli litt følsom på denne turen. Men den angsten du kjenner på ifm dette samsvarer ikke nødvendigvis med hvordan det vil bli for deg.

Anonymkode: 22063...bf7

• Liker 1
Gjest justcurious
Skrevet

Ja, det kan man vel. På samme måte som man kan bli glad eller trist av å høre på sanger man har spesielle minner til..

Skrevet

Nei, vil jeg si. Stedet har forandret seg. Du har forandret deg. Minner kan dukke opp, men de gamle følelsene, nei. 

Anonymkode: 10093...7c0

Skrevet
38 minutter siden, justcurious said:

Ja, det kan man vel. På samme måte som man kan bli glad eller trist av å høre på sanger man har spesielle minner til..

Og følelser som blusser sterkt opp av enkelte lukter :Nikke: 

Anonymkode: 8b3df...33a

• Liker 1
Gjest justcurious
Skrevet

Jeg blir ofte smådeppa når jeg kjører forbi der jeg gikk på skole og slet med depresjoner for mange år siden. Det er nok fordi jeg er der så sjelden også, at jeg bare har dårlige assosiasjoner til plassen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...