AnonymBruker Skrevet 19. desember 2017 #21 Skrevet 19. desember 2017 I den kommunen jeg jobber i tjener vi dårligere enn på sykehus. Hadde 80% stilling i år, todelt turnus med 8 års annisinitet og tjente 390 000,- Har 50 kr tillegg i helg og 55 kr tillegg på kveld (eller omvendt.) Anonymkode: d3129...d85
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #22 Skrevet 20. desember 2017 Du får 209 kr i timen uten tillegg. Tilleggene kommer på kveld/natt/helg/helligdag/forskjøvet vakt. vi starter med en grunnlønn på 385 000kr i 100% stilling på sykehus. På rema 1000 tjener du 420 000kr i mnd på å sitte i kassa. Jeg ville aldri valgt sykepleien om igjen og sier til alle som vurderer sykepleie at de må tenke seg GODT om. Det rr faktisk dårlig lønn. Tilleggene gjør det litt bedre, men til gjengjeld så må du jobbe ugunstige arbeidstider. Jeg personlig syns ikke det er verdt det å være borte fra barnet mitt og mannen min på feks julekvelden, selv om jeg får helligdagstillegg. Den julen, påskeaften, nyttårsaften får jeg aldri igjen... ja, jeg syns det er et så innmari viktig yrke. Det er til tider koselig, men også hardt. Hardt både fysisk og psykisk. Du gir veldig mye av deg selv som sykepleier, og du må alltid være tilstede. Av og til har man pasienter som setter pris på en, av og til så er kan pasientene være vanskelige, frekke, masete og faktisk motbydelige. Tenk deg godt om... Anonymkode: ab025...9af 2
Sensi Skrevet 20. desember 2017 #23 Skrevet 20. desember 2017 På 18.12.2017 den 22.47, AnonymBruker skrev: Jeg har videreutdanning og får spes.spl lønn selv om videreutdanningen min ikke er fryktelig relevant ift jobben. Fikk automatisk 10 års ansiennitet når jeg startet i tillegg til høyere grunnlønn pga rekrutteringsproblemer og skrikende behov i kommunen. Anonymkode: dcd8c...017 Viktig å forhandle om lønn!!
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #24 Skrevet 20. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får 209 kr i timen uten tillegg. Tilleggene kommer på kveld/natt/helg/helligdag/forskjøvet vakt. vi starter med en grunnlønn på 385 000kr i 100% stilling på sykehus. På rema 1000 tjener du 420 000kr i mnd på å sitte i kassa. Jeg ville aldri valgt sykepleien om igjen og sier til alle som vurderer sykepleie at de må tenke seg GODT om. Det rr faktisk dårlig lønn. Tilleggene gjør det litt bedre, men til gjengjeld så må du jobbe ugunstige arbeidstider. Jeg personlig syns ikke det er verdt det å være borte fra barnet mitt og mannen min på feks julekvelden, selv om jeg får helligdagstillegg. Den julen, påskeaften, nyttårsaften får jeg aldri igjen... ja, jeg syns det er et så innmari viktig yrke. Det er til tider koselig, men også hardt. Hardt både fysisk og psykisk. Du gir veldig mye av deg selv som sykepleier, og du må alltid være tilstede. Av og til har man pasienter som setter pris på en, av og til så er kan pasientene være vanskelige, frekke, masete og faktisk motbydelige. Tenk deg godt om... Anonymkode: ab025...9af «På Rema tjener du 420 000,- i måneden på å sitte i kassa»?! Jeg regner med du mener i året og kkke i måneden, men du bør nok virkelighetsorientere deg litt uansett. En vanlig kasseansatt hos Rema eller hvor som helst for den saks skyld tjener ikke 420 000,- i året ! I tillegg sammenligner du denne overdrevne årslønna, som må tilhøre en butikkansatt med utvidet ansvar og full ansiennitet, med en sykepleiers begynnerlønn ? Skal du ha et sammenligningsgrunnlag så må du jo sammenligne begge yrkesgruppenes begynnerlønn, ikke minimum for den ene og maks for den andre. Anonymkode: 8ef4e...77d 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #25 Skrevet 20. desember 2017 På 18.12.2017 den 22.39, AnonymBruker skrev: Startlønna er 387.300 her i kommunen for å være helt korrekt. Helgetillegg 50 kr timen, kveldstillegg 54 kr timen. På en kveld tjener jeg ca 200 kr etter skatt i tillegg. Syntes ikke dette er så mye, men er jo klart at det blir litt i løpet av en mnd. Julaften kveld er den aller værste vakten syntes jeg, har hittil sluppet unna men kjenner jeg blir på gråten av å tenke på at det kan være min tur neste år. Tar mye heller nyttårsaften kveld enn julaften. Trives godt når jeg er på jobb, men skulle gjerne hatt sammenhengende fri når "alle" andre har det. Anonymkode: 988a9...857 Jeg er student og har like mye i tillegg som deg. Du burde altså forhandle deg til en bedre lønn. Anonymkode: 3ce49...7e5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #26 Skrevet 20. desember 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får 209 kr i timen uten tillegg. Tilleggene kommer på kveld/natt/helg/helligdag/forskjøvet vakt. vi starter med en grunnlønn på 385 000kr i 100% stilling på sykehus. På rema 1000 tjener du 420 000kr i mnd på å sitte i kassa. Jeg ville aldri valgt sykepleien om igjen og sier til alle som vurderer sykepleie at de må tenke seg GODT om. Det rr faktisk dårlig lønn. Tilleggene gjør det litt bedre, men til gjengjeld så må du jobbe ugunstige arbeidstider. Jeg personlig syns ikke det er verdt det å være borte fra barnet mitt og mannen min på feks julekvelden, selv om jeg får helligdagstillegg. Den julen, påskeaften, nyttårsaften får jeg aldri igjen... ja, jeg syns det er et så innmari viktig yrke. Det er til tider koselig, men også hardt. Hardt både fysisk og psykisk. Du gir veldig mye av deg selv som sykepleier, og du må alltid være tilstede. Av og til har man pasienter som setter pris på en, av og til så er kan pasientene være vanskelige, frekke, masete og faktisk motbydelige. Tenk deg godt om... Anonymkode: ab025...9af Det stemmer absolutt ikke. I tillegg er det ikke sånn som mange tror at sykepleiere tjener dårligere enn mennesker med lik utdanning. Politi tjener dårligere enn sykepleiere og de er i tredelt turnus (mens for sykepleiere er det enklere å få todelt turnus) og jobber like mye på helligdager som sykepleiere. Radiografer har ganske lik lønn som sykepleiere og har også en bachelorgrad. Jeg lurer derfor på hvorfor det er sånn at folk tror at sykepleiere tjener spesielt dårlig i forhold til andre, for det er jo ikke slik. Anonymkode: 3ce49...7e5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2017 #27 Skrevet 20. desember 2017 Angående barn og turnus: Jeg er skikkelig misunnelig på mine venninner som jobber turnus. Da må faktisk mannen ta mer ansvar (skulle egentlig bare mangle). Man har fri på ukedager og kan da ta ut ett av barna fra barnehagen og gjøre noe fint sammen, bare dere to (bytte på om man har flere, selvsagt). Noen fridager kan du være helt alene (er du klar over hvor lenge siden det er, at jeg hadde en dag for meg selv til å f.eks shoppe??)? Greit, det er kjedelig å gå glipp av julaften. Men hadde gladelig byttet bort det, mot fri en hverdag i uken!! Anonymkode: 7034c...8b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå