Gå til innhold

Alternativt tilbehør til ribbe?

Lammelåret

Anbefalte innlegg

Rosenkål, surkål, svisker, poteter og gulrøtter, men noe så kjedelig da! Fins det ikke noe mer spennende å servere? 

Forslag? Alternativ til poteter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjemmelaget rødkål liker jeg til ribbe. Man kan lage mange vrier der, feks krydre med ting som stjerneanis eller kanelstang, bruke god epleråsaft (pluss til revne epler) eller bringebærsaft, eller presset klementin + revet skall, eller blande i revet rå rødbete.

Det er også fint å jobbe litt med sausen til ribbe, feks lage egen kraft (på oksehaler, feks), og tilsette feks litt ribbefett, dijonsennep og rognebærgelé eller ripsgelé.

Anonymkode: e14ef...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med hasselbackpoteter?

Eplegele/-syltetøy er også kjempegodt til svinekjøtt. Bruker du tyttebærsyltetøy? Du har ikke skrevet ned det, så jeg foreslår det også jeg. Kjempegodt. :) 

Anonymkode: 24831...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine forslag, men det er fortsatt typisk tilbehør, bare tilberedt litt annerledes.

Er det ikke noe annet som passer til, som kan muntre opp måltidet? Noe som ikke er poteter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt tilbehør til ribbe er poteter, saus, kålrabistappe, rødkål, surkål, svisker, stekte epler og stekt ananas, sylteagurk og tyttebærsyltetøy. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier og spise ris til ribbe:) med fløte saus eller bretagne saus fra toro med ekstra fløte. Ikke så glad i potet her.. har hatt hvitløks brød til også, var veldig godt:)

Anonymkode: ff83b...205

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...