AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #1 Skrevet 18. desember 2017 Fant i dag ut at søsteren min er virkelig kusina mi. Vår mamma var utro med onkel, og hun fødte henne som min søster. Både min mor og onkel er døde. Fant det i mammas dagbok som har ligget nedgravd på loftet. Har snakket med søsteren min, eller herregud kusine, og faktisk også søster, fy faen, og hun er i sjokk. Vi bor langt unna hverandre og måtte ta det på telefon. Pappa vet ikke, vi har ikke snakket med ham. Vi møtes til jul, men her sitter jeg, med et stort hva faen... Anonymkode: d1a54...bd7
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #2 Skrevet 18. desember 2017 Ehm, hvem sin onkel var hun utro med? Sin egen eller din? Anonymkode: 2cc1a...a70
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #3 Skrevet 18. desember 2017 Dere er jo halvsøstre, da. Men skjønner sjokket. Anonymkode: ea903...10f 10
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #4 Skrevet 18. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ehm, hvem sin onkel var hun utro med? Sin egen eller din? Anonymkode: 2cc1a...a70 Svogeren, naturligvis. Anonymkode: 20cc9...ca6
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #5 Skrevet 18. desember 2017 Så dette er årets juleføljetong. Vel, wow. Du er halvsøster og kusine med din søster, og det presenterer du som det største problemet? Incesten er ikke mer presserende? Eller Sr din søster er resultat av svært nært beslektet incest? Så lenge du er din fars datter så påvirker dette din søster mer enn deg og din far. Så la henne bestemme hva som sies når og til hvem. Anonymkode: bda79...7c3 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #6 Skrevet 18. desember 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Svogeren, naturligvis. Anonymkode: 20cc9...ca6 Nei, for at det skal bli ts sin kusine må moren ha hatt sex med sin egen bror. Dersom moren hadde sex med sin svoger og ts sin inngiftede onkel, så er strengt tatt ikke ts kusine med sin egen søster. Anonymkode: bda79...7c3 11
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #7 Skrevet 18. desember 2017 Mamma var utro med pappas bror.... vi er langt oppi 40 åra og en "sånne ting skjer ikke oss familie" så dette har vippet oss fullstendig av pinnen. Anonymkode: d1a54...bd7 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #8 Skrevet 18. desember 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så dette er årets juleføljetong. Vel, wow. Du er halvsøster og kusine med din søster, og det presenterer du som det største problemet? Incesten er ikke mer presserende? Eller Sr din søster er resultat av svært nært beslektet incest? Så lenge du er din fars datter så påvirker dette din søster mer enn deg og din far. Så la henne bestemme hva som sies når og til hvem. Anonymkode: bda79...7c3 Det er vel ikke incest når det var pappas bror, burde skrevet det i hovedinnlegget, men trodde ikke folk ville anta hun lå med egen bror Anonymkode: d1a54...bd7 38
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #9 Skrevet 18. desember 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ikke incest når det var pappas bror, burde skrevet det i hovedinnlegget, men trodde ikke folk ville anta hun lå med egen bror Anonymkode: d1a54...bd7 Detter kg, her antar vi alltid det verste. Anonymkode: d5914...26b 26
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #10 Skrevet 18. desember 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, for at det skal bli ts sin kusine må moren ha hatt sex med sin egen bror. Dersom moren hadde sex med sin svoger og ts sin inngiftede onkel, så er strengt tatt ikke ts kusine med sin egen søster. Anonymkode: bda79...7c3 Ikke så god på familiekonstellasjoner, kanskje? — TS, jeg har ikke så mange råd å komme med, men skjønner at dette var et sjokk. Man får ikke gjort så mye annet enn å ta tiden til hjelp for å bearbeide tanken.. lykke til! Anonymkode: bca52...9c7 13
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #11 Skrevet 18. desember 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, for at det skal bli ts sin kusine må moren ha hatt sex med sin egen bror. Dersom moren hadde sex med sin svoger og ts sin inngiftede onkel, så er strengt tatt ikke ts kusine med sin egen søster. Anonymkode: bda79...7c3 Come on. Svoger er ikke bare søsters mann, men også mannens bror. For øvrig; har du bare søskenbarn på mors side? Hva kaller du ungene til din fars søsken? Anonymkode: da194...b9a 19
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #12 Skrevet 18. desember 2017 Dere er halvsøstre, ikke kusiner. Hun er ikke barn av onkel og tante. Om hun skulle være kusinen din måtte hun vært født av din onkel og tante. Men hun er født av en annen mann og din mor, dvs halvsøsteren din Anonymkode: 7d20c...590 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #13 Skrevet 18. desember 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere er halvsøstre, ikke kusiner. Hun er ikke barn av onkel og tante. Om hun skulle være kusinen din måtte hun vært født av din onkel og tante. Men hun er født av en annen mann og din mor, dvs halvsøsteren din Anonymkode: 7d20c...590 Ikke enda en. Din fars bror, vil du ikke kalle ham onkel?? Og er ikke din onkels datter din kusine? (drit nå i tante) Anonymkode: 20cc9...ca6 21
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #14 Skrevet 18. desember 2017 Altså.. hun er datter av min mor, vår felles mor. Og han jeg kaller onkel, som er død, hans barn kaller jeg fetter og kusine, så da er vi halvt søstre og halvt kusiner. Sitter enda bare som en måpende fisk her. Anonymkode: d1a54...bd7
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #15 Skrevet 18. desember 2017 Vel vel, fortid er fortid. Får ikke gjort så mye med genetikken. Anonymkode: 85354...989 4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #16 Skrevet 18. desember 2017 Nå har du hvertfall lært at du ikke skal lese andres dagbøker. Anonymkode: 5ae84...aaa 6
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #17 Skrevet 18. desember 2017 Noen som vet hvordan dette eventuelt påvirker arv og sånn? Onkel etterlot seg et veldig vellykket firma som hans barn fikk, om søster har noe rett der ville der gjort hennes liv mye bedre. Anonymkode: d1a54...bd7
boblevann Skrevet 18. desember 2017 #18 Skrevet 18. desember 2017 Prøv å støtte din søster som faktisk har ''mistet'' sin pappa. Dette kan bli en enorm identitetskrise for henne, selv om hun er voksen. Du bør aboslutt ha fokus på at hun fortsatt er søsteren din, for det er hun jo. Dere har samme mor og er vokst opp sammen som søstre, så dette forandrer ikke den biten. Hun er søsteren din, ikke kusinen din, og det er det viktig at du presiserer for henne. Hvor vidt dette skal fortelles til din far synes jeg hun bør få styre om/når hun er klar. Dere bør også ta stilling til din fars tilstand, om han er gammel, skjør og litt forvirret - eller om han er en rasende sprek 65-åring. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet hvordan dette eventuelt påvirker arv og sånn? Onkel etterlot seg et veldig vellykket firma som hans barn fikk, om søster har noe rett der ville der gjort hennes liv mye bedre. Anonymkode: d1a54...bd7 Det kan hun ha - men er det virkelig verdt å ta kampen? Det kan fort stille henne på kant med søskenbarna deres (hennes halvsøsken). Vent nå litt og la dette synke inn før dere begynner på det. Er dere i det hele tatt sikker på at hun ikke er din fars barn? Hvis moren din lå med begge to samtidig kan det godt hende hun er det. Slapp litt av nå og tenk på dette. 6
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #19 Skrevet 18. desember 2017 Hun er altså din halvsøster. Og på mange måter enda nærmere enn en halvsøster, siden fedrene deres er brødre. Fokus må være på søstera di nå, det er hun som har blitt rystet litt i røttene. Si til henne at dere er jo fortsatt søstre og støtt henne i hennes reaksjon. Dette trenger ikke å bety noen ting i praksis. Mulig at moren deres også var usikker, og at det ikke er sikkert. Hadde aldri begynt å kreve arv. Men jeg ville vært åpen om det dere fant til resten av familien. Hvertfall hvis det er din søsters ønske. Anonymkode: f63d4...0bf 3
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2017 #20 Skrevet 18. desember 2017 18 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke enda en. Din fars bror, vil du ikke kalle ham onkel?? Og er ikke din onkels datter din kusine? (drit nå i tante) Anonymkode: 20cc9...ca6 Det spiller ingen rolle at han er onkelen. Så lenge hun ikke er barn av tante og onkel er hun ikke kusine. Så lenge onkel ikke er blodonkel, så er ikke barna hans kusinene til TS. Eller mener du at om den onkelen går og gifter seg med en dame på andre siden av landet, så er barna hans med den ukjente, nye kvinnen halvkusinene til TS? Nei. 16 minutter siden, AnonymBruker said: Altså.. hun er datter av min mor, vår felles mor. Og han jeg kaller onkel, som er død, hans barn kaller jeg fetter og kusine, så da er vi halvt søstre og halvt kusiner. Sitter enda bare som en måpende fisk her. Anonymkode: d1a54...bd7 Og det er feil. Anonymkode: 7d20c...590
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå