Gå til innhold

Hvorfor er mathyllene tomme?

Fremhevede innlegg

Skrevet
35 minutter siden, isw skrev:

Dette kunne jeg egentlig skrevet veldig mye om, men det er neppe riktig å legge ut så mye på et forum.

Men helt generelt: Det kan synes slik at Rema (og flere andre kjeder) ikke ønsker direkte priskonkurranse mot hverandre på like produkter fra merkevareleverandører. De lanserer derfor sine egne, hvor de kan si at produktene (og derfor også prisene) ikke er helt identiske og derfor ikke kan sammenlignes. Da slipper de priskriger som koster dyrt.

Ofte er det merkevareleverandører som produserer produktene etter spesifikasjoner, Rema (og andre kjeder) har ikke egne produksjonsfasiliteter. Dessverre er det ikke mulig for forbruker å uttale seg om kvalitetsforskjellene (hva angår innhold) på disse varene, det eneste man nesten må bedømme etter er smaken. Det er trist, men slik har dagligvaremarkedet blitt.

Jeg synes også rema 1000 alltid kommer best ut av det når det gjelder pris også. Om rema hadde skrudd opp prisene til det dobbelte av dagens priser og Coop og kiwi hadde nedjustert prisen til det halve av dagens priser så hadde jeg fortsatt kun handlet hos rema. Pris ser jeg ikke på, men ser på kvalitet og smak 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
37 minutter siden, Peonjenta skrev:

Hva er det som gjør f.eks billigpastaen til Rema bedre enn billigpastaen til Coop?  Den inneholder nøyaktig det samme.:hoho:

Spiser ikke pasta, men mulig den også er bedre hos rema. De kan skyldes dårlig behandling av mat, ligger for varmt eller for kaldt, behandles som Stein, mat skal behandles som egg og det vet rema. 

Skrevet
17 minutter siden, Innlandsmannen skrev:

Jeg synes også rema 1000 alltid kommer best ut av det når det gjelder pris også. Om rema hadde skrudd opp prisene til det dobbelte av dagens priser og Coop og kiwi hadde nedjustert prisen til det halve av dagens priser så hadde jeg fortsatt kun handlet hos rema. Pris ser jeg ikke på, men ser på kvalitet og smak 

Dette blir sykt dyrt. 

Anonymkode: 15b63...dd4

Skrevet

God reklame for rema da for dårlig kvalitet.  :)

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir sykt dyrt. 

Ja, men det hadde vært verdt det, rema kan ikke sammenligne seg med Coop og kiwi som er ræva. 

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar.

Dark Angelina, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...